Permalänk

Förhindra print screen ?

Hallåj

Kan man förhindra print screen på min hemsida ? Då tänker jag att det inte går att ta print screen varken på mobila enheter eller på datorn ? Skall tillägga att min hemsida körs i wordpress.

Tacksam för svar

/ Force

Permalänk
Medlem

Det går nog inte på grund av att print screen och att ta en skärmbild på mobilen inte bryr sig om vilka hemsidor som är öppna när man använder funktionen.

Permalänk
Medlem

Tror inte hellre det går men vad skulle hindra någon från att fota skärmen med kamera och sedan lägga in bilden ? Vet att det inte skulle bli samma kvalité men samma princip

Permalänk

Nej jag trodde inte det heller, men det går inte att ta en print screen på min banks sida. Nu är detta visserligen en app men det kommer fram ett meddelande att det inte går att ta en print screen pga något skydd. Men det kanske är bara för det är en app ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Nej jag trodde inte det heller, men det går inte att ta en print screen på min banks sida. Nu är detta visserligen en app men det kommer fram ett meddelande att det inte går att ta en print screen pga något skydd. Men det kanske är bara för det är en app ?

Nog som du säger för att det är en app och när du installerat den har du godkänt att den kan blockera/ta kontroll över vissa funktioner i mobilen.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Ok men det finns inget så det blir tex helt svart om man gör en skärm dumpen eller att det inte går alls att göra en skärm dump ?

Permalänk
Medlem

Vet inte om man kan programmera en funktion med HTML5 som gör att skärmen blinkar svart när man trycker på Print Screen. Men testa det annars?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Ok men det finns inget så det blir tex helt svart om man gör en skärm dumpen eller att det inte går alls att göra en skärm dump ?

Nej, det går inte. Men frågan är varför du skulle vilja ha en sådan funktion.

Permalänk
Medlem

OFT: Vad du än kan komma på så kan man gå runt det men är det bara som skydd mot folk som inte är intresserade av att jobba för att gå runt det så visst go ahead.
Screen grabber särskilt på kabeln eller dator+kamera kommer du dock ha svårt att skydda dig emot.

Permalänk
Medlem

Även om du implementerar ett sådant script är det ju hyfsat enkelt att ta sig runt det, tex med det inbyggda snippet-toolet i windows...

Permalänk

Okej, nyfiken bara om det går.