Eizo Foris FS2735 kombinerar 144 Hz IPS med AMD Freesync

Permalänk
Inaktiv

Synd bara på den otroligt fula "foten". Ser ut att ta en del plats också...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

skulle inte påstå att den är neutral när den ser ut som något taget ur transformers, den skriker ju uppmärksamhet.
Tänk dig någon som har ett klassiskt stilfullt hem, tror du den här skärmen skulle passa in i ett sånt hem? NOPE.
Ser mer ut som den skulle passa in i en källare utrustad med LED lampor i RGB färger.

Förutom foten som har en "cool" form som faktiskt bara är den vanliga foten de brukar använda fast utan biten i mitten så är det en väldigt neutral skärm. Även om man har ett klassiskt stilfullt hem.

Permalänk

Svårt med scalers

Är det svårt för tillverkare att hitta bra scalers eller vad hindrar ett bredare frekvensspann?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

skulle inte påstå att den är neutral när den ser ut som något taget ur transformers, den skriker ju uppmärksamhet.
Tänk dig någon som har ett klassiskt stilfullt hem, tror du den här skärmen skulle passa in i ett sånt hem? NOPE.
Ser mer ut som den skulle passa in i en källare utrustad med LED lampor i RGB färger.

Det är foten som kanske har en udda design, den kan man tycka vad man vill om. Oftast den som skiljer mellan olika monitorer. Men den delen man i 99.9% av fallen kollar på är framsidan. Den är rätt generisk, av naturliga skäl eftersom 90% av ytan är täckt av panelen. Bara för att baksidan, som jag inte kollar på, du kanske använder dina monitorer annorlunda, har en röd accent gör det den inte till "något taget ur transformers", så krystat att jag vet inte vad.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Ingen info om responstiden, eller är det jag som inte kan läsa?

Om det är samma panel som i Acer Predator eller Asus kommande (vilket jag gissar på att det är, finns inte många 144Hz AHVA-paneler att tillgå) så är den runt 4ms.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

skulle inte påstå att den är neutral när den ser ut som något taget ur transformers, den skriker ju uppmärksamhet.
Tänk dig någon som har ett klassiskt stilfullt hem, tror du den här skärmen skulle passa in i ett sånt hem? NOPE.
Ser mer ut som den skulle passa in i en källare utrustad med LED lampor i RGB färger.

Exakt så jag känner. Vill inte ha en leksak på mitt skrivbord.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av flurrijacob:

Är det svårt för tillverkare att hitta bra scalers eller vad hindrar ett bredare frekvensspann?

Skickades från m.sweclockers.com

Troligen svårt att hitta bra scalers som passar ihop med displayen än så länge. ASUs påstod i alla fall detta på sin skärm.

Rätt nytt det med sync direkt i scalern , så kan dröja ett tag innan skärmtillverkare och dom som tillverkar scalers får till det.

Men som det ser ut idag, kan nästa års (om det kommer några med free-sync) vara bra mycket bättre än årets, om inte även grymt bra skärmar (om dom lärt sig av alla missar och vad som varit bra).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

IPS är grymt, men återstår att se om den klarar av att matcha Acer XG270HU på andra områden som låg inputlag och räckvidden på Freesync som är bra på Acer-skärmen. Grym skärm på alla sätt sålänge du inte ska sitta under skärmens höjd. Och detta kommer från en som hatar TN paneler.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

IPS är grymt, men återstår att se om den klarar av att matcha Acer XG270HU på andra områden som låg inputlag och räckvidden på Freesync som är bra på Acer-skärmen. Grym skärm på alla sätt sålänge du inte ska sitta under skärmens höjd. Och detta kommer från en som hatar TN paneler.

IPS har många gnällt på den är långsam, tydligen behöver skärmen gå över 100Hz för att vara närheten av TN. Även betraktningsvinklar är inte helt bra.

