Asus kryddar moderkorten i ROG-serien med färgglada lysdioder

Permalänk
Medlem

Blir nog ett Extreme och en I7 6700k. Hoppas på bra överklockning med dem

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Gött, är det något ett dyrt moderkort behöver så är det fanimig lampor. Gärna blinkande lampor som byter färg. Röda lampor gör att man kan överklocka mer.

Haha. Jag anar en stor portion sarkasm här.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

Problemet även med "vanliga blåa leds" på TV, eller ett dator chassi är att om du släcker ner i rummet så lyser även en 3mm led upp väggen med en cirkel på 1m i diameter 2-3 meter bort utan problem, mer störande blir det om det råkar vara HDD ledden också.

Vart enda låda jag köpt sedan 2006 verkar ha blåa 3mm leds som standard och dom lyser för starkt.
Råkar man titta in i den av någon orsak så är det rent ut sagt hemskt.
Nu har jag byggt mig en egen dator och jag råkar ha blått som favoritfärg men jag är riktigt nöjd med den blåa ledden i start knappen jag fick tag i för den är sådär diffus att du omöjligt kan bli bländad av den, den lyser inte upp något i mörkret framför den, du ser att datorn är på det är allt inget mer.
har egentligen inget emot blått men faktum är att blåa leds är ofta för starka på fabrikstillverkade apparater.

Har nog haft blåa leds på vart enda monitor med dom senaste åren men tack och lov så var NEC smarta nog att sätta en ytterst svag blå led på den jag köpte förra sommaren.

Du kan kolla dom två bilderna lägst ner där ser man front leden. Egenbyggd låda så ja du får väl avgöra om jag har "smak". Men som sagt smaken är delad som baken.
http://www.sweclockers.com/galleri/13319-modern-midi

Håller definitvt med om att en stark led kanske allra mest blå som lyser en rätt i ansiktet är jobbigt. Både målat över och satt eltejp på sådana.. Inte det jag menar med smakfullt upplyst chassi.

Permalänk
Avstängd

Asus behöver inte trycka in lysdioder jag köper ändå bara från Asus. Trogen kund det är jag de

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Protopia:

Haha. Jag anar en stor portion sarkasm här.

Om du endast "anar" sarkasm så vet jag inte om ditt svar är mer sarkastiskt än op's inlägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Om du endast "anar" sarkasm så vet jag inte om ditt svar är mer sarkastiskt än op's inlägg?

Jag tar ingenting för givet på internet längre, hur uppenbart det än verkar vara. Därför skrev jag "anar".

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Protopia:

Jag tar ingenting för givet på internet längre, hur uppenbart det än verkar vara. Därför skrev jag "anar".

Helt rätt. Man vet aldrig..

Permalänk
Avstängd

ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Om moderkorten är bra och man kan stänga av LEDS så kanske de vuxna också kan köpa dem. Vill ju inte att folk ska tro att man är en "P12a".

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren.

Skrivet av stridsvagnen91:

Om moderkorten är bra och man kan stänga av LEDS så kanske de vuxna också kan köpa dem. Vill ju inte att folk ska tro att man är en "P12a".

Eller för "proffsmoddarna".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mardukh:

Det finns lite olika varianter att välja mellan med gott om USB- och SATA-portar, de har även stöd för K-processorerna och överklockning, så de duger inte bara till kontorsdatorer Men det är klart att ROG är bättre lämpat för high-end gaming och jag tror inte att LED-lampan som finns på de nya ROG korten bidrar till en direkt högre prislapp, jag ser det mer som något optional som man kan stänga av om det känns överflödigt.

Jo, men känns som det är lite felprioriteringar. Jag vill inte ha något företag som boastar om LED-lampor och klistermärken.
Jag vill ha;

  • coreboot stöd

  • Firmware (UEFI/BIOS) uppdateringar

  • Väldokumenterad UEFI setup där det står vad alla inställningar gör

  • Snabba svar av teknisk kunnig personal på email och supportärenden

  • Forum, mailinglist, IRC-kanaler med aktiva moderatorer

LED-lampor och klistermärken ligger längst ner på listan av vad jag vill ha.

Om man har tur kan man få någon UEFI uppdatering för någon fix, men alldrig någon ny funktion. Mitt Asus Z87 har SMBIOS 2.7, men inte fan vill dom släppa någon uppdatering för SMBIOS 3.0.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Eller för "proffsmoddarna".

Knappast

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Det är bara o ta en titt i galleriet.

Visserligen gör de flesta något eget, och att använda dessa kort skulle nästan räknas som fusk då det är färdigt mer eller mindre.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Rajat:

ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren.

Nja ...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Vad har dessa kort med detta i artikeln att göra?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Rajat:

Vad har dessa kort med detta i artikeln att göra?

De motbevisar ditt påstående:

Citat:

ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

De motbevisar ditt påstående:

På vilket sätt? Vi diskuterar ROG kortet och inte entusiastkort för E processorer, så det motbevisar ingenting

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
ASUS Nordic

Intressant att du postar X99-Pro här, det utseendet är faktiskt mycket relevant för några av våra kommande moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren.

