Permalänk
Medlem

Byta webhotell.

Hej!

Jag har tänkt byta webhotell från binero ett tag då det dels är så att det är väldigt dyrt med tanke på hur få tjänster jag använder, samt att statistiken på deras IIS-servrar har slutat funka och de prioriterar det lågt.

Så nu skulle jag vilja ha lite tips på dels hur det går till rent praktiskt när man byter webhotell, samt något webhotell som är billigt och bra. Domänen det gäller är ozzed.net.

Just nu ligger den på en IIS-server men jag har tänkt byta till Apache och skriva om de ASP-sidor som finns till PHP. IIS är alltså inte ett krav.

Misshosting har en kampanj på 10Kr per månad det första året, därefter 35Kr per månad, vilket verkar svårslaget. Men finns det bättre så tipsa gärna

One.com har visserligen 15Kr/månad, men då min sida är en nedladdningssida för musik, och deras avtalsvillkor förbjuder alla former av nedladdningssidor (har dubbelkollat med deras kundtjänst) så kommer det inte att fungera, utan jag måste ha något annat. Tacksam för alla tips

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag kör på One.com och har gjort i många år.
Väldigt nöjd med allt.

Sedan är jag ingen super-user när det kommer till webb direkt, men jag har lite script och sådär.
Bra hastigheter, bra admin-panel, bra support om den behövs, bra DNS-editor + mail alias.

Inte testat allt som sagt, men det jag använt har jag varit mycket nöjd med.
Synd bara att de höjde priserna nu förra året...
... Utan att säga något till deras kunder först

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag kör på One.com och har gjort i många år.
Väldigt nöjd med allt.

Sedan är jag ingen super-user när det kommer till webb direkt, men jag har lite script och sådär.
Bra hastigheter, bra admin-panel, bra support om den behövs, bra DNS-editor + mail alias.

Inte testat allt som sagt, men det jag använt har jag varit mycket nöjd med.
Synd bara att de höjde priserna nu förra året...
... Utan att säga något till deras kunder först

Ja de är säkert bra, men som jag skrev så kommer inte jag kunna ha dem då jag hostar min musik på sidan och detta enligt deras support skulle räknas som en "nedladdningssida" vilket inte är tillåtet. Så jag måste ha ett annat webhotell.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ozzed:

Ja de är säkert bra, men som jag skrev så kommer inte jag kunna ha dem då jag hostar min musik på sidan och detta enligt deras support skulle räknas som en "nedladdningssida" vilket inte är tillåtet. Så jag måste ha ett annat webhotell.

Läste inte allt du skrev, ville bara skriva mina erfarenheter
Vad får de kosta ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Online.net

Kan slå ett slag för Franska online.net

Jag använder dem för web, cloud och dedi lösningar.

De är ruggigt stabila till ett extremt bra pris. Och skulle du mot förmodan få problem så svarar supporten inom några minuter från att du skapat en ticket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hej!

Jag har tänkt byta webhotell från binero ett tag då det dels är så att det är väldigt dyrt med tanke på hur få tjänster jag använder, samt att statistiken på deras IIS-servrar har slutat funka och de prioriterar det lågt.

Så nu skulle jag vilja ha lite tips på dels hur det går till rent praktiskt när man byter webhotell, samt något webhotell som är billigt och bra. Domänen det gäller är ozzed.net.

Just nu ligger den på en IIS-server men jag har tänkt byta till Apache och skriva om de ASP-sidor som finns till PHP. IIS är alltså inte ett krav.

Misshosting har en kampanj på 10Kr per månad det första året, därefter 35Kr per månad, vilket verkar svårslaget. Men finns det bättre så tipsa gärna

One.com har visserligen 15Kr/månad, men då min sida är en nedladdningssida för musik, och deras avtalsvillkor förbjuder alla former av nedladdningssidor (har dubbelkollat med deras kundtjänst) så kommer det inte att fungera, utan jag måste ha något annat. Tacksam för alla tips

Tänk på att priserna som listas är EXKL moms.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Läste inte allt du skrev, ville bara skriva mina erfarenheter
Vad får de kosta ?

Så billigt som möjligt men inte över 50Kr/mån

Skrivet av anon244184:

Kan slå ett slag för Franska online.net

Jag använder dem för web, cloud och dedi lösningar.

De är ruggigt stabila till ett extremt bra pris. Och skulle du mot förmodan få problem så svarar supporten inom några minuter från att du skapat en ticket.

Priset verkar ju kanon, men det står att de saknar loggstatistik vilket är ett krav jag har.

Skrivet av Toivo83:

Tänk på att priserna som listas är EXKL moms.

Ja det brukar vara standard. Men 10Kr/mån exklussive moms är ändå billigare än 79Kr/mån exklussive moms

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så billigt som möjligt men inte över 50Kr/mån

Priset verkar ju kanon, men det står att de saknar loggstatistik vilket är ett krav jag har.

Ja det brukar vara standard. Men 10Kr/mån exklussive moms är ändå billigare än 79Kr/mån exklussive moms

Jo, visst är det billigare
Tänkte bara notera då en del tänker inte på det.

Binero har iaf 79kr inkl moms.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Så billigt som möjligt men inte över 50Kr/mån

Priset verkar ju kanon, men det står att de saknar loggstatistik vilket är ett krav jag har.

Ja det brukar vara standard. Men 10Kr/mån exklussive moms är ändå billigare än 79Kr/mån exklussive moms

Mjo det absolut billigaste alternativet saknar det. Men mellan alternativet för 3.99 har både detaljerad statistik och apache log statistik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244184:

Mjo det absolut billigaste alternativet saknar det. Men mellan alternativet för 3.99 har både detaljerad statistik och apache log statistik.

Så långt är ju Miss Hosting i så fall billigare då även deras alternativ för 10Kr, eller 12:50Kr eller vad det nu blir med moms även inkluderar statistik. Men se'n är det såklart också en fråga om driftsäkerhet och rapphet i tjänsten i sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ett alternativ är att köra delat, webhotell på ett ställe (loggar osv) och sedan filarkiv på en seedbox eller dylikt med FTP.

Kan man slå två flugor i samma smäll

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja de är säkert bra, men som jag skrev så kommer inte jag kunna ha dem då jag hostar min musik på sidan och detta enligt deras support skulle räknas som en "nedladdningssida" vilket inte är tillåtet. Så jag måste ha ett annat webhotell.

Inte tillåtet med "nerladdningssida"?

Citat:

Quickly share documents, photos and videos with friends, family and coworkers.

Create public links for sharing

With Bix, it has become easier than ever to share information. Generate a sharable link for each of the files you want to share. Send the link to the one you want to share it with. By clicking on the link you can view and download the contents of the file. When you have created a folder in Bix, the recipient can click the link and access the shared resource only a few seconds later.

http://www.one.com/en/share

Enligt produktbeskrivningen så kan du dela med dig av mediafiler med deras tjänster. Däremot förbehåller one.com rätten att stoppa tjänsten till dig om de tycker att dina uppladdningar är för mycket och stör andra kunder. Vad som anses vara "för mycket" bestämmer de själva samt om kund ska betala mer för tjänsten isf.
Har du estimerat och berättat för one.com hur mycket som laddas ner av dina filer per månad? Eller har kundtjänst bara copy/paste:at ett standard svar och inte brytt sig?

Själv har jag använd one.com som redirect server till spel och ftp för privata stuff i flera år utan problem. Sen har jag flera domäner hos dem så det kanske väger upp.

Jag hade bara kört på, så länge din sida inte genererar massiv trafik.
pm:ar dig statistiken som jag har för en domän 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Inte tillåtet med "nerladdningssida"?

http://www.one.com/en/share

Enligt produktbeskrivningen så kan du dela med dig av mediafiler med deras tjänster. Däremot förbehåller one.com rätten att stoppa tjänsten till dig om de tycker att dina uppladdningar är för mycket och stör andra kunder. Vad som anses vara "för mycket" bestämmer de själva samt om kund ska betala mer för tjänsten isf.
Har du estimerat och berättat för one.com hur mycket som laddas ner av dina filer per månad? Eller har kundtjänst bara copy/paste:at ett standard svar och inte brytt sig?

Själv har jag använd one.com som redirect server till spel och ftp för privata stuff i flera år utan problem. Sen har jag flera domäner hos dem så det kanske väger upp.

Jag hade bara kört på, så länge din sida inte genererar massiv trafik.
pm:ar dig statistiken som jag har för en domän 2014

Här är ett utdrag från supportkonversationen.

