Permalänk
Medlem

snygg vattenkylning som passar chassi

Hej efter att kört med stockkylare ett tag så har jag bestämt mig för att skaffa en vattenkylare till min cpu.
Det är viktigt för mig att den ser bra ut och helst att man ska kunna se vätskan.
Hittade den här men blev sjukt besviken av att den inte passar min chassi : http://www.amazon.es/RAIJINTEK-Triton-Ventilador-Procesador-A...
Men helst något som liknar den kylaren helst också något i samma prisklass men kan gå upp några hundralappar om det behövs(;
min rigg :
asus z97 -p
i5 4690k
sapphire r9 tri-x 390x
8 gb corsair low profile
corsair spec 01
evga b1 750 w
Tacksam för svar (:

Permalänk
99:e percentilen

Varför vill du att man ska kunna se vätskan? Den är ju helt färglös.

Om du absolut ska ha sluten vattenkylning skulle jag rekommendera något av de vanliga märkena som du kan hitta i svenska butiker. Jag skulle dock ännu hellre välja en bra luftkylare; de är mer tillförlitliga (båda mina slutna vattenloopar gick sönder med överhettning som följd), kyler minst lika bra och låter oftast betydligt mindre. (Stockkylaren är förstås inte på något sätt representativ för riktiga luftkylare.)

En luftkylare från Noctua hade jag satsat på i ditt ställe. Eller något annat märke om du inte gillar deras färgschema. Det är mer värt än sluten vattenkylning i längden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Men herregud, pojken min!
Om du tar bort Hårddiskburarna så får den vattenkylaren du länkade som du ville ha, att passa!
Här är beviset!:

Det är en Corsair H100i installed at the front of SPEC 01

"Meanwhile, at the front of the case a 240mm radiator plus cooling fans can be installed such as the one pictured above (Hydro H100i) by compromising on HDD storage – the cage must be removed in order to cater for such a cooling configuration."

KÖP din kylare!
ahh vad jag själv önskar att jag hade satsat på en sån ))))))))@jhybner:

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av campttex:

Men herregud, pojken min!
Om du tar bort Hårddiskburarna så får den vattenkylaren du länkade som du ville ha, att passa!
Här är beviset!:
http://s1.postimg.org/k9ofx0dvv/corsair_carbide_spec_01_review_front_radiator.jpg

Det är en Corsair H100i installed at the front of SPEC 01

"Meanwhile, at the front of the case a 240mm radiator plus cooling fans can be installed such as the one pictured above (Hydro H100i) by compromising on HDD storage – the cage must be removed in order to cater for such a cooling configuration."

KÖP din kylare!
ahh vad jag själv önskar att jag hade satsat på en sån ))))))))@jhybner:

Perfekt du räddade precis min dag((:
Nu är ju ba frågan vart hårdiskarna ska vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varför vill du att man ska kunna se vätskan? Den är ju helt färglös.

Om du absolut ska ha sluten vattenkylning skulle jag rekommendera något av de vanliga märkena som du kan hitta i svenska butiker. Jag skulle dock ännu hellre välja en bra luftkylare; de är mer tillförlitliga (båda mina slutna vattenloopar gick sönder med överhettning som följd), kyler minst lika bra och låter oftast betydligt mindre. (Stockkylaren är förstås inte på något sätt representativ för riktiga luftkylare.)

En luftkylare från Noctua hade jag satsat på i ditt ställe. Eller något annat märke om du inte gillar deras färgschema. Det är mer värt än sluten vattenkylning i längden.

Tänkte att man skulle färga vätskan osv(:
Har kollat på några luftkylare från t.e.x noctua men dom får tyvärr inte plats i chasin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jhybner:

Tänkte att man skulle färga vätskan osv(:

Det kan du i praktiken inte göra på en sluten loop.

Citat:

Har kollat på några luftkylare från t.e.x noctua men dom får tyvärr inte plats i chasin

Corsair anger 150 mm, men enligt denna recension går en Noctua NH‑U12P in.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Fel länk? Får error meddelande

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jhybner:

@Alling: Fel länk? Får error meddelande

Nej, jag får också 403, men jag såg i previewn på Google att en U12P fick plats enligt dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hårddiskarna kan du ju bara stripsa eller bara låta de ligga löst, det gör jag i mitt chassi !@jhybner:

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhybner:

@Alling: Fel länk? Får error meddelande

På ditt chassi "CPU cooler clearance 165mm"
Noctua kylaren "(126 x 120 x 158 mm) (W x L x H)"

Har själv en Noctua kylare och den är minst lika bra om inte bättre än sluten vattenkylning.
Har kört kort stund 4.6 GHz på i5 2500K och aldrig gått över 65C på varmaste kärnan.
Även legat på 4.4 GHz en längre tid och då aldrig över 60C

Rekommenderas

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II