Den bästa allrund tekniken på IPS är IPS-e som ironiskt nog är en budget version. Bra betraktningsvinklar, låg ms och helt okej färger. Är lika snabb som TN. Dock nackdelen är att den tydligen slutat säljas och bara 60hz.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Nu börjar vi snacka! Denna med g-sync tack! ^^

Permalänk
Hjälpsam

Har hellre en skärm som kan köra Fresync mellan 30-72 Hz, än en som kan köra det mellan 60-144.
Speciellt med tanke på att jag gillar IPS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Min 5 år gamla FS2331 still going strong, men vänta på Eizo länge nu. Ser väldigt intresant ut. Dock är jag rädd för prislappen ? Konkurrensen är inte vad den borde vara och det sätter sig på prislapparna.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

@crumpets:

Precis, behövs minst 20-120 "range" för att detta ska vara intressant för mig, dock är det så awesome byter jag direkt

Vid så låg frekvens krävs väl liknande Nvidias teknik för att inte uppleva pixeldegradering, (man hinner uppleva att pixlarna förlorar ljusstyrka innan nästa bild ritas upp på skärmen). AMD kan säkert lösa detta, men det finns "vad jag vet" inte med Free-sync i dagsläget. Det är väl en av anledningarna till att vi faktiskt inte ser Free-sync skärmar med stöd för såpass låga frekvenser även om själva skärmpanelen klarar det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow Okej, då får jag anse mig rättad

Skrivet av Zemlan:

Om Freesync funkar hela vägen upp i 144hz är det ju spot on känns det som. Nu är det ju visserligen så att i de höga frekvenserna är tearing inte alls lika irriterande som runt 60hz men i alla fall, ingen ursäkt med tanke på priset dessa skärmar i regel hamnar på tycker jag, sällan spelet ligger spikat på 144 heller så att säga.

Så jag hoppas innerligt att den klarar freesync i 144hz. Är en bra utveckling som behövs för att alla ska skärpa sig och sluta med 144hz skärmar med freesync upp till 90hz och sånt trams. När man betalar så mycket som man får göra får dessa skärmar tycker jag att det är en självklarhet att freesync ska funka hela vägen helt enkelt.

Problemet med ASUS skärmen iaf var ju att den bara körde max 90. Hade den på något sätt kört 144Hz när den når 91 så hade nog det fungerat också, men just att man tappade hela spannet över 90Hz var ju problemet. 120Hz hade jag som sagt levt med. 120->144Hz är inte hela världen, speciellt med tanke på hur svårt det är att få upp många spel i över 100.

Acers TN panel kunde väl göra 144Hz vill jag minnas, så det är tekniskt sett möjligt. Och panelen ASUS kör med kan ju 144Hz med G-synk, så åter bör panelen klara det.
Det är utrustningen mellan detta och datorn som det snålades lite på, som inte klarade det.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Vid så låg frekvens krävs väl liknande Nvidias teknik för att inte uppleva pixeldegradering, (man hinner uppleva att pixlarna förlorar ljusstyrka innan nästa bild ritas upp på skärmen). AMD kan säkert lösa detta, men det finns "vad jag vet" inte med Free-sync i dagsläget. Det är väl en av anledningarna till att vi faktiskt inte ser Free-sync skärmar med stöd för såpass låga frekvenser även om själva skärmpanelen klarar det.

Panelen klarar inte under 30 Hz om jag inte har fel (risken att den går sönder eller blir galet fel)

Skrivet av Paddanx:

@Broken-arrow Okej, då får jag anse mig rättad

Problemet med ASUS skärmen iaf var ju att den bara körde max 90. Hade den på något sätt kört 144Hz när den når 91 så hade nog det fungerat också, men just att man tappade hela spannet över 90Hz var ju problemet. 120Hz hade jag som sagt levt med. 120->144Hz är inte hela världen, speciellt med tanke på hur svårt det är att få upp många spel i över 100.

Acers TN panel kunde väl göra 144Hz vill jag minnas, så det är tekniskt sett möjligt. Och panelen ASUS kör med kan ju 144Hz med G-synk, så åter bör panelen klara det.
Det är utrustningen mellan detta och datorn som det snålades lite på, som inte klarade det.

Lugnt , här här för att hjälpa scalern enligt ASUS som dom misslyckades få en som passa med displayen som just hade 144Hz stöd för free-sync .

Ja om man har tur så blir det bättre släpp nästa år, har ju släppts fler free-sync skärmar på release året än g-sync Så kanske kommer 20 stycken nästa år.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Vid så låg frekvens krävs väl liknande Nvidias teknik för att inte uppleva pixeldegradering, (man hinner uppleva att pixlarna förlorar ljusstyrka innan nästa bild ritas upp på skärmen). AMD kan säkert lösa detta, men det finns "vad jag vet" inte med Free-sync i dagsläget. Det är väl en av anledningarna till att vi faktiskt inte ser Free-sync skärmar med stöd för såpass låga frekvenser även om själva skärmpanelen klarar det.

Det har inget med GSync eller Freesync att göra. Det är själva panelerna som inte klarar låga frekvenser, de riskerar att skadas. Det G-Sync gör är att när den kommer under en viss nivå så visar den varje bild två gånger istället.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

IPS har många gnällt på den är långsam, tydligen behöver skärmen gå över 100Hz för att vara närheten av TN. Även betraktningsvinklar är inte helt bra.

Den bästa allrund tekniken på IPS är IPS-e som ironiskt nog är en budget version. Bra betraktningsvinklar, låg ms och helt okej färger. Är lika snabb som TN. Dock nackdelen är att den tydligen slutat säljas och bara 60hz.

Har testat Acer's XB270HU med IPS panel också och den är allt annat än långsam. Dock är det en G-Sync skärm, men Eizo-skärmen i nyheten kan äntligen kanske bli en motsvarighet för Freesync-användare. Förväntningarna är stora då Eizo är toppklass.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Ja ändå tycker jag det går fortare fram än utvecklingen av G-sync, första året med g-sync fans bara en TN skärm. Adaptive Sync går lite fortare med 10 skärmar ute första året (såg att det finns nu 12 stycken), men dom flesta skärmarna är inte så intressanta.

Hade varit nice med en IPS-e skärm med #Adaptive-Sync verkar vara den bättre tekniken sett till betraktningsvinklar och eftersläp.

Det häftiga precis som du säger, att det är enklare att massproducera än g-sync som sitter som extra scaler. Tänk dig att du kan få dugliga skärmar under 2000kr med #Adaptive-Sync (inte idag tyvärr, men får tekniken genomslag och tekniken massproduceras så är det inte omöjligt).

Risken är stor att med 1,3 så kommer Adaptive-Sync vara frivillig del eller inte finnas med om man har otur. Kanske med 1,4 som en del av standarden och så fort det går att bli av med 1,2 så lär det dröja många år innan Adaptive-Sync är någon standard i så fall (AMD behöver få in den i 1,3 och inte som frivillig del).

Nu har jag personligen inte följt G-Sync speciellt mycket då lösningen inte hållit måttet för mina behov men jag förmodar att FreeSync/Adaptive Sync tjänat lite på att skärmtillverkarna redan fått arbeta med G-Sync innan. Dock är det ju som du säger att de flesta FreeSync-skärmar inte är speciellt intressanta, speciellt inte för mer krävande ändamål. Det finns såklart fördelar med Sync i de flesta användsningsområden och jag är nog ändå av åsikten att en Synk-skärm även med ett dåligt intervall ändå är bättre än en helt utan.

