Corsairs LED på tangentbord

Permalänk
Medlem

Corsairs LED på tangentbord

Jag fick December 2012 ett K65 tangentbord i julklapp såklart hade det från kartong en antal trasiga LED's under tangenterna och det returnerade jag såklart tillbaks och började vänta på K70 eftersom då borde de väl löst problemet med trasiga LED's. Jag köpte mitt nuvarande tangentbord K70 2013-05-16 och precis några dagar efter garantin gick såklart den LED för första tangenten "nr 8 på numpad" sönder och nu idag så har LED på "X-tangenten" gått sönder. Frågan är varför Corsair inte har åtgärdat detta problem innan de släpper nya tangentbord? Bara genom att söka på google så är det tusentals med samma problem. Köper man ett mekaniskt bakgrundsbelyst tangentbord förväntar man sig att det ska hålla ett par år och inte gå sönder speciellt på denna prisnivån förväntar man sig kvalité. Ironiskt nog förväntar man sig kvalitets produkter från Corsair men ALLA produkter som jag har ägt har gått sönder (PSU, Möss och nu tangentbord). Såklart kommer jag ifrågasätta nästa Corsair produkt innan jag köper den i framtiden. Just nu ville jag bara dela med mig utav mina erfarenheter med Corsair produkter vilket i mitt fall personligen resulterat i ett lågt kvalitet intryck från Corsairs produkter.

Edit: RAM-minnen fungerar fortfarande så inte alla produkter som jag skrev

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag fick December 2012 ett K65 tangentbord i julklapp såklart hade det från kartong en antal trasiga LED's under tangenterna och det returnerade jag såklart tillbaks och började vänta på K70 eftersom då borde de väl löst problemet med trasiga LED's. Jag köpte mitt nuvarande tangentbord K70 2013-05-16 och precis några dagar efter garantin gick såklart den LED för första tangenten "nr 8 på numpad" sönder och nu idag så har LED på "X-tangenten" gått sönder. Frågan är varför Corsair inte har åtgärdat detta problem innan de släpper nya tangentbord? Bara genom att söka på google så är det tusentals med samma problem. Köper man ett mekaniskt bakgrundsbelyst tangentbord förväntar man sig att det ska hålla ett par år och inte gå sönder speciellt på denna prisnivån förväntar man sig kvalité. Ironiskt nog förväntar man sig kvalitets produkter från Corsair men ALLA produkter som jag har ägt har gått sönder (PSU, Möss och nu tangentbord). Såklart kommer jag ifrågasätta nästa Corsair produkt innan jag köper den i framtiden. Just nu ville jag bara dela med mig utav mina erfarenheter med Corsair produkter vilket i mitt fall personligen resulterat i ett lågt kvalitet intryck från Corsairs produkter.

Edit: RAM-minnen fungerar fortfarande så inte alla produkter som jag skrev

Hej Rickard,

Tråkigt att du haft en så negativ upplevelse, jag hjälper dig gärna med reklamering om de är något som fortfarande krånglar för dig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Rickard,

Tråkigt att du haft en så negativ upplevelse, jag hjälper dig gärna med reklamering om de är något som fortfarande krånglar för dig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Vad ska man göra LED fortsätter slockna en efter en?

https://onedrive.live.com/redir?resid=5D0CC802C32E1CE5!2104&a...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Vad ska man göra LED fortsätter slockna en efter en?

https://onedrive.live.com/redir?resid=5D0CC802C32E1CE5!2104&a...

Jag hjälper dig gärna att byta ut det till ett nytt så du slipper problem med LEDsen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Jag hjälper dig gärna att byta ut det till ett nytt så du slipper problem med LEDsen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jag skulle gärna vilja få det fixat. Men LEDsen slutade fungera efter garantin precis tog slut kan man få det fixat ändå?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag skulle gärna vilja få det fixat. Men LEDsen slutade fungera efter garantin precis tog slut kan man få det fixat ändå?

Skapa en ticket på våran supportsida så hjälper jag dig med resten.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Skapa en ticket på våran supportsida så hjälper jag dig med resten.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jag gjorde som du sa och fick en ticket med nummer: 6654383 jag visste inte riktigt vilken process typ jag skulle ta standard/express så jag tog standard vilket är lite surt om jag inte hittar mitt gamla Sidewinder x4 liggandes någonstans. Kan Corsair skicka ut ett nytt som du sa tidigare om jag skickar in produkten och ger kollinummer/bekräftelse från posten?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag gjorde som du sa och fick en ticket med nummer: 6654383 jag visste inte riktigt vilken process typ jag skulle ta standard/express så jag tog standard vilket är lite surt om jag inte hittar mitt gamla Sidewinder x4 liggandes någonstans. Kan Corsair skicka ut ett nytt som du sa tidigare om jag skickar in produkten och ger kollinummer/bekräftelse från posten?

Hej Rickard,

Du kan ändra din ticket till express, då får du även uppge dina kortuppgifter, så reserveras en summa som "pant". Du får ett nytt tangentbord innan du skickar tillbaka ditt gamla, när du skickat in ditt gamla så släpper vi reserveringen på pengarna.

Om du vill ändra din ticket till express så får du ringa in till detta nummer och säga att du vill ändra din ticket till express, ha ticketnummer och kortuppgifter nära till hands, obs telefonsupporten är på engelska.

+1 888-222-4346

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Rickard,

Du kan ändra din ticket till express, då får du även uppge dina kortuppgifter, så reserveras en summa som "pant". Du får ett nytt tangentbord innan du skickar tillbaka ditt gamla, när du skickat in ditt gamla så släpper vi reserveringen på pengarna.

Om du vill ändra din ticket till express så får du ringa in till detta nummer och säga att du vill ändra din ticket till express, ha ticketnummer och kortuppgifter nära till hands, obs telefonsupporten är på engelska.

+1 888-222-4346

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tja det går bra med standard leverans. Jag köper ett tangentbord på Kjell & Company för 69 kr så länge. Får man hem en låda och retursedel att skicka tillbaks tangentbordet i eller hur fungerar det?‎

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Tja det går bra med standard leverans. Jag köper ett tangentbord på Kjell & Company för 69 kr så länge. Får man hem en låda och retursedel att skicka tillbaks tangentbordet i eller hur fungerar det?‎

Jajemän jag löser det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Jajemän jag löser det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej igen,

Hur lång tid tar det att laga tangentbordet står "Processing" sedan 31 augusti?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Hej igen,

Hur lång tid tar det att laga tangentbordet står "Processing" sedan 31 augusti?

Hejsan,

Det brukar inte ta mer än 2 veckor, när skickade du in tangentbordet?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Det brukar inte ta mer än 2 veckor, när skickade du in tangentbordet?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

28 Augusti. Kommer flytta i Oktober så skulle vara skönt att vet om det kommer fram i tid

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Jag fick svar nu om att de vill byta ut mitt tangenbord mot ett CH-9000117-ND vilket jag antar är den nya K70 fast helt svart med blå LED?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag fick svar nu om att de vill byta ut mitt tangenbord mot ett CH-9000117-ND vilket jag antar är den nya K70 fast helt svart med blå LED?

Hej,

Ja det stämmer, det du hade finns inte längre tyvärr.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej,

Ja det stämmer, det du hade finns inte längre tyvärr.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Det blir nog bra det är skickat nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Det blir nog bra det är skickat nu.

Härligt! Hoppas du blir nöjd.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Allting lyser http://1drv.ms/1ODzPco

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Härligt att höra!

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman