Färska DX12 AOS tester, extrema gains. Röd vs Grön.

Permalänk
Medlem

Färska DX12 AOS tester, extrema gains. Röd vs Grön.

Verkar som tidiga "äkta" än så länge test av DX12 har landat och det verkar som AMD har uppemot 80% prestanda medans Nvidia har 9%. Samma sak verkar gälla CPU från AMD och Intel om man läser runt lite på tester just nu, även om i7-5960x verkar vara creme de la creme fortfarande, så verkar äkta kärnor extremt prisvärda med DX12.

Vad tror ni? Verkar hur som helst vara en indikation på att saker kanske ändras ganska mycket för många.

http://hothardware.com/news/first-dx12-in-game-benchmarks-a-l...

http://www.pcworld.com/article/2971612/software-games/windows...

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Jag väljer att inte tro något än. För det är bara dumt och folk och fä kommer kommer tjata till döds om sina älskade företag som skrattar hela vägen till banken åt deras fanboys.

Hoppas kan jag göra däremot.
Det vore bra för marknaden och framtida utveckling om AMD kom ikapp eller även fick en liten fördel.
Det vore verkligen bra för alla. Intel har inte behövt anstränga sig ett skit på något år nu.
Inte bra för utveckling tekniskt eller ekonomiskt för slutkund.

Marknaden är bra när det är svårt att välja vad en ska köpa och det inte är priset som avgör det pga av konkurrens.
Se bara på mitt system i sign. Köper jag helt nya top of the line nu så får jag många fler fps, men inte så många att det motiverar priset då mina grejer fortfarande ger mig vad jag behöver. Ha det i åtanke när du kollar upp hur gamla sakerna är.
Något är skevt.

Sen är det som vanligt rent för tidigt att säga något alls om någonting.
Först ska win 10 och drivrutinerna mogna och efter det ska spelen komma och efter det drivrutiner igen.

Så vi får vänta några månader och se vad som händer

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Man ska nog akta sig för att spekulera i nuläget om dx12 prestanda baserat på endast ett spel, ett spel som är i tidigt beta stadie dessutom. Det finns absolut ingenting som skulle göra detta spel till en bra fingervisning om generella prestanda ökningar speciellt inte då denna typ av spel råkar höra till "best case scenario" för att påvisa prestandaökning i dx12.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Se nedan:

Är det inte för att med Nvidia kort så är skillnaden mellan DX11 och 12 liten medans skillnaden på AMD är stor för AMD är sämre på DX11, så Nvidia kort får liknande FPS i DX11 som AMD i DX12? Eller har jag missuppfattat det hela.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Dom testar med en pre alpha version av ett spel som kanske släpps nästa år.
Resultaten är snudd på värdelösa innan spelet faktiskt existerar och hårdvarutillverkare har fått en chans att optimera drivrutiner till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Dom testar med en pre alpha version av ett spel som kanske släpps nästa år.
Resultaten är snudd på värdelösa innan spelet faktiskt existerar och hårdvarutillverkare har fått en chans att optimera drivrutiner till det.

Nej asså läser man innantil vad experter och tex Nvidia själva verkar erkänna nu att det är ett äkta test som bör tas på alvar. Verkar som Lag röd vinner en hel del poäng.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Se nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=AFBtGYVnzNY

Är det inte för att med Nvidia kort så är skillnaden mellan DX11 och 12 liten medans skillnaden på AMD är stor för AMD är sämre på DX11, så Nvidia kort får liknande FPS i DX11 som AMD i DX12? Eller har jag missuppfattat det hela.

Du verkar nog missuppfatta det, då redan i dx11 i samma prisklasser är 380 snabbare än 960, 390 snabbare än 970 och 390x är en hårsmån från 980 i 1080p och går om det i högre uppl och 980 brukar kosta 1000kr mer från de stora tillverkarna än vad ett 390x går för.

Så nog mer att AMD redan i dx11 är förbi med sina nya kort och med dx12 ser de Nvidia försvinna i backspegeln.

Men AMD kanske ändå är kassa i dx11, det vet man inte, men de är ändå snabbare än Nvidia till samma pris redan i dx11. Så bara bonus att de krossar dem i dx12.

;D

EDIT: jösses ser ni vad Nvidia skriver för att försvara sina kassa resultat, att det är en bugg lol och oxide svarar:
Oxide officials soon fired back in a blog post saying the alleged bug in MSAA is no bug at all, and that Ashes of the Singularity is a perfectly valid DirectX12 benchmark.

Lite drama ;), låter som Nvidia skiter i brallan imo, juck känner mig smutsig som har deras kort i mina datorer så som de håller på.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Du verkar nog missuppfatta det.........

Jag kanske hade (delvis) rätt ändå?

