Fusk till multiplayerspel drar in mångmiljonbelopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

https://lagen.nu/begrepp/Dataintr%C3%A5ng

Det är inget påstående utan fakta om du inte vet hur hacks funkar så kan du inte komma med ett påstående.

https://lagen.nu/begrepp/Dataintr%C3%A5ng

För det du säger är ju att DDos är tillåtelse då det är bara på klientsidan den med. DDos kan man använda som fusk till spel om ni undra.

När du säger Aimbot den styr inte bara musen utan den hämta värden från spelet och då är dataintrång för den info är inte till för att någon ska får tag på.

På vilket sätt är det dataintrång i mitt exempel med en aimbot som siktar åt dig? Den data som boten har tillgång till är samma som jag har tillgång till, skillnaden är att den kan sikta betydligt mycket snabbare och mer exakt än jag kan. Ingen data modifieras och/eller skickas utöver det som jag har tillgång till med normala musrörelser.

Och jag säger inte att ddos attacker lagliga, ber dig återigen att inte lägga ord i munnen på mig. Jag vet inte om en ddos-attack är olaglig, såvida det inte prövats i domstol så vet vi inte heller vad som gäller oavsett vad som står i lagen. Man kan göra kvalificerade gissningar, men utan prejudikat så vet vi faktiskt inte. För att vända lite på ditt påstående längst upp: Om du inte vet hur lagen fungerar så kan du inte komma med ett påstående. Utan prejudikat vet vi inte hur lagen fungerar.

Och jag hoppas att du inser att det är hyffsat stor skillnad mellan en aimbot och en ddos-attack.

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Det är inte så lätt att förklara hur jag tänker. Men i Svensk lag så behöves det inte mycket för att det ska blir dataintrång.

Det krävs inte mycket för att det ska blir dataintrång även om du inte tror det.

[client-sidan]
[Tal]
0
6
7

Spelar ingen roll om hacks körs på client-sidan om vi säger att hacks skicka Tal 9 som inte finns med i listan.

[end]
[server-sidan]

Och server tar emot tal 9 den vet inte att det bara finns tal 0,6,7 i listan utan han har som har gjort spelet vet om att bara dom talen finns där.

Då har man lyckas lura server och det innebär även dataintrång. Men en server jobbar aldrig själv om det inte gäller visa spel men server skicka även tal 9 till master server och sen till web server.

[end]
Om ni tänker varför inte server har någon if fråga är för att detta är ett exempel och därför är det inte med.

Då många inte är insatta i det här ämnet det är därför det inte finns svensk källa på det här ännu.

Spelservern accepterar inte andra variabler än det som är programmerat. Du kan ju inte få headshot när du skjuter i foten på någon (om inte hitboxen är trasig i just det spelet).

Även glitchar kan du bli bannad för och det räknas som fusk i många spel (du behöver inte fusk i spelet då).

BF spelen är typiskt klient side spel och kan bli alla mjöliga lustiga kills. Men det är också servern som accepterar detta, du gör ju inte intrång i servern när datorn berättar vart du står och vart du skjuter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Om vi ska jämföra sweclockers om jag regga ett konto här och vi säger max ålder är 10 till 80 år när jag regga min om jag ändra html koden så att jag kan får den till 100 år då är det dataintrång men nu är det så att sweclockers har en kod som kollar att ålder är max 80 och då kommer den html koden inte funka men det är ändå försök till dataintrång.

Om du ändrar html koden har du ju ändrat en fil på servern. Plus att modifiera en fil definitivt är olagligt.
Jag trodde ditt argument var att all modifiering av all data som sänds mellan en server och en klient är dataintrång. Jag vill påstå att det är en definition av dataintrång du är väldigt ensam om, och om du tänker lite på det så inser du nog att den definitionen av dataintrång är absurd.
Men nu vet jag inte riktigt vad din definition är. Jag tror inte heller du fortfarande riktigt förstår vad cheats är, eller vad de gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Det är inte så lätt att förklara hur jag tänker. Men i Svensk lag så behöves det inte mycket för att det ska blir dataintrång.

