Permalänk

Vilka fläktar? 3-pins eller PWM?

Hej på er!

Jag ska uppgradera till skylake och köpa ASUS Maximus VIII Ranger. Till detta kommer jag att köra vattenkylning på CPU och GPU, en 360 radiator i toppen och en 240 radiator i fronten. Nu till min fråga, vilken typ av fläkt ska jag köpa? Jag tänkte har 6st fläktar i chassit, 5 till radiatorerna och en i botten på chassit som blåser upp luft. Då får jag lika mycket luft in som ut och får en balanserad luftström i chassit.

Jag har mer radiator kapacitet än jag verkligen behöver och det är för att jag kan sänka varvtalet på fläktarna och då blir datorn mycket tystare. Allt detta monteras i ett Fractal Design S chassi.

Corsair SP120 Quiet Edition 3-pins
Eller
Corsair SP120 quiet edition PWN

/Patrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrüeHead:

Hej på er!

Jag ska uppgradera till skylake och köpa ASUS Maximus VIII Ranger. Till detta kommer jag att köra vattenkylning på CPU och GPU, en 360 radiator i toppen och en 240 radiator i fronten. Nu till min fråga, vilken typ av fläkt ska jag köpa? Jag tänkte har 6st fläktar i chassit, 5 till radiatorerna och en i botten på chassit som blåser upp luft. Då får jag lika mycket luft in som ut och får en balanserad luftström i chassit.

Jag har mer radiator kapacitet än jag verkligen behöver och det är för att jag kan sänka varvtalet på fläktarna och då blir datorn mycket tystare. Allt detta monteras i ett Fractal Design S chassi.

Corsair SP120 Quiet Edition 3-pins
Eller
Corsair SP120 quiet edition PWN

/Patrik

Jag skulle kört på 3 pin och en fläktkontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du tar 4 stift PWM kan du använda PWM spit

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Repair:

Jag skulle kört på 3 pin och en fläktkontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Varför ?

Permalänk

Jag har bestämt mig för att gå med PWM fläktar.

Tack för svaren.