Författarna misstänker att AMD:s väldiga prestandaökning kan spåras till att Radeon-makarens implementation av DX11 är betydligt sämre än vad konkurrenten Nvidia erbjuder och att effekten av detta mer eller mindre elimineras vid övergången till DX12.

Det kanske bara gäller detta spelet, dvs att AMD presterar sämre i detta spelet i DX11.

Skrivet av stimpen:

EDIT: jösses ser ni vad Nvidia skriver för att försvara sina kassa resultat, att det är en bugg lol och oxide svarar:
Oxide officials soon fired back in a blog post saying the alleged bug in MSAA is no bug at all, and that Ashes of the Singularity is a perfectly valid DirectX12 benchmark.

Vad spelar det för roll om spelet är Alpha? Menar Nvidia att det saknas Nvidia specifika grejer i spelet eller att spelet inte är optimerat för Nvidia kort. Förstår inte deras gnäll.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Jag kanske hade (delvis) rätt ändå?

Författarna misstänker att AMD:s väldiga prestandaökning kan spåras till att Radeon-makarens implementation av DX11 är betydligt sämre än vad konkurrenten Nvidia erbjuder och att effekten av detta mer eller mindre elimineras vid övergången till DX12.

Det kanske bara gäller detta spelet, dvs att AMD presterar sämre i detta spelet i DX11.

Vad spelar det för roll om spelet är Alpha? Menar Nvidia att det saknas Nvidia specifika grejer i spelet eller att spelet inte är optimerat för Nvidia kort. Förstår inte deras gnäll.

Ja, nej jag menade det med att även om de var bättre än Nvidia i samma prisklass i dx11 behöver inte det betyda att de är bra anpassade, utan kanske är att de har mycket mer att ge men är dåligt anpassade, så jag är med på din linje.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Provade AoS benchmark med 980ti ett par gånger i dag. Landade på avg 48-50 fps. DX12 High settings msaa 4x. 3840x2160.

Har nog hänt en del sen i somras.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Inte lönt att spekulera med tester från spel eller program som inte är klara eller som inte finns på marknaden än.

Köp de kort man själv vill ha eller kolla efter tester som är funktionella idag "och som man själv spelar" och inget spel som är i beta/alpha stadiet.

Jag hoppas också att amd kommer tillbaka men allt dom släpper är oftast hypat innan rls och visar sig bli slagen gång på gång utav intel eller geforce , både i prestanda och värme/kylning.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mogwaii:

Jag hoppas också att amd kommer tillbaka men allt dom släpper är oftast hypat innan rls och visar sig bli slagen gång på gång utav intel eller geforce , både i prestanda och värme/kylning.

Nano, låg power, litet kort med ett stort hjärta som varken intel eller nvidia har nåt i närheten utav så hur kan du säga så då?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

@Yeah_Right:

Ännu en gång "pre-beta"
Samt notera:
”We do not believe (Ashes of the Singularity) is a good indicator of overall DirectX 12 gaming performance.”

Så testet är inget annat än ett riktmärke om ens det

EDIT:
"NVIDIA is working closely with Oxide Games to ensure this gets resolved as soon as possible.”
Nvidia kommer garanterat kicka in "gameworks" som belastar korten enormt mycket mera än det behövs enbart för att straffa AMD's kort som inte hanterar extrem "tessellation" så bra samt för att "fasa ur" äldre kort.

https://www.youtube.com/watch?v=O7fA_JC_R5s

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Nano, låg power, litet kort med ett stort hjärta som varken intel eller nvidia har nåt i närheten utav så hur kan du säga så då?

Nischad produkt , låg efterfrågan , dålig tillgång i butik vid lansering, dålig oc möjlighet allt vs geforce. Enda det kortet är bra för är till trånga chassi , men låg % av folket som har det.

Bra produkt dock för sin storlek det håller jag med om.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad gjorde jag ett snabbtest DX11 vs DX12.
Siffrorna talar för sig själva.

DX11

DX12

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Storage Jar:

I vilken programvara har du gjort testerna?

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruf0ns:

@Storage Jar:

I vilken programvara har du gjort testerna?

Det är AoS benchmarkprogram som finns i spelet. Samma som visas i första länken i TS.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Storage Jar:

Ok, lyckas dock inte hitta hur jag kan köra benchmark på dx12 där?

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruf0ns:

@Storage Jar:

Ok, lyckas dock inte hitta hur jag kan köra benchmark på dx12 där?

Starta spelet med Ashes_DX12 som ligger i installationsmappen så går det. (GOG versionen)
Genom Steam ska det gå att välja dx12 när man startar spelet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Typiskt, just när man bytat till Nvidia.

