Utbudet av 16GB DDR4 stickor (unbuffered)

Permalänk
Medlem

Utbudet av 16GB DDR4 stickor (unbuffered)

Jag ska köpa ett z170 system och vill gärna köpa två 16GB stickor för att ha möjligheten att sätta i två till senare om jag vill.
Det har varit väldigt snålt med 16GB-stickor än så länge.

Det finns ett 128GB kit från G-skill som inte känns så lockande, jag har inte hittat mindre kitt av dessa.

Nu har jag hittat ett kommande 2x16GB kitt som verkar perfekt: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/225257-corsai...

Priset är ungefär likvärdigt med motsvarande 4x8 kitt. Det finns ett 2666 kitt också, dock med cas 16.
Corsairs riktpris för 2400 kittet är högre än för 2666 intressant nog, medan webhallen har det motsatta priset (liten skilland bara).

Har någon sett till några alternativ? Jag är lite osäker på om jag ska beställa, det kan ju ta hur lång tid som helst och under tiden kan priserna sjunka. Sen är det ju skumt att ha det som beställningsvara också, en vara som rimligtvis alla skulle kasta sig över borde man väl beställa in mycket av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBeaver:

Jag ska köpa ett z170 system och vill gärna köpa två 16GB stickor för att ha möjligheten att sätta i två till senare om jag vill.
Det har varit väldigt snålt med 16GB-stickor än så länge.

Det finns ett 128GB kit från G-skill som inte känns så lockande, jag har inte hittat mindre kitt av dessa.

Nu har jag hittat ett kommande 2x16GB kitt som verkar perfekt: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/225257-corsai...

Priset är ungefär likvärdigt med motsvarande 4x8 kitt. Det finns ett 2666 kitt också, dock med cas 16.
Corsairs riktpris för 2400 kittet är högre än för 2666 intressant nog, medan webhallen har det motsatta priset (liten skilland bara).

Har någon sett till några alternativ? Jag är lite osäker på om jag ska beställa, det kan ju ta hur lång tid som helst och under tiden kan priserna sjunka. Sen är det ju skumt att ha det som beställningsvara också, en vara som rimligtvis alla skulle kasta sig över borde man väl beställa in mycket av?

De flesta lär väl ändå snarare köpa 16GB-kits till sina Skylake-byggen och är ointresserade av något som kostar dubbelt så mycket?

Sedan vet man ju inte hur frivilligt det är att det inte finns några i lager, det kanske inte finns något att beställa in och i så fall är det ju av akademisk betydelse om det står "beställningsvara" eller något annat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

För oss som gärna kör mITX så är det väldigt intressant med 16 GB stickor. För min del så vill jag gärna ha mer än 16 GB totalt.