Permalänk
Medlem

Köpråd för filmupspelning

Hej! börjar bli lite smått galen på min chromecast då jag kastar lokala filer på min dator via chromecast tillägget i chrome eller es filutforskare med mobilen. Men alla format funkar inte för ibland blir man utan ljud och massa annat strul.
Så nu funderar jag på och köpa mig någonting jag kan köra windows på med vlc och spela upp filer jag delar från min pc i som mest i 1080p.
Har kollat på typ Zotac ZBOX eller typ en nuc men vet inte hur mycket dator jag behöver för att fixa 1080p.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?

Om det endast är lokala filer/filmer du ska spela räcker det med en raspberry pi egentligen.
Annars har du ju även minix neo z64 som är både Windows/Android baserad och där får ut lite fler funktion jämtfört med tex rpin.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad har du för budget?

Om det endast är lokala filer/filmer du ska spela räcker det med en raspberry pi egentligen.
Annars har du ju även minix neo z64 som är både Windows/Android baserad och där får ut lite fler funktion jämtfört med tex rpin.

okej men Minix med windows verkar inte så dum. har en bluetooth mus och tangentbord med sen så. men har väl tänk lägga nå runt typ 2k.