Nedladdningar av tex torrent filer är egentligen inte tillåtet enligt våra affärsvillkor: 1.1. Användning Det är inte tillåtet att ha större mängder filer liggande för download eller visning utan föregående avtal med One.com. https://www.one.com/sv/affaersvillkor
Med vänlig hälsning Ajdin One.com

I tredje ågan blir jag en aning fundersam. Menar ni att man t. ex inte får ha sina egna musikalbum ute på websidan så att folk kan ladda ner dem? Jag kan förstå om det har med bandbredd att göra, men min nuvarande trafikanvändning överskrider aldrig 5GB i månaden så det borde väl inte vara några problem i det hänseendet? Med Vänlig Hälsning Oskar Hanberg

Angående trafiken: Vi har fri trafik så länge man inte stör andra kunder med sin trafik. Jag måste återigen nämna att vi inte tillåter nedladdningssida enligt affärsvillkor och om ansvariga hittar din nedladdningssida och definierar den som nedladdningssida kommer ditt webbhotellskonto att bli suspenderat till du har åtgärdat problemet.
Med vänlig hälsning Ajdin One.com

Men detta med nedladdningen... Det gäller alltså min egen musik som jag har gjort själv och har fulla rättigheter till. Varför skulle det innebära problem om det nu är "fri trafik så länge man inte stör andra kunder". Självklart förstår jag att ni inte tillåter att man lägger upp andras material.. Men ens eget? Det låter som om användaravtalet är extremt trubbigt formulerat i så fall. Kan du dubbelkolla den biten? Om jag byter till er eller inte står och faller just nu med just den formuleringen, eftersom jag definitivt har en sida där man kan ladda ner min musik. Med Vänlig Hälsning Oskar Hanberg

Hejsan! Så här kan man förklara det: Vi tillåter inte nedladdningssidor, dock är det många som har ett antal filer på sitt utrymme (pdf, några musikfiler, video och annat) för nedladdning och detta är ok förutsatt det inte är en nedladdningssida och inte orsakar belastning på servern som påverkar andra kunder. En uppenbar nedladdingssida är exempelvis CNET downloads (fast numera laddar de mycket material från andra servrar än sina egna), men inte alla fall är så uppenbara. Det är en svår avvägningsfråga vad som är nedladdningssida och inte. Vi tittar därav på detta "från fall till fall". För att hjälpa oss lite på vägen gällande att avgöra detta så tittar vi bland annat på mb/hit - nedladdningssidor har här i genomsnitt vanligtvis mycket högre mb/hit än en vanlig hemsida.
Med vänlig hälsning Ajdin One.com

Hej! Jag har väl ungefär en 3000 unika besökare i månaden och går som sagt sällan över 4GB trafik. Poängen med min sida är att vara en plattform för mig som artist, och även att man skall kunna ladda ner min musik och diverse saker relaterat till det, som coverart osv, så jag skulle inte säga att det är en "nedladdningssida" i den bemärkelsen. Däremot är det viktigt att .torrent stöds som MIME-type så att det går att ladda ner den filtypen. Om du vill göra en bedömning så är här en sida från min domän där man kan ladda ner musiken. http://ozzed.net/music/8-bit-Empire.shtml Med Vänliga Hälsningar Oskar Hanberg

Hejsan! Våra servertekniker förklarar så här: The customer can host the .torrent files with us, but that only enables his visitors to know which file to download, the actual files can't be with us, we dont support it.
Med vänlig hälsning

Dold text

Jag tycker det är lite goddag yxskaft. Men vad tror ni. Skulle min sida tillåtas av one?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ozzed:

Här är ett utdrag från supportkonversationen.

Nedladdningar av tex torrent filer är egentligen inte tillåtet enligt våra affärsvillkor: 1.1. Användning Det är inte tillåtet att ha större mängder filer liggande för download eller visning utan föregående avtal med One.com. https://www.one.com/sv/affaersvillkor
Med vänlig hälsning Ajdin One.com

I tredje ågan blir jag en aning fundersam. Menar ni att man t. ex inte får ha sina egna musikalbum ute på websidan så att folk kan ladda ner dem? Jag kan förstå om det har med bandbredd att göra, men min nuvarande trafikanvändning överskrider aldrig 5GB i månaden så det borde väl inte vara några problem i det hänseendet? Med Vänlig Hälsning Oskar Hanberg

Angående trafiken: Vi har fri trafik så länge man inte stör andra kunder med sin trafik. Jag måste återigen nämna att vi inte tillåter nedladdningssida enligt affärsvillkor och om ansvariga hittar din nedladdningssida och definierar den som nedladdningssida kommer ditt webbhotellskonto att bli suspenderat till du har åtgärdat problemet.
Med vänlig hälsning Ajdin One.com

