Permalänk
Medlem

h100i + i7 4790k

får inte ner temperaturen som jag vill nu ligger den konstant på 40 grader har bytt kylapasta, kollat i bios och nollat bios, efter jag har nollat bios så ligger den 29-30 grader men sen efter restart så går den konstant till 40 igen

någon som har något tips vad det kan va?
bios är nyaste med

Med vänlig hälsning fretch

Om jag kollar på hwmonitor så ligger utilizations på 90 % vet dck inte vad det är

Permalänk
Medlem

idle är ointressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

idle är ointressant

den går aldrig över 60 grader när jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fretch:

den går aldrig över 60 grader när jag spelar

då är det väl inga problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fretch:

den går aldrig över 60 grader när jag spelar

Ne men exakt som ovanstående sa idle är ju ointressant för det spelar ju ingen roll egentligen va den ligger på idle utan det är ju vad den ligger på i load som räknas så att den inte överhettar när man gör saker och 60C är väldigt bra när du spelar så behöver du inte oroa dig kring.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Samma kombo här, samma siffror

Permalänk
Medlem
Skrivet av herrfisken:

Samma kombo här, samma siffror

Låter bra vart typ nojig att något strula

Permalänk
Medlem

Kör en h75 och ligger lite högre i load, i idle runt 35 men det är för att jag sänkt vcore manuellt. 4790k ges alldeles för mkt kräm i Auto settings vilket resulterar i en högre idle temperatur.

Permalänk
Medlem

+28° C idle och +55°C vid load på min (Auto/XMP) klockade 4790K.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K