AMD Radeon R9 Nano kan dröja

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldViking:

@xfade: Fast då är det fortfarande bara spekulation. Och 300-serien var väll långt ifrån "tidigt ute" till recensenter och butiker.

Sant, men denna gång var det inte AMD's PR-avdelning som uttalat sig.

ivf Jag hoppas att AMD kommer på fötter så att vi som konsumenter kan dra nytta av konkurrensen...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk

Jag saknar ATI :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja, det är svårt att säga. Jag förväntar mig inget mirakel direkt, personligen så tycker jag det känns rätt märkligt.

Det är ju formatet som är höjdpunkten med kortet, men prestandan lär väl vara sisådär.

Jo men precis.... Själv sitter jag på ett 670, och har kollat runt på uppgraderingar över en tid nu, och fury x är ingenting för mig, och 980ti är för dyrt, och 300 serien är bara att glömma.. så då är det Nano kvar eller vanliga fury, eller helt enkelt vänta på nästa gen :/
Vore trist, men hoppas som sagt på någon form av häxkraft från AMDs sida med nano, det är ju lite grann deras sista kort att spela just nu känns det som, men all logik gällande Nano säger att det inte kommer va så mycket att hänga i granen för en vanlig PC, mer åt HTPC kanske....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Många vill det ska gå bra för AMD.Men bara i syfte för att få köpa nvidia billigare.
få vill ha deras kort.Hur ska detta gå till.?

Inte alla!
Hemma körs det 100% AMD GPUer i alla datorer, min speldator, barnens datorer, gästdatorn etc.

Permalänk
Medlem

First DX12 gaming benchmark: "we see some phenomenal gains on the AMD side, while on the other, Nvidia performance looks somewhat underwhelming"

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-ashes-o...

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Tror inte klockfrekvenserna kommer bli alltför låga.
CGn drar iväg över 1ghz, Fuiry X ser troligen ut som de gör just pga motståndet, som ni märker drar det iväg när man börjar klocka det mer, o det ligger redan på gränsen.
De behöver mao inte sänka det till 600mzh för att klarar TDP målet, 8-900 mhz är inte omöligt.

Lätt o testa för de som har Fury X dock, klocka ner o undervolta de tilsl den går under 200w i load.

Den här Sliden pekar på att nuvarande Fury X är rätt hårt klockat och att kretsen är betydligt enerigeffektivare vid lägre volt/klock.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att det blir under 900 MHz, men inte långt under.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Citat:

§1.6
Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

First DX12 gaming benchmark: "we see some phenomenal gains on the AMD side, while on the other, Nvidia performance looks somewhat underwhelming"

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-ashes-o...

Låter ju nästan lite för otroligt!
Menar med 50~90% prestandaökning på ett R9 390X, även om nu AMD varit med en del i utvecklingen av spelmotorn.
Det är ju enorma förändringar från DX11 till DX12, man kan ju undra var R9 Fury X/Fury/Nano får för prestanda
Nu är det ändå bara beta mjukvara och tidiga tester, så prestandan kan ju ändra sig för både gröna och röda laget. Men ändå intressant...

Här är förresten fler grafer och siffror...
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/DX12-GPU-and-CPU-...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"