Det krävs inte mycket för att det ska blir dataintrång även om du inte tror det.

[client-sidan]
[Tal]
0
6
7

Spelar ingen roll om hacks körs på client-sidan om vi säger att hacks skicka Tal 9 som inte finns med i listan.

[end]
[server-sidan]

Och server tar emot tal 9 den vet inte att det bara finns tal 0,6,7 i listan utan han har som har gjort spelet vet om att bara dom talen finns där.

Då har man lyckas lura server och det innebär även dataintrång. Men en server jobbar aldrig själv om det inte gäller visa spel men server skicka även tal 9 till master server och sen till web server.

[end]
Om ni tänker varför inte server har någon if fråga är för att detta är ett exempel och därför är det inte med.

Då många inte är insatta i det här ämnet det är därför det inte finns svensk källa på det här ännu.

Om vi säger så här, fortsätt du med kodande och kom aldrig på tanken att bli jurist, för det kommer inte gå bra.

Som jag sa innan:
Det blir inte intrång fören man olovligen berett sig tillgång till något man inte har rätt att ta del av.
Att skicka en "felaktig uppgift" ger dig inte tillgång till något du inte har rätt till.

Permalänk

Tycker det är lite kul att ingen har påpekat de stora fusk problemen i E-sport. För inte alls så länge sedan bannades flera CS:GO spelare som lirade på elitnivå och i tävlingar där pengar är inblandade.

Fusk i spel har blivit otroligt stort och absurt och har börjat nå nivå av doping. Rätt jävla tragiskt faktiskt men man kan se en positiv sak med det hela i alla. Nu har E-sport blivit som vilken sport som helst för att folk "dopar" sig där med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddev:

Många av oss är säkerligen så gamla att när vi började spela online va "fusk" inte så lättillgängliga och välkända, sen när det väl blev vardagsmat då var vi tillräckligt gamla för att göra ett mer moraliskt val.

Sen beror det på vad man är för typ av tävlingsmänniska, spel är tävling många gånger, personligen vill jag vinna utan att fuska. Så har jag alltid känt, kan bero på uppfostran och en ordentlig dos idrott under uppväxten, vad vet jag.

Dom hade gjort en mycket intressant studie i England där det visade sig att folk som fuskade i spel många gånger hade en tendens att även "fuska" i livet.

Få saker är värda att vinna om man inte måste kämpa för det.

Håller som med dig! Det jag menade var att när man var yngre förstod man inte att det faktiskt satt någon i andra änden som fick lida när man själv fuskade!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fuskare förstör....
Jag tycker att straffen för´fuskare borde svida ordentligt, Typ:
- Kontot fryses i 6 månader.
- Man får en "Cheater TAG" kopplad till sin användare under en tid efter avstängningen som kan göra det omöjligt att ansluta till vissa typer av spel
- Annat

Men, något som måste bli bättre är också verktyg för att upptäcka fusk.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden men drog igenom 4-5 sidor. Att ni ens är upprörda över att folk fuskat är ju helt otroligt, det är en poll och man får väl hoppas att folk svarar ärligt på en sådan annars behöver den ju inte ens vara där. Tror senaste spelet jag fuskade i online var cs 1.5. Det höll i sig någon månad kanske och sedan blev jag bannad och spelat rent sedan dess. Jag var en smutsig jävel och istället för att dra på aimbot och använde uppenbart wallhack så gjorde jag det snyggt. Även om man visste att man inte var så bra som ens stats visade så fick man mycket beröm i chatten.

I MW3 använde jag mig utav fps unlocker och fov changer. Fov changer blev tillslut accepterat utav infinite ward medans fps unlocker bara slutade uppdateras. Dessa grejerna kan nog ses som fusk utav vissa men när jag köper ett spel tänker jag inte spela i 65 fov.