Skrivet av Alling:

De motbevisar ditt påstående:

Skrivet av Rajat:

På vilket sätt? Vi diskuterar ROG kortet och inte entusiastkort för E processorer, så det motbevisar ingenting

Klart att det gör.

Du skrev "ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av kinc:

Intressant att du postar X99-Pro här, det utseendet är faktiskt mycket relevant för några av våra kommande moderkort

It's so shiny!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Håller definitvt med om att en stark led kanske allra mest blå som lyser en rätt i ansiktet är jobbigt. Både målat över och satt eltejp på sådana.. Inte det jag menar med smakfullt upplyst chassi.

Eller så kopplar man inte in LED kontakten i moderkortet, då blire mörkt och fint.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kinc:

Intressant att du postar X99-Pro här, det utseendet är faktiskt mycket relevant för några av våra kommande moderkort

Det hoppas jag! Det kortet är så snyggt att det till och med fick mig att gå ATX, vilket jag egentligen inte alls ville. Jag hoppas innerligt på liknande kort för Haswell‑E och Skylake i mATX och Mini‑ITX, och gärna samtidigt som ATX-modellerna. Var är exempelvis X99M‑Pro?

Min förhoppning är att bygga en skitliten, portabel Mini‑ITX-burk med 6600K och gärna ett Asus-moderkort.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Inte så noga

Ja inte bryr jag mig om hur det ser ut . Bara de funkar .
Så klart jag tittar hur det ser ut. Men ni är lite gnälligare.
Jag bygger min dator stänger luckan sen öppnar jag den om 6-8 månader för kolla om jag behöver fylla på vatten.
Så varför bry sig lol...

Permalänk
Medlem

Fast alla som hatar LEDs har väl chassin utan fönster? Så då är det väl fullständigt skit samma om moderkortet är grisrosa och har discoboll - ingen kommer se det och missta er för en P12 ändå...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

heftigt ska ha denn på dremhack

Du menar väl Dream-Light?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Klart att det gör.

Du skrev "ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren"

...som de även gjort med tidigare ROG kort men nu tagit det ett steg längre, kan du försöka hålla dig till artikeln?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

ASUS har ett ganska stort produktutbud... ta av skygglapparna.

Som sagt, håll dig till vad artikeln handlar om

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren.

Tycker inte den här datorn skriker "tonåring" precis. Den skulle kunna passa i stort sett vem som helst.

Moderkorten i artikeln är givetvis riktade mot de som vill ha belysning i sina datorlådor, men det är bara ett axplock av vad ASUS har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

...som de även gjort med tidigare ROG kort men nu tagit det ett steg längre, kan du försöka hålla dig till artikeln?

Ursäkta mig, men jag kan verkligen inte hålla med dig!

Du har skrivit, inte bara till mig utan till flera nu ---> "kan du försöka hålla dig till artikeln?"

Jag kan mycket väl hålla mig till artikeln, men jag kan även hålla mig till vad du skrev

Så för att göra det kort, artikeln har ingenting alls med att göra att du skrev:

"ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren"

Det vart du som skrev det!!

Inte artikeln!

Det blir så här, när man skriver " vad man tänker" man bara måste omvandla tankarna i ord, då ingen hör vad vi tänker.

Sen kan man se det positivt, man tänker på att få allt rätt i fortsättningen.

Oftast iallafall

Ha det gott!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Tycker inte den här datorn skriker "tonåring" precis. Den skulle kunna passa i stort sett vem som helst.

http://www.asus.com/se/Notebooks_Ultrabooks/ASUS_ZENBOOK_UX305/websites/global/products/I1m0WQWcecRKyxbe/V1/img/00/fg.jpg

Moderkorten i artikeln är givetvis riktade mot de som vill ha belysning i sina datorlådor, men det är bara ett axplock av vad ASUS har att erbjuda.

Ännu ett inlägg som inte har ett skit med artikeln eller ROG serien att göra

Skrivet av skog1s:

Ursäkta mig, men jag kan verkligen inte hålla med dig!

Du har skrivit, inte bara till mig utan till flera nu ---> "kan du försöka hålla dig till artikeln?"

Jag kan mycket väl hålla mig till artikeln, men jag kan även hålla mig till vad du skrev

Så för att göra det kort, artikeln har ingenting alls med att göra att du skrev:

"ASUS bevisar än en gång att de bara gör saker för dem i lägre tonåren"

Det vart du som skrev det!!

Inte artikeln!

Det blir så här, när man skriver " vad man tänker" man bara måste omvandla tankarna i ord, då ingen hör vad vi tänker.

Sen kan man se det positivt, man tänker på att få allt rätt i fortsättningen.

Oftast iallafall

Ha det gott!

Jag är fullt medveten om vad jag skrev men jag är även kapabel att hålla mig till vad artikeln handlar om, att ni sedan blandar in andra saker eller har svårt för att hålla er till ämnet tar inte jag ansvar för.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.