Permalänk
Medlem

Hjälp med sourcemod plugin!

Tjenare tjenare användare av denna forum del på fina sweclockers!

Det är så här att jag har precis börjat lärt mig kodning, så jag har inte så mycket erfarenhet ännu mindre under topicen sourcemod! Men jag har ändå lovat att jag skall försöka hjälpa en poolare!
Det är så här att han driver en egen course server på spelet CS:GO.
Han har då hittat ett plugin detta,
https://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=984087

Det pluginet gör är då att respawna en spelare som dör, vilket är exakt det han vill ha.
Men problemet är att det inte finns något som gör att pluginet slutar respawna efter en viss tid.
Dom som har lite erfarenhet av just course vet att under dom flesta mapps så börjar en slags "spawnkill" och eftersom att detta plugin fortsätter att respawna så blir det bara ett konstant respawn och sen death för dom som dött i coursen.
Det han vill ha hjälp med är att ta fram något, ungefär som en timer som stänger av respawnen efter en viss tid!

Min fråga är då vad som är enklast, att försöka ändra koden i det redan skapade pluginet, eller att koda ett helt nytt plugin (vilket jag inte har någon erfarenhet som helst av) som då "disablear" pluginet efter en viss tid och sen startar det igen när en ny runda startar.

Skulle verkligen uppskatta hjälp då jag inte har någon aning om vad jag håller på med, eller tillochmed kanske någon som redan har en skriven kod som dom vill dela med sig av?

( Om ni hellre vill ta detta privat så kan ni nå mig här : http://steamcommunity.com/id/DenMorske/)

Oavsett tacksam för svar!

// Aquax

Permalänk
Medlem

jag absolut nada koll på hur sourcemod eller något sånt är skrivet, så kan säga hur jag hade gjort det generellt.

hade lagt spawn modulen i en whilesats, så att tex do{spawn();}while matchtimer <=15

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

jag absolut nada koll på hur sourcemod eller något sånt är skrivet, så kan säga hur jag hade gjort det generellt.

hade lagt spawn modulen i en whilesats, så att tex do{spawn();}while matchtimer <=15

Tack för ditt svar, skall kolla om detta är något jag kan få att funka!