Permalänk

Problem med Dinovo mini på en NUC

Hej!

Jag försöker använda ett Logitech Dinovo mini tangentbord till min Intel NUC D54250WYKH, men det fungerar inte som det ska.

Tangenterna fungerar inte, så det går inte att skriva och musplattan fungerar dåligt (laggar) eller fungerar inte alls. Om jag kopplar i och ur USB dongeln (bluetooth) så fungerar det felfritt i några minuter på sin höjd innan ovan nämna problem återkommer. Ibland är det också fördröjning t.ex. när jag skriver så kan texten komma upp ca 10-15 sek senare.

Mini tangentbordet fungerar felfritt med båda av mina andra datorer och jag har ominstallerat NUCen två gånger, både med Win 8.1 och 10.

Jag har googlat runt och har inte hittat något som tyder på att det ska vara något kompatibilitetsproblem, men jag kan inte komma på någon annan anledning. Det verkar inte heller finnas några speciella drivrutiner att ladda ner från Logitechs hemsida.

Är det någon som har någon aning om vad problemet kan ligga i eller har något förslag på vad jag kan göra?

Med vänliga hälsningar
Tim

Permalänk
Medlem

Sätt USB adaptern på en lite förlängare och testa.
Vet inte varför med det fixar problem för många.

Permalänk

Låter konstigt om det skulle fungera, är ju inget räckviddsproblem. Men jag ska se om jag hittar någon kabel och testa!

Skrivet av Svensktiger:

Sätt USB adaptern på en lite förlängare och testa.
Vet inte varför med det fixar problem för många.

Permalänk

Det verkar inte fungera.. :/ Någon som har någon annan lösning?

Permalänk
Medlem

Stäng av eller byt kanal på Wi-Fi-nätet om du har sådant på eller alldeles i närheten av NUC:en. Bluetooth och Wi-Fi kanske stör ut varandra ?

Permalänk

Hjälpte tyvärr inte att stänga av Wi-Fi och det bör inte vara något sådant fel, eftersom det fungerar klockrent på mina andra datorer. Men tack för tipset!

Känns som att det måste vara något i NUCen som stör på något sätt?

Skrivet av Large:

Stäng av eller byt kanal på Wi-Fi-nätet om du har sådant på eller alldeles i närheten av NUC:en. Bluetooth och Wi-Fi kanske stör ut varandra ?