Youtube ger upp – felfilmade videoklipp spelas upp i vertikalt fullskärmsläge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så där gjorde jag också tidigare, men höll den inte vertikalläge förstås..
Lite roligt att stå där vid en olycka med svindyra kameror och sedan plocka fram telefonen, för att snabbt kunna skicka in en bild till redaktionen. Nu trycker jag bara på en knapp på kameran, så skickas bilden till en FTP-server och rätt in i tidningens system.
Smidigt..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bakgrund:

Då måste ju hela sensorn rotera 90 grader rent fysiskt också.

Du måste ha slutat läsa strax före mitten av mitt inlägg. Jag klistrar in resten igen:

Skrivet av Alling:

precis som på en filmkamera. Då hade kreti och pleti filmat med mobilen vertikalt en gång för att sedan märka att filmen blev på sidan, och så hade de gjort rätt varenda gång därefter.

Tänk på hur en vanlig gammaldags filmkamera fungerar: Håller man den på sidan får man en film i 16:9 där allting "ligger ner" om man spelar upp filmen på en vanlig skärm. Så borde mobiler fungera, men det satte Apple naturligtvis stopp för.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Så där gjorde jag också tidigare, men höll den inte vertikalläge förstås..
Lite roligt att stå där vid en olycka med svindyra kameror och sedan plocka fram telefonen, för att snabbt kunna skicka in en bild till redaktionen. Nu trycker jag bara på en knapp på kameran, så skickas bilden till en FTP-server och rätt in i tidningens system.
Smidigt..

Tycker bara den bilden är så otroligt rolig. Med så många kameror måste de väl kunna ha en som man kan ta fram och snabbt skicka bilder med (vilket du nu också har). Finns ju Wifi SD kort mm idag.

Den summerar iaf hur dumt vi ibland tänker i en situation när vi inte har tid att göra rätt, vilket också säger en del om folk som snabbt ska ta upp telefonen för att filma något. Det förklarar inte de som medvetet gör det dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tycker bara den bilden är så otroligt rolig. Med så många kameror måste de väl kunna ha en som man kan ta fram och snabbt skicka bilder med (vilket du nu också har). Finns ju Wifi SD kort mm idag.

Den summerar iaf hur dumt vi ibland tänker i en situation när vi inte har tid att göra rätt, vilket också säger en del om folk som snabbt ska ta upp telefonen för att filma något. Det förklarar inte de som medvetet gör det dock

Ser att han har två mindre kameror med troligtvis en 24-70mm och ett 70-200mm, samt ett 300mm hängandes innanför väskan.
De WiFi-SD-kort som finns har jag inte hört något gott om och kanske därför det inte är så många som använder dem.
Själv kör jag med denna trådlösa sändare..

Killen tänker rätt, då webredaktioner gärna vill ha bilder på direkten och ofta skiter i kvalitén. Sen tar han fram kamerorna och tar bra bilder till papperstidningen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@emilakered har tydligen VVS (vertical video syndrome):

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Chigurh:

Mja, tar inget ansvar för den där produktionen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast

Dagens Cyanide & Happiness, kom och tänka på denna artikeln när jag såg denna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II