Skämt åsido, detta säger egentligen ingenting. Tester från ett alpha spel som använder en ny teknik som det knappt finns drivrutiner till.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Baxtex:

Typiskt, just när man bytat till Nvidia.

Skämt åsido, detta säger egentligen ingenting. Tester från ett alpha spel som använder en ny teknik som det knappt finns drivrutiner till.

I Storage Jar's test flyter spelet mycket bättre i DX12 och han har ett GTX980Ti.
Tråden är från i Somras, spelet är numera Beta, Windows 10 och DX12 har funnits ute i ett halvår nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tråden är från i Somras, spelet är numera Beta, Windows 10 och DX12 har funnits ute i ett halvår nu.

Aaa, missade det! Men vi behöver ändå fler släppta spel för att dra någon slags slutsats.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Baxtex:

Aaa, missade det! Men vi behöver ändå fler släppta spel för att dra någon slags slutsats.

Det håller jag verkligen med om, hoppades att det skulle släppts ett par redan förra året.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Det håller jag verkligen med om, hoppades att det skulle släppts ett par redan förra året.

Riktigt trist att DirectX 12-titlarna drar ut på tiden. Det var ju, som du skriver, ett par som var planerade att släppas under andra halvan av 2015. Frågan är hur långt in på detta året som något spel lanseras som verkligen använder DirectX 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt trist att DirectX 12-titlarna drar ut på tiden. Det var ju, som du skriver, ett par som var planerade att släppas under andra halvan av 2015. Frågan är hur långt in på detta året som något spel lanseras som verkligen använder DirectX 12.

Med tanke på att det är så pass få som gått över till Windows 10 lär vi inte få se så många "äkta" Direct X 12-spel på ett bra tag antar jag.

Det kommer vara en blandning av 12:an och tidigare generationer...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaine_Uro:

Med tanke på att det är så pass få som gått över till Windows 10 lär vi inte få se så många "äkta" Direct X 12-spel på ett bra tag antar jag.

Det kommer vara en blandning av 12:an och tidigare generationer...

Frågan om. Nu har jag inte följt hur siffrorna för Windows 10 är vad gäller att ta över marknaden men det faktum att Microsoft i det närmaste tvingar användarna att uppgradera och uppgraderingen är gratis bör det finnas en hyffsad chans. För de som spelar på sin dator bör det också ligga i deras intresse att köra senaste Windows-utgåvan för att få full kompatibilitet med nya spel. Är en stor anledning till att jag själv kör Windows 10 då jag egentligen var rätt nöjd med Windows 8.1 iallafall.

Samtidigt har du ju helt klart rätt i att det gått trögt de två senaste gångerna ett nytt Windows-OS lanserats. Vista var det få som gillade, DirectX 10 fick vi inte se i så många titlar. Iofs såg det bättre ut för DirectX 11 och Windows 7 men även där tog det ett tag även om vi fick spel ganska tidigt. Vi lär nog få fortsätta se DirectX 11 och förmodligen också DX 9 en lång tid framöver. Vilket iallafall för mig är okej, bara det också kommer nya DirectX 12-titlar med.

Jag är försiktigt positiv till det hela, Windows 10 är ett steg i rätt riktning på de flesta vis (men inte alla, hur uppdateringar sköts och integritetsrelaterade frågor och problematik tynger lanseringen). Om Vulkan etableras och börjar användas och bli ett hot så kommer det bli intressant att se hur Microsoft svarar. Det borde kunna bli en bra tid för oss konsumenter.

Permalänk
Hjälpsam

Ungefär en tredjedel av de som har Steam kör med Windows 10.
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Jag tycker nog att stödet redan finns där, tänk på att de som uppgraderat främst varit de med starkast hårdvara, de som brukar köpa flest spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ungefär en tredjedel av de som har Steam kör med Windows 10.
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Jag tycker nog att stödet redan finns där, tänk på att de som uppgraderat främst varit de med starkast hårdvara, de som brukar köpa flest spel.

Nu är det inte alla de som har STEAM som räknas med i den statistiken, tyvärr.

Ingen förutom VALVE själva vet hur många det är som faktiskt deltar i deras undersökning.

Denna sker en gång per månad och man får upp en dialogruta i STEAM där man får välja om man vill delta eller ej. Alla får inte denna förfrågan heller.

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Storage Jar:

Om någon är intresserad gjorde jag ett snabbtest DX11 vs DX12.
Siffrorna talar för sig själva.

DX11
http://s27.postimg.org/66e45koyr/Ao_S_DX11.png

DX12
http://s12.postimg.org/vk7dxq7r1/Ao_S_DX12.png

Lite märkligt, du får betydligt sämre fps i DX11 än i detta test.
http://www.computerbase.de/2016-02/directx-12-benchmarks-ashe...
Drivrutinen eller någon inställning? din CPU är väl top-notch?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |