Space engineers | söker spelare

Permalänk
Medlem

Space engineers | söker spelare

Tjena! undrar om några här spelar Space engineers ? Tycker de tär ett väldigt roligt spel och tycker fler som gillar Minecraft borde testa! 18 Euro på Steam är det helt klart värt och spelet uppdateras hela tiden! Nya uppdateringar ca 2 ggr i veckan. Det är väldigt segt att spela själv tyvärr så letar efter några att spela med

Här är några av mina senaste byggen!

Enders game rymd stationen Fungerande snurrande "kärna"

Någon liknande "spaceship carrier" typ 5 fungerande blastdoors till hangarer. 2 rocket turrets och 2 gatling turrets

På stationen under finns även en fungerande hiss för mindre skepp för att transportera dem ner under marken och stängande blastdoors över. (man ser det nere åt vänster)

Iaf Hoppas någon tycker spelet är lika roligt som jag och även gillar survival mode.

MVH// Tazk

Permalänk
Medlem

Jag hostar en egen server som jag uppdaterar vid varje patch och startar om med jämna mellanrum, dock är servern tom för tillfället då den kräver medlemskap i min steamgrupp och jag tagit en mindre paus från Space Engineers just nu och övriga spelare verkar gjort detsamma. Du är välkommen att spela på servern så länge du inte griefar osv., det är bara att skicka ett PM vid intresse.

Håller med om att det är segt att spela själv i längden, jag har ca 300h speltid varav det mesta av den tiden har varit själv. Antar att det är delvis därför jag har tagit en paus.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av chif:

Jag hostar en egen server som jag uppdaterar vid varje patch och startar om med jämna mellanrum, dock är servern tom för tillfället då den kräver medlemskap i min steamgrupp och jag tagit en mindre paus från Space Engineers just nu och övriga spelare verkar gjort detsamma. Du är välkommen att spela på servern så länge du inte griefar osv., det är bara att skicka ett PM vid intresse.

Håller med om att det är segt att spela själv i längden, jag har ca 300h speltid varav det mesta av den tiden har varit själv. Antar att det är delvis därför jag har tagit en paus.

Hej! Sitter för närvarande och spelar på Blackmaze community server med över 400 medlemmar minst alltid 10 personer online

Permalänk
Medlem

Nån som fortfarande lirar? Är sugen på att köra igen, bygga lite med nya blocksen och bygga lite mer avancerade saker. Vi brukar sätta igång ett eget game och köra själva eftersom det är så lätt att griefa i multiplayer i dagsläget.

Så det är ingen dedikerad server eller liknande som är på dygnet runt.

Välkomnar även nya spelare som vill vara med och köra.

Skicka PM.

Permalänk

Istället för att skapa en helt ny tråd så ställer jag min fråga här
Har fått upp ögonen för spelet lite och har hittils testat det lite bara.

Men som jag förstår det så finns det INGEN chans att "börja från noll". Även om du kan fixa ore's från början med borren så kommer du kräva en refinery / arc furnace för att kunna smälta dessa, sen en assembly'er för att kunna tillverka komponenter.

Tror ni att det kommer vara så här alltid eller kommer dom göra någon "stege" ala minecraft där man börjar i botten o jobbar sig uppåt?
Just nu verkar starten där man börjar med ett litet skepp bara vara mest intressant, sågar sönder detta och bygger en liten bas i en astroid.

Om man jämför då med minecraft eller 7days2die så kan man ju börja från "noll" och jobba sig uppåt. Tänkte lite på pvp osv. Eller kan man räkna sig totalt körd om man förlorar sin bas då?

Annat som är planerat för spelet? Ang survival osv? Just nu verkar survival inte så jätte intressant då det är så pass "enkelt". Vad jag fått för uppfattning
Försökte hitta info vad dom tänkt i framtiden, men kunde inte hitta något vettigt.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Jag körde det förut mycket men nu så har jag stannat av, lite ovanligt att utvecklarna började på ett annat spel nu så jag känner inte riktigt att dom tror på det heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Skrivet av utsatt_unge496:

Jag körde det förut mycket men nu så har jag stannat av, lite ovanligt att utvecklarna började på ett annat spel nu så jag känner inte riktigt att dom tror på det heller.

Jao märkte det också. Va faktiskt så jag fick ögonen för just Space Engineers. När jag testade deras medivel engineer.
Dock ser jag inget problem att dom inte skulle kunna jobba på båda då dom är väldigt lika spel.

Tycker båda spelen är väldigt intressanta. Space Eng just pga allt teknik o att man kan "hitta på" mycket roligt som skulle kunna finnas i en snar framtid.
Medans Medivel ärintressant för att denna tidsepok är utav intresse för mig. Och att man får tänka på ett mycket "enkelt" sätt med konstruktioner

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon i denna tråd fortfarande har ögonen på spelet, men det är sakta nu på väg mot en ny era.

De håller på att förbereda allt för att kunna spela bättre multiplayer (koden görs om), och man ska kunna hitta planeter. Jump drives gör exploration lite mer kul och intressant att hitta andra personers verk, och mods som stargate, sköldar, massor med vapen mods och div annat kul för det hela faktiskt kul.

Är lite tråkigt efter typ 1k timmar dock, helt ärligt... Men jag är fortfarande i någon typ av byggnads driven vilja. Lite ensamt är det dock :=/
Får se om man kan hitta några spelare när väl allt det nya kommer

Permalänk
Geeks Gaming

@Paddanx: Funderar på att dra igång en ny server. Och slänga in en massa moddar. Vet inte om dom har släppt planeter än.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

@Paddanx: Funderar på att dra igång en ny server. Och slänga in en massa moddar. Vet inte om dom har släppt planeter än.

Planeterna är på väg, de blir dock rejält små dvärg-planeter för att passa deras universum med 30-50km diameter. Trots detta var de tvungna att ordna jump drives för att det annats skulle ta 30+ min från att du kan ser planeten, till att du kommer fram (vilket hade varit en aning segt). Så man kan nu hoppa sina skepp runt i universum

De håller just nu på att laga en massa trasiga saker, fixa allt från nybörjar-guider till små ombalansering. De kommer ha "äkta" gravitation (de kan mao dra ner hela skepp) samt kan (men måste inte) ha atmosfär med syre. Så man kommer kunna fylla på syre tankar på skeppen från detta tydligen. Den verkar vilja få rätta på multispelar koden först, innan de släpper det, vilket är en bra ide. Den gamla har verkligen gett en udda huvudvärk när saker sprängs och förstör allt man bygger.

Jag hade nog väntat med servern tills detta släpps iaf, men det är trevligt att någon fortfarande är intresserad av det

Roliga var, när folk såg video på ett spel där man kunde flyga (med rymddräkt) från ett skepp med gravitation till ett annat skepp och starta gravitation, så var de häpnade. Något man har kunnat göra rätt länge i SE. Skillnaden är grafiken så klart.
DX11 grafiken ser snygg ut, men den äter resurser som gudarna bara vet...
Jag ska testa med annan hårdvara, men DX9 klarar 60+ fps (+ att vara server) i medium i 1080p på ett gammalt 7970... ändrar jag till DX11 (även på lägsta) så får jag 5... fps om jag har tur sticker den upp till 10

Det är ju fortfarande under utveckling så man får väl se det så.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan än jag som har lite att göra denna fredagskväll och som har lust att lära mig litegrann om spelet? Skaffade det nyss men har inte riktigt kommit in i det, så vore kul att lira med någon! Är en 18-årig grabb från de norrländska skogarna ifall det spelar roll, tänkte att vi kunde använda Steams voicechat för snack!

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande spelar? Nu när det finns planeter osv så skulle de vara kul med en server där man kan köra Klanvis att 1 klan bor på 1 planet och den andra på en annan så har man krig ^^ Typ bombar med stora moderskepp från atmosfären osv