Sedan tror jag att många börjar fuska bara för andra gör det och så fort de blir dödade utav samma person ett par gånger så kan det inte vara på grund av tur eller att han helt enkelt var bättre. Spelar mestadels Battlefield nu och är väldigt noga med att rapportera folk som fuskar och det hoppas jag att folk var för många herrans år sedan när jag gjorde det också. Att fuskat och sedan blev admin på en väldigt populär server i 1.6 gjorde att jag hade lättare att faktiskt se fuskare eftersom man kände sig själv och hur spelstilen är.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Saknar man kontroll i resten av sitt liv kombinerat med att suga på datorspel så är fusk vägen till en illusionskänsla av kontroll. Jag har själv fuskat när jag var yngre för att jag var en loser och en sopa på den tiden.

Hade varken flickvän, stort kontaktnät eller några större förhoppningar på framtiden så min enda utväg till lite högre socialt status och känsla av kontroll i mitt liv var fusk i datorspel;

löjligt, patetiskt och förödmjukande:

JA!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har inte läst hela tråden men drog igenom 4-5 sidor. Att ni ens är upprörda över att folk fuskat är ju helt otroligt, det är en poll och man får väl hoppas att folk svarar ärligt på en sådan annars behöver den ju inte ens vara där. Tror senaste spelet jag fuskade i online var cs 1.5. Det höll i sig någon månad kanske och sedan blev jag bannad och spelat rent sedan dess. Jag var en smutsig jävel och istället för att dra på aimbot och använde uppenbart wallhack så gjorde jag det snyggt. Även om man visste att man inte var så bra som ens stats visade så fick man mycket beröm i chatten.

I MW3 använde jag mig utav fps unlocker och fov changer. Fov changer blev tillslut accepterat utav infinite ward medans fps unlocker bara slutade uppdateras. Dessa grejerna kan nog ses som fusk utav vissa men när jag köper ett spel tänker jag inte spela i 65 fov.

Sedan tror jag att många börjar fuska bara för andra gör det och så fort de blir dödade utav samma person ett par gånger så kan det inte vara på grund av tur eller att han helt enkelt var bättre. Spelar mestadels Battlefield nu och är väldigt noga med att rapportera folk som fuskar och det hoppas jag att folk var för många herrans år sedan när jag gjorde det också. Att fuskat och sedan blev admin på en väldigt populär server i 1.6 gjorde att jag hade lättare att faktiskt se fuskare eftersom man kände sig själv och hur spelstilen är.

Kan bara prata för mig själv, men är inte speciellt upprörd om någon har fuskat som 12 åring och sedan kommit på bättre tankar.
Men att man som vuxen sitter och "testar" köper jag inte, där har jag noll tolerans

FPS unlocker vet jag inte vad det är och FOV changer ser jag inte direkt som fusk eftersom den godkändes av Activision.
De stor problemen är de som kör WH, aimbot och/eller andra manipuleringar av vapen mm.
T.ex. no recoil eller infinite ammo.

Permalänk

Jag har totalt tappat intresset för online spel. Tack alla er fuskare, jag finner inga ord...

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara olagligt att fuska är struntprat. Låt säga att jag fryser ammunitionsvärdet (brukar vara det enklaste av alla fusk). Då raderar jag en instruktion i mitt internminne lokalt, ändrar inga som helst spelfiler, och min klient räknar aldrig ner till noll. Servern har inget med det att göra, den varken sparar eller läser värdet, och det har inget som helst med DDOS att göra. Andra fusk som wallhacks ändrar oftast heller inget i spelet och eftersom servern redan (i det fallet) skickar all positionsdata etc till klienterna är det bara en renderingfråga om att "trolla bort en vägg", eller egentligen stänga av z buffer för modellen. Teoretiskt är det bara att starta ett program som läser nätverkskommunikationen och sitta och läsa manuellt eller göra ett program som målar upp informationen på ett lättöverskådligt sätt, det är också ett wallhack, och inget dataintrång på något sätt. Servern skickar dig all information, by design, redan.

