250D problem med dammfilter

Permalänk
Medlem

250D problem med dammfilter

Hej! Har ett 250D som jag är jättenöjd med överlag. Har dock ett litet men irriterande problem, dammfiltret på högersidan är inte tillräkligt styvt utan böjs in och ibland när jag startar datorn ligger det mot fläkten vilket skapar ett rejält störande ljud. Måste då ta av sidopanelen och sträcka ut filtret. Är det någon annan som har dettat problemet?
Köpte två fläktgaller från ebay, de var dock för tjocka för att jag skulle kunna få på sidopanelen med dem på.
Just nu är min lösning att inte ha sidopanelen fastskruvad så jag fort kan ta av den när detta uppstår men det är ju ganska jobbigt..

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ChipZ:

Hej! Har ett 250D som jag är jättenöjd med överlag. Har dock ett litet men irriterande problem, dammfiltret på högersidan är inte tillräkligt styvt utan böjs in och ibland när jag startar datorn ligger det mot fläkten vilket skapar ett rejält störande ljud. Måste då ta av sidopanelen och sträcka ut filtret. Är det någon annan som har dettat problemet?
Köpte två fläktgaller från ebay, de var dock för tjocka för att jag skulle kunna få på sidopanelen med dem på.
Just nu är min lösning att inte ha sidopanelen fastskruvad så jag fort kan ta av den när detta uppstår men det är ju ganska jobbigt..

Hej ChipZ,

Jag har inte hört om detta problem innan, jag har inte haft de själv heller medans jag hade 250D, mitt satt fast bra på sidopanelen. Har du möjlighet att ta en bild på hur de ser ut när de böjs ut?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan