Intel planerar stöd för VESA Adaptive Sync

Permalänk
Skrivet av Bengt-Arne:

Nvidia kunde enkelt hoppat på tåget redan när Adaptive sync låg som draft hos VESA som både AMD, Intel och Nvidia är medlemmar av, men istället så valde dom att vända standarden ryggen och köra ut G-Sync.
Så klart att det kommer att dröja innan Nvidia väljer Adaptive sync, om någonsin...

Om intel hoppar på tåget lär det bli svårt att sälja G-sync skärmar, om Nvidia inte ger upp lär skärmtillverkare svika g-sync före.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om intel hoppar på tåget lär det bli svårt att sälja G-sync skärmar, om Nvidia inte ger upp lär skärmtillverkare svika g-sync före.

Det kan mycket väl ske!
Leder direkt till en fundering på om Nvidia kommer att supporta användare som har G-Sync skärmar genom att stödja två system, eller enbart en...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Skrivet av Bengt-Arne:

Det kan mycket väl ske!
Leder direkt till en fundering på om Nvidia kommer att supporta användare som har G-Sync skärmar genom att stödja två system, eller enbart en...

Är ju annat problem som g-sync köparna verkar inte först/inse. Att köpa skärmar för 7kkr och sen så läggs supporten ner är inte kul. Men är ju en av riskerna med stängd teknik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Det kan mycket väl ske!
Leder direkt till en fundering på om Nvidia kommer att supporta användare som har G-Sync skärmar genom att stödja två system, eller enbart en...

Om man titta till hur Nvidia har gjort förr, tex blåst allt från 700 seriens användare med hairworks, och hur giriga de verkar vara med varenda lansering så vågar jag säga att du får ett stort fett finger från dem, och en kommentar typ: "Köp nytt..."