Det är väldigt få fusk som grejar med servern och det brukar i regel handla om packet editing, vilket skulle kunna vara olagligt, men då är man snarare inne i MMORPG-sfären.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Du kan inte jämföra en web server mot en spel server i denna frågan.

Om vi ska jämföra sweclockers om jag regga ett konto här och vi säger max ålder är 10 till 80 år när jag regga min om jag ändra html koden så att jag kan får den till 100 år då är det dataintrång men nu är det så att sweclockers har en kod som kollar att ålder är max 80 och då kommer den html koden inte funka men det är ändå försök till dataintrång.

REnt svar från en som byggt dessa bottar:
These hacks automate weapon aiming and firing without any input from the player. They range from crude programs which fire at colored player models to extremely sophisticated engine hooks that detect enemies' hitboxes by reading them from memory. The most sophisticated aimbots don't even fire automatically. As the player fires near an enemy, the aimbot only assists the player with a final tweak in order to score a direct hit.

Some aimbots are also capable of predicting player behaviour by aiming ahead and firing projectiles where enemies are likely to be.

Dvs de agerar på minnet av vad du har redan nere i din egen dator, den beräknar enbart vad du skall göra snabbare än du kan styra. Därav inget intrång på en extern server då allt sker lokat p din egen dator med algoritmer som du själv redan utför, bara snabbare än du själv klarar av...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

https://lagen.nu/begrepp/Dataintr%C3%A5ng

För det du säger är ju att DDos är tillåtelse då det är bara på klientsidan den med. DDos kan man använda som fusk till spel om ni undra.

Men du kan inte säga att DDos är ett hack eller att det är att göra intrång.
Då en DDos enbart gör uppslag, dock sjukt många uppslag.
Rent juridiskt så är en DDos inte fel då det du gör är att trycka på refresh sjukt snabbt.
jag kan gå in på sweclocker och uppdatera min sida hela tiden och det är inget fel i det.
En DDos gör samma sak men bara sjukt mycket snabbare än mig. det är därav program som LOIC finns fritt fortfanrande.
Vi använder det hela tiden för att testa våra egna servrar. Inget hack, bara stresstest...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vet ej om det blivit bättre men det tråkiga är att det tar sådan tid innan fuskare rensas bort. Iaf innan kunde de hålla på vecka ut och vecka in medan andra rapporterade och rapporterade.
Sen bannas de i klump. Varför har de inte ngn som kontinuerligt jobbar och bannar dagligen? De populära spelen tjänar ju som fan och vill de fortsätta tjäna pengar bör de bli bra på att rensa fuskare och borde ha råd att ha nån person/personer som jobbade med det.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Vet ej om det blivit bättre men det tråkiga är att det tar sådan tid innan fuskare rensas bort. Iaf innan kunde de hålla på vecka ut och vecka in medan andra rapporterade och rapporterade.
Sen bannas de i klump. Varför har de inte ngn som kontinuerligt jobbar och bannar dagligen? De populära spelen tjänar ju som fan och vill de fortsätta tjäna pengar bör de bli bra på att rensa fuskare och borde ha råd att ha nån person/personer som jobbade med det.

För att dom inte vill att de som gör fusken ska veta varför och vilket fusk som gör så att dom blir bannade. Så är det i alla fall med vac och det är därför de använder delayed bans. Folk som gör fusk själva och säljer har ju mest största sannolikhet flera olika konton, men det hjälper föga när dom inte hat koll på när dom blev upptäckta och när deras ban kom upp. Sedan kan dom ju lista ut med olika användare och när de köpte fusken men det blir mycket mer arbete.

BF4 använder ju i alla fall fairfight nu, och det går mycket snabbare för att folk ska bli bannade men det är mer avskräckande än något annat eftersom folks konto då och då blir upplåsta igen.
http://help.ea.com/se/article/battlefield-4-ban-codes-issued-...
Minns inte riktigt vart jag hört det men tror level 2 är wh alternativt aimbot.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är det på riktigt 2015 st som fuskat i multiplayer!?
Jävla råttor, det borde ju klassas som doping och att man blir avstängd en längre tid!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Personligen har jag bara fuskat i payday 2, pallar inte grinda i skiten så jag boostade upp min level och hade lite sköjj med polare.

Annars har jag en brittisk kamrat som programmerar fusk till csgo, för det mestadels bhop script och liknande. Han säljer även skiten på olika hemsidor/forum.

Permalänk
Medlem

Spelar enbart CS:GO och tycker egentligen att problemet kan lösas rätt enkelt. Som tidigare sagt skulle det räcka om i det här fallet Steam kontot knöts till ditt id på ett tydligare sätt. Via id handlingar och dyl tex som man gör för att få ett paypal konto verifierat. Sedan med ett konto per livstid så skulle nog de flesta fuskare lugna sig betydligt. Skulle även ge stora fördelar med att slippa smurfar som för medelspelaren är minst ett lika stort problem som fuskare och även de som inte har åldern inne. Kommer det att hända? nej naturligtvis inte.. Steam skulle förlora massor med pengar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Är det på riktigt 2015 st som fuskat i multiplayer!?
Jävla råttor, det borde ju klassas som doping och att man blir avstängd en längre tid!

Skickades från m.sweclockers.com

Som skrivits tidigare är det en väldigt öppen fråga: "Har du någonsin fuskat i multiplayerspel?"
Jag svarade Ja eftersom jag vet att jag runt '99 körde några rundor CS (1.0?) med wallhack och speedhack. Hade även modeller med stark röd eller grön färg för att snabbt se vilket lag de var på.

Har säkert fuskat i något annat som jag inte kommer ihåg. Förr i tiden var det inte heller naturligt att kunna snacka med varandra under spelet, det kunde anses som fusk av vissa.

Sen kan några ha svarat ja för att de fuskat under kampanjen av t.ex. starcraft som de även spelat online.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Som skrivits tidigare är det en väldigt öppen fråga: "Har du någonsin fuskat i multiplayerspel?"
Jag svarade Ja eftersom jag vet att jag runt '99 körde några rundor CS (1.0?) med wallhack och speedhack. Hade även modeller med stark röd eller grön färg för att snabbt se vilket lag de var på.

Har säkert fuskat i något annat som jag inte kommer ihåg. Förr i tiden var det inte heller naturligt att kunna snacka med varandra under spelet, det kunde anses som fusk av vissa.

Sen kan några ha svarat ja för att de fuskat under kampanjen av t.ex. starcraft som de även spelat online.

Skulle det vara bättre för att det var år 1999?
Och vi hoppas på starcraft-teorin...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

För att dom inte vill att de som gör fusken ska veta varför och vilket fusk som gör så att dom blir bannade. Så är det i alla fall med vac och det är därför de använder delayed bans. Folk som gör fusk själva och säljer har ju mest största sannolikhet flera olika konton, men det hjälper föga när dom inte hat koll på när dom blev upptäckta och när deras ban kom upp. Sedan kan dom ju lista ut med olika användare och när de köpte fusken men det blir mycket mer arbete.

BF4 använder ju i alla fall fairfight nu, och det går mycket snabbare för att folk ska bli bannade men det är mer avskräckande än något annat eftersom folks konto då och då blir upplåsta igen.
http://help.ea.com/se/article/battlefield-4-ban-codes-issued-...
Minns inte riktigt vart jag hört det men tror level 2 är wh alternativt aimbot.

Wtf hur kan aimbot och wh i vissa? fall bara leda till avstängning i ngt dygn?
De om ngt borde direkt resultera i permanent avstängt konto och att man får köpa spelet på nytt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Skulle det vara bättre för att det var år 1999?
Och vi hoppas på starcraft-teorin...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag vill påstå att det är bättre att det var 1999. Begreppet att spela publikt var inte etablerat och det fanns ingen ranking eller direkt mening utöver att vara överlägsen just då och där.