Jag hoppas att det kan bli någon slags standard. Personligen tycker jag det är ett viktigt steg att få in en Sync-lösning. Det bör såklart vara någon som kan ingå i VESAs standard och då är det ju FreeSync/Adaptive Sync som gäller i dagsläget. Ju mer tekniken kommer ut ju fortare kommer vi nog få de bättre scalers och övrig teknik som behövs för att det riktigt ska glänsa.

Året är förvisso inte slut ännu men som du, eller om det nu var någon annan, varit inne på i tråden så är det nog 2016 som förmodligen gäller. Nu bör det egentligen gå ganska fort att få ut en skärm påmarknaden men det känns samtidigt som att Sync-lösningarna gör det mer komplicerat. Men så länge vi får bra skärmar så.

Permalänk
Medlem

Jobbigt med två standarder, det bästa vore ju om skärmar fick stöd för både Freeeync/G-Sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Jobbigt med två standarder, det bästa vore ju om skärmar fick stöd för både Freeeync/G-Sync.

Eller bara att nvidia stödjer freesync med sina kort, vilket de av någon anledning för tillfället vägrar.

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nu har jag personligen inte följt G-Sync speciellt mycket då lösningen inte hållit måttet för mina behov men jag förmodar att FreeSync/Adaptive Sync tjänat lite på att skärmtillverkarna redan fått arbeta med G-Sync innan. Dock är det ju som du säger att de flesta FreeSync-skärmar inte är speciellt intressanta, speciellt inte för mer krävande ändamål. Det finns såklart fördelar med Sync i de flesta användsningsområden och jag är nog ändå av åsikten att en Synk-skärm även med ett dåligt intervall ändå är bättre än en helt utan.

Jag hoppas att det kan bli någon slags standard. Personligen tycker jag det är ett viktigt steg att få in en Sync-lösning. Det bör såklart vara någon som kan ingå i VESAs standard och då är det ju FreeSync/Adaptive Sync som gäller i dagsläget. Ju mer tekniken kommer ut ju fortare kommer vi nog få de bättre scalers och övrig teknik som behövs för att det riktigt ska glänsa.

Året är förvisso inte slut ännu men som du, eller om det nu var någon annan, varit inne på i tråden så är det nog 2016 som förmodligen gäller. Nu bör det egentligen gå ganska fort att få ut en skärm påmarknaden men det känns samtidigt som att Sync-lösningarna gör det mer komplicerat. Men så länge vi får bra skärmar så.

Har jag inte fel så är det mest Nvidia och en del arbete ihop med asus för att få fram g-sync modulen. Därför dom fick ensamrätt på tekniken i början. Så tror inte dom fått jätte mycket försprång tack vare g-sync, om man tänker på att overdrive inte fungerade från början (var skärmtillverkarnas misstag). Även om det hävdades att det inte gick att fixa enligt vissa fanxxx.

Jupp var nog ja det tror att det kan komma igång 2016 med vettiga skärmar och fler får man hoppas.

Ja nu behövs utveckling och storskalig tillverkning.
Har inte hoppat på det hela heller, just för sync är låst till en tillverkare och skärmarna från båda teknikerna lider av brister.

Skrivet av Alpha77:

Jobbigt med två standarder, det bästa vore ju om skärmar fick stöd för både Freeeync/G-Sync.

Inte möjligt, delas dyrt och g-sync modulen ersätter skärmens scaler.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Det har inget med GSync eller Freesync att göra. Det är själva panelerna som inte klarar låga frekvenser, de riskerar att skadas. Det G-Sync gör är att när den kommer under en viss nivå så visar den varje bild två gånger istället.

