Börjat tappa förtroende för Cmore

Permalänk
Medlem

Börjat tappa förtroende för Cmore

Hej alla Swecare,
Är lite förbannad och ville bara skriva av mig lite här.
Det gäller som rubriken säger Cmore, som många kanske vet så har dom visat Spanska ligan (La Liga) under många år och det är främst därför jag valde dom.
Nu verkar det dock vara slut med det (inget konstigt så här långt), det som är konstigt och gör mig riktigt förbannad är att dom inte säger något alls öht.
Dom säger inte om dom håller på att förhandla eller ej och skapar man trådar på deras forum så svarar dom och tar bort tråden för att tysta ner kritiken (det går inte ens att söka fram tråden igen).
Dom säger att trådar arkiveras efter att Cmore har svarat men jag trodde att hela meningen med trådar skulle vara för andra att se och kanske få svar på sina frågor.
Det sättet att behandla kunder gör mig riktigt sur.
Jag vet att många kommer att säga att det här var väl inget att bli sur för men det är sättet dom gör detta och dessutom säga absolut ingenting.
Cmore svarar att dom inte kan svara på några frågor om La Liga men vill helst att man avvaktar med att säga upp klart dom vill det, det är därför dom väljer att inte säga något alls så att dom får våra pengar några extra månader.
Ursäkta om det blev lite långt men vill gärna höra vad ni tycker om deras sätt att hantera detta.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Många kommer nog att hålla med dig.

Pengar är nog det enda de förstår. Avsluta abonnemanget, möjligen berätta för Cmore varför du avslutar och avvakta tills du får veta på hur det blir med La Liga.

Jag antar att du betalar lika mycket per månad som det står på Cmore hemsida för det är ännu starkare skäl att avsluta eftersom du då inte har några rabatter att förlora.

Såg du vad som stod om La Liga när man sökte med Google?
Det verkar som du inte kommer att kunna se La Liga.

På Wikipedia är det blanka rader på de nordiska länderna när man kollar vilka som får sända La Liga. Förut var det tydligen Cmore som gällde i Sverige och Norge (artikel från 11 Juli) men nu verka det inte bli något i Norge enligt norska artiklar (27 juli och 22 Aug) så antagligen är det samma problem i Sverige. Jag läste dock bara igenom texten lite snabbt så jag kan ha missat något.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_La_Liga_broadcasters
http://www.vg.no/sport/fotball/spansk-fotball/ingen-la-liga-l...
http://www.dn.no/etterBors/2015/07/27/2148/Medier/str-uten-ka...

Permalänk
Medlem

Tack panpo98 för din kommentar.
Att Cmore inte kommer att sända La Liga är inte det jag reagerar på.
Det är hur dom försöker lura kunderna genom att inte säga något alls och försöka tysta kritiken som jag reagerar på.
Cmore vägra att svara på den väldigt enkla frågan om dom förhandlar om rättigheterna eller ej, ja eller nej men dom säger inget.
Kolla detta: https://kundo.se/org/c-more/d/spanska-ligan-1/ (denna tråd finns inte på deras site längre och går inte att söka fram heller)

Det var därför jag skapade tråden också för att berätta för andra hur Cmore hanterar den här frågan och också fråga vad ni tycker.
Jag funderar starkt på att sägga upp Cmore, problemet är att jag har ett ganska bra pris för paketet men jag tror nästan helt säker att jag kommer säga upp det i varje fall.
Jag får kolla på matcherna med dålig kvalite via någon streaming site

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Du blir åtminstone inte helt utan och det kommer nog att kännas bättre att göra som du planterat.

Får Cmore tillbaka rättigheterna så kan du gå tillbaka till dom nästa säsong. Under tiden hålla du ögonen öppna efter bra packet pris.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Ringde och ville säga upp Cmore, men blev istället erbjuden alla mina paket (inte bara Cmore) för halva priset i ett år så gissa vad jag valde att göra

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@Zorrox: Förhoppningsvis sa du upp det
Förövrigt så kanske det finns anledningar till att dom inte svarar

Permalänk
Medlem

Det är lite som nu när SHL börjar, då jag endast är intresserad av SHL men ändå ska man behöva betala för hela sportpaketet hela året.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

@Zorrox: Förhoppningsvis sa du upp det
Förövrigt så kanske det finns anledningar till att dom inte svarar

Nej jag valde att behålla allt eftersom det blir t o m billigare så här än att bara säga upp Cmore.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU