Raijintek släpper Metis uppföljare Styx för Micro ATX

Permalänk
Melding Plague

Raijintek släpper Metis uppföljare Styx för Micro ATX

Det blir färgglada och kompakta datorlådor av aluminium när Raijintek tar det minimalistiska utseendet från Metis till den nya större Styx.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ooo 5 PCIe brackets!! Vill gärna se en bra mod på en sån här, likt Elegance by @MetallicAcid <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Den va faktiskt riktigt snygg

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Olyckligt att lådan bara stödjer GPU upp till 280mm längd!

Permalänk
Avstängd

Kommer ATX formfaktorn någonsin att dö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otsu:

Olyckligt att lådan bara stödjer GPU upp till 280mm längd!

Det är väl som i Metis, det beror på hur långt nätaggregat du har. Vet flera som kör med GTX780 och liknande kort i deras Metis, även om den officiellt bara stödjer upp till 170mm. Tror samma sak gäller här, och just speciellt i första slotten på moderkortet, annars går det säkert i kort på uppåt 340mm skulle jag tro.

Sen verkar det vara fel i artikeln, tror att man får dit en större kylare än 80mm hög, måste ha missat ettan innan då det borde lätt gå in en kylare på 180mm.

Permalänk

Hoppas de släpper en version 2 av Metis med ett sådant galler på toppen för att kyla GPU och hålla tempsen nere.

Permalänk

Vansinnigt snygg låda. Kanske mest för att de använt den fräsiga färgen med borstad aluminium.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Icte:

Ooo 5 PCIe brackets!! Vill gärna se en bra mod på en sån här, likt Elegance by @MetallicAcid <3

Thank you for mentioning me and my mod, and I am glad that you liked Elegance

I would not mind modding one of these with a full water loop actually. But that won't happen as there is already too much to do

/J

Permalänk
Medlem

Ruskigt läcker, men oj det priset

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Det är väl som i Metis, det beror på hur långt nätaggregat du har. Vet flera som kör med GTX780 och liknande kort i deras Metis, även om den officiellt bara stödjer upp till 170mm. Tror samma sak gäller här, och just speciellt i första slotten på moderkortet, annars går det säkert i kort på uppåt 340mm skulle jag tro.

Sen verkar det vara fel i artikeln, tror att man får dit en större kylare än 80mm hög, måste ha missat ettan innan då det borde lätt gå in en kylare på 180mm.

Stämmer bra, en 1a har trillat bort, 180mm enl spec.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Ähh, valde nog rätt när jag kjöpte jonsbo u3 istället

Permalänk
Medlem

@loefet: Hoppas du har rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gods_machine:

Hoppas de släpper en version 2 av Metis med ett sådant galler på toppen för att kyla GPU och hålla tempsen nere.

Det märks att de har tagit åt sig och tänkt till efter misstagen med Metis

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Prodigy/Phenom M ripoff?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Ruskigt läcker, men oj det priset

850 spänn för en micro atx låda med alupaneler låter väl inte så himla blodigt?
(om något är det väl snarare Metis som är billig )

...

Stilren låda, men undrar hur ventilationen blir och hur den är att jobba i...
... och undrar hur strikt den där 280mm gränsen för grafikkort är. Hoppas på Swec-recension!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Proffsmobbare

Hoppas denna har bättre byggkvalitet än Metis, men tvivlar på det. Den ser fin ut iallafall.

Permalänk
Snusfri

Men ingen rosa variant

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Känns som att detta är den första konkurrenten till Temjin TJ08-E. Någon som har erfarenhet av nätagg som tar in varmluft? Har ett guldcertifierat FSP Aurum utan semipassiv drift. Skulle vara kul att byta till något nytt och fräscht!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk

Spännande placering av nätagget! Ska bli kul att läsa lite recensioner på det chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Prodigy/Phenom M ripoff?

Nej.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk

Ser riktigt trevligt ut, får hålla tummarna för en Swec recension efter sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gods_machine:

Hoppas de släpper en version 2 av Metis med ett sådant galler på toppen för att kyla GPU och hålla tempsen nere.

Japp. Hade gärna sett en uppdaterad variant på Metis. Finns ju så enormt många bra MATX redan, så behövs knappast så mycket mer där IMHO. Däremot så tycker jag det fortfarande saknas riktigt bra MITX-lådor.

Tycker Metis verkar ha kommit med ett riktigt intressant koncept, men inte att de når 100% fram.

Hoppas för "Metis 2" på; Bättre ventilation, byt ut ATX-agg emot SFX-L-agg, och skapa plats för långa grafikkort, så är de en bra bit på vägen. Sedan får de gärna höja byggkvaliteten på både lådan och strömbrytaren. Får de till det så betalar jag lätt det dubbla priset.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nära, men får nog bygga eget om jag ska få det "perfekt".
När jag nu kan få tid till det

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Synd på grafikkortet 280mm är för kort (Thats what she said)
Är det nån som vet om det går det att klämma in ett kort som är 297mm om man gör nån enklare mod?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Inlägget sponsrat av

Styx verkar vara något smalare, har slimline-plats och annan offset på moderkortet.
Små förbättringar skulle jag vilja kalla det. Layouten är i princip samma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Inlägget sponsrat av
http://intu.co.uk/uploads/media/logo_retailer/0001/07/thumb_6254_logo_retailer_1x.png

https://imgi.se/i/styx1.png
https://imgi.se/i/styx2.png

Styx verkar vara något smalare, har slimline-plats och annan offset på moderkortet.
Små förbättringar skulle jag vilja kalla det. Layouten är i princip samma!

Det är skillnad på chassin som är lika (alla är väl mer eller mindre släkt med alla numera) och plagiat som vi ser från TT vartannat släpp.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Håller med!
Men i detta fallet har man nog passerat gränsen lite grann.
Det är alldeles för stora likheter.
Samtidigt så kan jag tycka att man misslyckats fullständigt med att förbättra designen jämfört med Bitfenix.

Skickades från m.sweclockers.com