En Sata-disk har "försvunnit" efter Win10-installation...

Permalänk

En Sata-disk har "försvunnit" efter Win10-installation...

Jag har precis uppgraderat till Windows 10och upptäcker då att en SATA är försvunnen. Däremot har jag en "ny" som bara är på 100mb.

Någon som har en lösning på det?

Permalänk
Medlem

Höger kick på den här datorn och välja "hantera" sen diskhantering kolla om disken finns med där och tilldela den en enhetsbokstav.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@VictoryKid:

Efter att jag installerat W10 så har min gamla snurrdisk haft lite bekymmer att vakna till liv efter att datorn varit i sleep eller standby. Det man kan göra är att gå in till disk management, högerklicka och välj "Rescan Disks". Det har bara hänt ett fåtal gånger för mig så har inte orkat bry mig om en mer permanent lösning.

Lycka till

Permalänk
Skrivet av AssarKrigsman:

@VictoryKid:

Efter att jag installerat W10 så har min gamla snurrdisk haft lite bekymmer att vakna till liv efter att datorn varit i sleep eller standby. Det man kan göra är att gå in till disk management, högerklicka och välj "Rescan Disks". Det har bara hänt ett fåtal gånger för mig så har inte orkat bry mig om en mer permanent lösning.

Lycka till

Det hjälpte inte
Den syns inte alls i diskhanteraren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VictoryKid:

Det hjälpte inte
Den syns inte alls i diskhanteraren.

Skickades från m.sweclockers.com

Syns den i bios/UEFI:n?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Den kom tillbaka efter att datorn startade om sig fjärde gången...varför gör datorerna så här 😠😠😠😠

Skickades från m.sweclockers.com