Nu kan inte jag svara för varför folk fuskar idag, men jag antar ju att de räknar med att vinna något i längden. Men ni som förfäras över fusk i spel kanske inte ser det som viktigt om det påverkar andra i längden? Att fuska i ett onlinespel där det inte påverkar andra, som nya simcity kanske är lika vedervärdigt.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Är det på riktigt 2015 st som fuskat i multiplayer!?
Jävla råttor, det borde ju klassas som doping och att man blir avstängd en längre tid!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vågar nog säga att en större del utav dom 2132 stycken som det är uppe i nu håller med dig, me included.

Skrivet av stimpen:

Wtf hur kan aimbot och wh i vissa? fall bara leda till avstängning i ngt dygn?
De om ngt borde direkt resultera i permanent avstängt konto och att man får köpa spelet på nytt.

Fairfight funkar mer med statistik tror jag men även om det är någon med 90% HSKR och i alla fall över 100 kills med ett automatvapen så kan det inte bevisas på samma sätt som om PB hittar något skumt även om det är uppenbart.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Varför skulle det aldrig gå ur alfa stadiet?

Ursäkta att jag svarar såhär några år efter men vad var det jag sa?
Tror du fortfarande det kommer gå ur alfa stadiet?
Det släpptes år 2013 så det har snart gått 4 år sen släppet och spelet är fortfarande i alfa stadiet.
OK dom kanske får för sig att kalla det beta eller kanske även final version om nåt år men det betyder inte att det är ett fungerande spel eller att bohemia skulle gjort ett bra jobb..

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av b00nde:

Ursäkta att jag svarar såhär några år efter men vad var det jag sa?
Tror du fortfarande det kommer gå ur alfa stadiet?
Det släpptes år 2013 så det har snart gått 4 år sen släppet och spelet är fortfarande i alfa stadiet.
OK dom kanske får för sig att kalla det beta eller kanske även final version om nåt år men det betyder inte att det är ett fungerande spel eller att bohemia skulle gjort ett bra jobb..

Har inte spelat på länge men många av problemen som fanns när jag skrev inlägget som du citerade är ju fixade (FPS och ljud(Tror jag?) tex), kvarstående problem är väl server performance (Antalet spelare och zombies och desync) samt player controller för lite mer "smooth movement".

Jag gillar att vara optimistisk så om jag får gissa så kommer spelet gå in i beta strax innan det har varit releasat i 4 år (November/december) och sedan från beta till full release strax över 1 år senare.

Men jag kan erkänna att det har tagit längre tid än vad jag trodde att det skulle göra också.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har inte spelat på länge men många av problemen som fanns när jag skrev inlägget som du citerade är ju fixade (FPS och ljud(Tror jag?) tex), kvarstående problem är väl server performance (Antalet spelare och zombies och desync) samt player controller för lite mer "smooth movement".

Jag gillar att vara optimistisk så om jag får gissa så kommer spelet gå in i beta strax innan det har varit releasat i 4 år (November/december) och sedan från beta till full release strax över 1 år senare.

Men jag kan erkänna att det har tagit längre tid än vad jag trodde att det skulle göra också.

Ja dom största problemen är kvar. Man känner sig som rubberman när man rör sig, du måste ha en hel serverpark motsvarande facebooks för o driva en 40 player server, sen är de desync så man ibland hamnar en halvmil från vars man tror man är.. (överdrift men you get my point)
Ja tycker inte alls bohemia gör ett bra jobb, har dom endast lyckats fixa ljudet och optimera fps på snart 4 år så är de ju helt galet dåligt..
Det dom borde satsa max på är tbh smooth movement vilket inte borde va de svåraste så länge fps problemen är lösta.

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W