Men detta med nedladdningen... Det gäller alltså min egen musik som jag har gjort själv och har fulla rättigheter till. Varför skulle det innebära problem om det nu är "fri trafik så länge man inte stör andra kunder". Självklart förstår jag att ni inte tillåter att man lägger upp andras material.. Men ens eget? Det låter som om användaravtalet är extremt trubbigt formulerat i så fall. Kan du dubbelkolla den biten? Om jag byter till er eller inte står och faller just nu med just den formuleringen, eftersom jag definitivt har en sida där man kan ladda ner min musik. Med Vänlig Hälsning Oskar Hanberg

Hejsan! Så här kan man förklara det: Vi tillåter inte nedladdningssidor, dock är det många som har ett antal filer på sitt utrymme (pdf, några musikfiler, video och annat) för nedladdning och detta är ok förutsatt det inte är en nedladdningssida och inte orsakar belastning på servern som påverkar andra kunder. En uppenbar nedladdingssida är exempelvis CNET downloads (fast numera laddar de mycket material från andra servrar än sina egna), men inte alla fall är så uppenbara. Det är en svår avvägningsfråga vad som är nedladdningssida och inte. Vi tittar därav på detta "från fall till fall". För att hjälpa oss lite på vägen gällande att avgöra detta så tittar vi bland annat på mb/hit - nedladdningssidor har här i genomsnitt vanligtvis mycket högre mb/hit än en vanlig hemsida.
Med vänlig hälsning Ajdin One.com

Hej! Jag har väl ungefär en 3000 unika besökare i månaden och går som sagt sällan över 4GB trafik. Poängen med min sida är att vara en plattform för mig som artist, och även att man skall kunna ladda ner min musik och diverse saker relaterat till det, som coverart osv, så jag skulle inte säga att det är en "nedladdningssida" i den bemärkelsen. Däremot är det viktigt att .torrent stöds som MIME-type så att det går att ladda ner den filtypen. Om du vill göra en bedömning så är här en sida från min domän där man kan ladda ner musiken. http://ozzed.net/music/8-bit-Empire.shtml Med Vänliga Hälsningar Oskar Hanberg

Hejsan! Våra servertekniker förklarar så här: The customer can host the .torrent files with us, but that only enables his visitors to know which file to download, the actual files can't be with us, we dont support it.
Med vänlig hälsning

Dold text

Jag tycker det är lite goddag yxskaft. Men vad tror ni. Skulle min sida tillåtas av one?

Ja det tror jag

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja det tror jag

OK. Ja då lutar det nog åt att det blir One.

Är det någon som vet vilken statistikmodul de kör?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ozzed:

OK. Ja då lutar det nog åt att det blir One.

Är det någon som vet vilken statistikmodul de kör?

Jag har ju dem, kan ta en skärmdump på adminpanelen och ev kolla statistik-delen, använder den aldrig eftersom min server endast är för privat bruk

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Här kommer lite screenshots från admin-panelen och statistiken, vad du är ute efter vet jag inte - men detta är vad jag har. Ev. frågor besvarar jag inte.

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Här kommer lite screenshots från admin-panelen och statistiken, vad du är ute efter vet jag inte - men detta är vad jag har. Ev. frågor besvarar jag inte.

Tack för hjälpen Det mest intressanta för min del är att se hur många gånger en viss URL har laddats, och det verkar man ju kunna av bilderna att döma.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ozzed:

Tack för hjälpen Det mest intressanta för min del är att se hur många gånger en viss URL har laddats, och det verkar man ju kunna av bilderna att döma.

Japp det kan man.

Vissa bilder visar jag inte utav sektress-skäl, jag vill inte visa vissa URL'er jag använder mycket privat för tex. bild-delningen (den ovan) som jag host'ar själv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Japp det kan man.

Vissa bilder visar jag inte utav sektress-skäl, jag vill inte visa vissa URL'er jag använder mycket privat för tex. bild-delningen (den ovan) som jag host'ar själv.

Nej det förstår jag. Det du visat räcker gott och väl för att jag skall kunna bilda mig en uppfattning

Undrar om de tillåter att man importerar gamla loggar. Det knasiga med bineros IIS-servrar var just att Awstats inle läste in loggar efter ett visst datum trotts att de bevisligen finns där. Går det inte får jag väll ladda ner dem innan jag byter och köra någon offline logparser eller något. Men jag ska höra med supporten. På Binero får man inte lägga till filer i logs-mappen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har hört att svenska domäner är bra.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ozzed:

Nej det förstår jag. Det du visat räcker gott och väl för att jag skall kunna bilda mig en uppfattning

Undrar om de tillåter att man importerar gamla loggar. Det knasiga med bineros IIS-servrar var just att Awstats inle läste in loggar efter ett visst datum trotts att de bevisligen finns där. Går det inte får jag väll ladda ner dem innan jag byter och köra någon offline logparser eller något. Men jag ska höra med supporten. På Binero får man inte lägga till filer i logs-mappen.

