Video: PC-spelen från Gamescom

Permalänk
Medlem

Mount&Blade 2 ser helt löjligt fult ut. Hade varit fräckt typ.. 2007. Shit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Bara jag som tyckte Unravel verkade intressant och roligt. Kanske är för jag gillar att lösa pussel väldigt mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Nejdå. Av spelen som visades är nog Unravel det mest troliga att jag spelar.

Permalänk
Medlem

Woooot kommer det redan ett Dark Souls 3?!?!?!?!?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Tycker det är desto roligare att vissa speltitlar blir film. Under 2016 kommer ju bland annat Warcraft-filmen, Uncharted och Assassins Creed, längtar något grymt efter dessa, hoppas de håller hög kvalitet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag älskar "problemet" att det känns ljummet med de spel som har presenterats. Hur fantastiskt bortskämda har vi blivit som PC-spelare när det känns ljummet med alla de spel som har presenterats här!

Gör mig faktiskt uppriktigt glad att vi har det otroliga utbudet vi har så att nya (många enligt mig fantastiska) titlar inte får mer än ett "meh".

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk

Kul att den förbättrade konsollhårdvaran äntligen börjar synas på spel för PC.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Tycker det är desto roligare att vissa speltitlar blir film. Under 2016 kommer ju bland annat Warcraft-filmen, Uncharted och Assassins Creed, längtar något grymt efter dessa, hoppas de håller hög kvalitet!

Att döma av tidigare filmer baserade på spel tror jag det kan vara klokt att hålla nere förväntningarna. Minst sämst är väl Tomb Raider filmerna, de ger jag "med tvekan godkänt", men resten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Att döma av tidigare filmer baserade på spel tror jag det kan vara klokt att hålla nere förväntningarna. Minst sämst är väl Tomb Raider filmerna, de ger jag "med tvekan godkänt", men resten...

Jasså... Ja smaken är som baken...
Jag tycker dessa är rätt schyssta:
Resident Evil, Silent Hill, Postal, Hitman, Max Payne, Final Fantasy och Need for Speed... Ja för att nämna några. Tomb Raider är väl sådär men det är mest för att jag inte diggar Angelina Jolie som skådis.

Däremot håller jag med om att Doom är helt värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Resident Evil, Silent Hill, Postal, Hitman, Max Payne, Final Fantasy och Need for Speed... Ja för att nämna några.

Haha ja smaken är helt klart delad! Men OK, Resident Evil håller jag med om, i alla fall första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Haha ja smaken är helt klart delad! Men OK, Resident Evil håller jag med om, i alla fall första.

Sen, måste jag ju *harkel* tillägga att jag jämför inte dessa filmer med storfilmer som Pulp Fiction, Reservoir Dogs, A clockwork orange, Flugan etc etc för jag är en riktig filmnörd, men jag tycker movie based on a game-genren är lite egen men väldigt trevlig.
Så nu har jag möjligtvis rättfärdigat mig själv lite grann också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Raklödder:

Inget nytt om Overwatch?

Blizzard brukar spara det mesta till Blizzcon som brukar vara i november så du får nog vänta.

Permalänk

Ser fram emot Stellaris och Mirrors Edge i den listan. Just Mirrors Edge tycker jag va ett riktigt trevligt spel även fast storyn va så intressant att man kunde somna till den och de riktigt fula cutscenes hjälpte inte heller.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Jasså... Ja smaken är som baken...
Jag tycker dessa är rätt schyssta:
Resident Evil, Silent Hill, Postal, Hitman, Max Payne, Final Fantasy och Need for Speed... Ja för att nämna några. Tomb Raider är väl sådär men det är mest för att jag inte diggar Angelina Jolie som skådis.

Däremot håller jag med om att Doom är helt värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Resident Evil 1 var lite underhållande men vet inte riktigt vad man ska säga om resten, dock var ju storyn till spelen inte direkt bra heller.

Silent Hill va inte ens likt spelen eller ens följde samma tema, kändes mer som uppföljarna efter Silent Hill 4, alltså de hade missat hela poängen.

Hitman filmen var tråkig och storyn i spelen är knappast bättre, dock den nya ser i alla fall rolig ut.

Max Payne spelen (trean är ett undantag) hade en relativt rolig noir story som lätt hade passat som film men filmen hade inte mycket att göra med spelen förutom namnen så man vart lite ledsen i ögat.

Final Fantasy var en otroligt häftig film med sisådär story som bara vart hatad för att det inte var FF VII.

Tomb Raider filmerna var riktigt underhållande i alla fall, storyn i spelen made zero sense i alla fall.

Så ser jag det då jag direkt jämför spelen med filmerna för jag både är en spelnörd och filmnörd (dock ganska mycket mer spelnörd än filmnörd)

Men som sagt smaken är som baken.