Permalänk
Medlem

Läcker min vattenkylning?

Kraken X60 som vid en del utav sidan har en mörkare kopparfärg än resterande del utav vattenblocket som man sätter mot processorn.
se bilden.

är det bara en liten skavank, dålig slipning, eller läcker systemet?

vad ska jag göra??

http://tinypic.com/r/245lfld/8

http://tinypic.com/r/fatwk6/8

Permalänk
Medlem

Det är ju bara och provköra den utanför datorn. Du kan ju också känna på skruven bredvid om den sitter som alla de andra.

Permalänk
Medlem

@GooGeL: Går det att provköra den genom att koppla till enbart nätagget?

Permalänk
Skrivet av EntireU:

@GooGeL: Går det att provköra den genom att koppla till enbart nätagget?

Ja men du behöver sätta en metalltråd i moderkorts anslutningen. Finns guider att googla

Permalänk

@spicy_mama:

va? tjuvkoppla 24pins menar du? eller kopplar man bara in den i en annan dator lite snabbt och enkelt..

tror dock det bara är en "skavank"

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntireU:

@GooGeL: Går det att provköra den genom att koppla till enbart nätagget?

Bara koppla in den i ett nätagg? Eller koppla in den i en dator på sidan om?

Jo det går. På den stora ATX kontakten har du en grön sladd, sätt t ex ett gem mellan den polen och en utav de svarta (vilken som helst). Sen är det bara och sätta på nätagget där bakom 0>1.

Startar det bara en halv sekund så kan du behöva utsätta den för mer last, koppla t ex in en fläkt eller nån fläkt också i så fall.

Permalänk
Medlem

@spicy_mama @GooGeL @NinjaMartin

Nu har jag testkört kylareb utanför en annan dator i 20 minuter. Ingenting läckte undet den tiden, hur längde borde jag testköra den?
(vid närmare spekulation av bilden så kan det vara gammal kylpasta eller märke från locket, vad tror ni?)

Permalänk
Skrivet av EntireU:

@spicy_mama @GooGeL @NinjaMartin

Nu har jag testkört kylareb utanför en annan dator i 20 minuter. Ingenting läckte undet den tiden, hur längde borde jag testköra den?
(vid närmare spekulation av bilden så kan det vara gammal kylpasta eller märke från locket, vad tror ni?)

Hade testkört den i ett dygn som du brukar göra vid costom vattenkylning. Tror med det är kylpasta eller annan avlagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntireU:

@spicy_mama @GooGeL @NinjaMartin

Nu har jag testkört kylareb utanför en annan dator i 20 minuter. Ingenting läckte undet den tiden, hur längde borde jag testköra den?
(vid närmare spekulation av bilden så kan det vara gammal kylpasta eller märke från locket, vad tror ni?)

Det är upp till dig hur länge du vill köra. Kör tills att du känner att du är bekväm och installera den.
Från bilderna så ser det bara ut som att kopparn har oxiderat lite pga nånting.