Det tror jag inte du kan.

På "publika" webhosts, alltså system som delas med flera hundra användare är oftast funktionerna att importera data helt enkelt inaktiverade. Export brukar dock funka.

Vill du ha samlad statistik så får du nog göra det med ett verktyg på din egen dator eller liknande.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det tror jag inte du kan.

På "publika" webhosts, alltså system som delas med flera hundra användare är oftast funktionerna att importera data helt enkelt inaktiverade. Export brukar dock funka.

Vill du ha samlad statistik så får du nog göra det med ett verktyg på din egen dator eller liknande.

Kan ju vara olika från leverantör till leverantör men på Binero så ligger en "logs" map i "Public_HTML"-mappen där bara mina loggar ligger, men den är som sagt read only även där vad det verkar.

Ja hur som helst är det ingen stor sak Löser det på något sätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Flytta en hemsida

Hej!

Att flytta en sida, ett äventyr i flera delar.

1. Peka din domän på din nya host i din hosts-fil: Redigera sin hosts-fil. Nu skiter din dator i vad dess DNS säger, utan går rakt på det nya stället.
2. Lägg upp en test-fil på din nya host och kolla så du kommer rätt när du går till din domän.
3. Ladda upp din hemsida till din nya host och kolla så att allt fungerar.
4. Peka om din domän så den pekar på IP:t för den nya hosten. Notera TTL-värdet för de records du pekar om. Det är så lång tid som du kan förvänta dig att det tar innan allt är ompekat. Om du måste flytta en från din gamla host till din nya så föreslår jag att du ringer supporten på båda eller tar in lite hjälp av någon som kan. Fuckar man upp sina namnservrar och sånt kan det bli trixigt.
5. Ta bort ompekningen i din hosts-fil.
6. Ta en kaffe eller gå och lägg dig, beroende på hur lång TTL du hade. Det är tid i sekunder.
7. När TTL har gått ut, börja ladda om sidan och rensa din DNS-cache som en idiot tills du får svar från den nya servern istället för den gamla.
8. Fråga en kompis i Australien om han kan kolla vilket IP din domän pekar på.
9. När du är säker på att allt är ompekat, ta bort din gamla sida och avbeställ tjänsten. Spara såklart allt material någonstans, för du har glömt något.

Jag har utelämnat en hel del detaljer här, för jag vet inte vilken host du ska ha och vilka rättigheter de ger dig. Jag är inte heller särskilt van vid sådana här kontrollpaneler ni snackar om, så jag vågar mig inte på att säga något om det. Säg till om det är något särskilt steg som du behöver veta mer om!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Inaktiv

Gällande tips om webhotell så tänker jag ge följande tips:

inleed.se eller oderland.se . Dessa är trevliga och har snabb svarstid när det kommer till support. Dessutom flyter allt på bra på dessa enligt mitt tycke. Bytte från privatkonto hos Binero och märker stor skillnad när det kommer till respons och laddningstider under wordpress-sajter.

Permalänk

Jag kan rekommendera vidahost.com i England
kostar ca 35-40kr/månaden och aldrig några problem.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer, Intel Core i7 4790K 4GHz, Intel SSD 225GB, Kingston HyperX Beast 2400 MHz 8GB, 1023MB NVIDIA GeForce GTX 650 Ti.

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men är bollen i rullning! Nu blev det så att jag byter till FSdata som registrar då de erbjuder .net domäner för 56Kr/år vilket är rätt mycket billigare än andra. Angående hostingen har jag inte riktigt bestämt mig men det står och väger mellan one och misshosting just nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hå hå Ja ja... Soppan blir tjockare. Varken one.com eller misshosting stödjer Server side includes!! Hur hade de tänkt sig att man skall få till dynamiskt innehåll? Jag har skickat en fråga till one för att dubbelkolla. Har hört med Misshosting och det verkar ju vara just en miss... Låst på servernivå och killen i supporten försöker istället pracka på mig en VPS-lösning för 599(!) Kr/månad, som är mycket dyrare än de 79Kr jag betalar nu..

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.