Indirekt har det väl ändå med G-sync att göra, eftersom tekniken ser till att detta aldrig händer. Vissa på forumet hävdar att panelerna kan ta skada vilket jag tycker låter väldigt konstigt. Varför skulle panelen skadas av kristallerna inte får en konstant spänning? Det jag läst eller hört är att kristallerna sakta vänds/vridstillbaka tillbaka (slutar släppa igenom ljus) när de inte får någon ny signal (eller tvärtom) vilket då kan upplevas som bilden ljusmässigt blir svagare (ljusmässigt flämtar). Vet någon hur det verkligen fungerar så skriv gärna lite kort, jobbigt att leva i ovisshet

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Indirekt har det väl ändå med G-sync att göra, eftersom tekniken ser till att detta aldrig händer. Vissa på forumet hävdar att panelerna kan ta skada vilket jag tycker låter väldigt konstigt. Varför skulle panelen skadas av kristallerna inte får en konstant spänning? Det jag läst eller hört är att kristallerna sakta vänds/vridstillbaka tillbaka (slutar släppa igenom ljus) när de inte får någon ny signal (eller tvärtom) vilket då kan upplevas som bilden ljusmässigt blir svagare (ljusmässigt flämtar). Vet någon hur det verkligen fungerar så skriv gärna lite kort, jobbigt att leva i ovisshet

Jag är inte alltför inläst på det så kan inte säga allt för mycket. Jag vet bara att panelerna inte klarar av att gå för lågt i frekvens. Jag är också lite förvirrad varför Freesync, genom drivrutin, inte också visar samma bild två eller fler gånger vid låga FPS. Hade nog inte varit svårt att implementera även om det drar lite mer VRAM. (~11MB vid 2560x1440p med 8bit per färg per pixel.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Jag är inte alltför inläst på det så kan inte säga allt för mycket. Jag vet bara att panelerna inte klarar av att gå för lågt i frekvens. Jag är också lite förvirrad varför Freesync, genom drivrutin, inte också visar samma bild två eller fler gånger vid låga FPS. Hade nog inte varit svårt att implementera även om det drar lite mer VRAM. (~11MB vid 2560x1440p med 8bit per färg per pixel.)

Troligen inget AMD prioriterar i första läget (måste ju ske i mjukvara i stället för hårdvara). Troligen en hel del jobb och man tappar troligen lite prestanda när drivrutinen ska klicka in och köra samma bild två gånger.

Så tror AMD ville få ut tekniken så fort som möjligt och så stabil som möjligt innan dom experimenterar med detta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Ja ändå tycker jag det går fortare fram än utvecklingen av G-sync, första året med g-sync fans bara en TN skärm. Adaptive Sync går lite fortare med 10 skärmar ute första året (såg att det finns nu 12 stycken), men dom flesta skärmarna är inte så intressanta.

Hade varit nice med en IPS-e skärm med #Adaptive-Sync verkar vara den bättre tekniken sett till betraktningsvinklar och eftersläp.

Det häftiga precis som du säger, att det är enklare att massproducera än g-sync som sitter som extra scaler. Tänk dig att du kan få dugliga skärmar under 2000kr med #Adaptive-Sync (inte idag tyvärr, men får tekniken genomslag och tekniken massproduceras så är det inte omöjligt).

Risken är stor att med 1,3 så kommer Adaptive-Sync vara frivillig del eller inte finnas med om man har otur. Kanske med 1,4 som en del av standarden och så fort det går att bli av med 1,2 så lär det dröja många år innan Adaptive-Sync är någon standard i så fall (AMD behöver få in den i 1,3 och inte som frivillig del).

Sitter fortfarande och väntar på den där 144Hz AHVA med G-sync Skärmen som ska ersätta min Dell U2412HM..

Jag vet att det finns skärmar som möter mina krav men de är så överdrivet dyra (för min stackars studentekonomi) att det inte är värt att lägga ut ungefär vad jag lagt ut på min dator för att få..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

TFTCentral håller på testa den nu. Kommer säkert review om 1-2 veckor.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Inaktiv

"Confirmation that the Eizo Foris FS2735 uses the AU Optronics AHVA (M270DAN02.3) IPS-type panel. Same as Asus MG279Q, Acer XB270HU"

https://twitter.com/TFTCentral/status/687230594535813120