Permalänk

DIY Backplate 7970

Hej,

Tänkte dela med mig av mitt senaste bygge, en backplate till mitt 7970. Backplaten är gjord av plåt från en gammal chassilucka jag hade liggande. Använde i princip bara en rondell, pelarborrmaskin, lite filar och en massa sandpapper. Tanken var först att måla den svart men är lite kluven efter att ha polerat upp den lite, får se hur jag gör... Hoppas det smakar!

Besök galleriet här

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl.J.Norberg:

Hej,

Tänkte dela med mig av mitt senaste bygge, en backplate till mitt 7970. Backplaten är gjord av plåt från en gammal chassilucka jag hade liggande. Använde i princip bara en rondell, pelarborrmaskin, lite filar och en massa sandpapper. Tanken var först att måla den svart men är lite kluven efter att ha polerat upp den lite, får se hur jag gör... Hoppas det smakar!

Besök galleriet här

Grymt! Ser proffsigt ut!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Hur gjorde du för att försänka?

Permalänk
Medlem

Nästan snuskigt snyggt. Väl genomfört!

Undrar också hur du försänkt, ser bra ut.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Snyggt! Hur gjorde du för att försänka?

Skrivet av hag.com:

Nästan snuskigt snyggt. Väl genomfört!

Undrar också hur du försänkt, ser bra ut.

Detta blir lite flummigt, men jag gör ett försök. Jag använde en hylsa från en hylsnyckelsats, hittade något som såg ut som en moderkortsdistans fast lång, tejpade lite runt den så den precis gick ner i hylsan, skruvad i en skruv i distansen (Skruv->plåt->tejpad distans). Slog sedan med en hammare på skruvskallen. Kolla här http://imgur.com/a/LU9c5

Hoppas det blev lite klarare iaf

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk

Såå fint! 5x*

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl.J.Norberg:

Detta blir lite flummigt, men jag gör ett försök. Jag använde en hylsa från en hylsnyckelsats, hittade något som såg ut som en moderkortsdistans fast lång, tejpade lite runt den så den precis gick ner i nylsan, skruvad i en skruv i distansen (Skruv->plåt->tejpad distans). Slog sedan med en hammare på skruvskallen. Kolla här http://imgur.com/a/LU9c5

Hoppas det blev lite klarare iaf

HAHA, ja om det fungerar så varför inte. Och det gjorde det ju uppenbarligen. Tackar, ska definitivt testas någon gång!
Verkligen DIY med saker man har hemma.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Inaktiv

RIKTIGT snyggt!
testa o sätta värmepads så kanske du får lite bättre temps ?
Gudomligt fint!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra idé och bra tagna bilder, 5/5 av mig. Tycker inte du ska måla den svart!

Permalänk

En riktig 5/5

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

Tummen upp, riktigt finurligt gjort

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Riktigt snyggt, tumme upp till detta 5/5. Jag tycker verkligen inte att du ska måla den svart passar redan så mycket bättre till din sleeving och kylare

Permalänk
Medlem

Snyggt. Tycker inte heller du ska måla. Den ser redan jäkligt bra ut.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Proffsmoddare

One of the best mods I have seen! Well done mate, you get 5stars from me

/J

Permalänk
Medlem

solklar 5a kul att se nå kreativt i stället för å se nå montage guide på dyra prylar man kan köpa eller tigga sig till

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

Mycket fint hantverk! 5/5 toasters!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Det blev ju snyggt, liksom dom flesta andra här så röstar jag på att du låter den vara blank.
Det blir inte snyggt om du lackar den svart.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Vad är syftet med en "backplate"? Den sinkar väl bara luftflöde vilket leder till potentiell överhettning?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Snyggt! Hade jag haft något roligare grafikkort hade jag försökt mig på nå liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP