GTA V grafiktrimmas med modden Toddyhancer

Permalänk

Kul att pröva, kör dock bara online så.. Men förstår inte hur folk med bättre riggar än mig säger att dom ligger på 20-50fps? Jag droppar ALDRIG under 75fps, ibland går det så högt som 140, på en lätt klockad 4670k/GTX970/16GB2400Mhz/850 256gb SSD, det mesta på ultra, grass lite neddraget, någon inställning på high. (1080p)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Ser grymt snyggt ut nu, men man lär tycka det ser hemskt ut 2025 typ. Minns att man tyckte Myst var overkligt snyggt: http://www.wired.com/2013/05/best-game-graphics-gallery/

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Finns det någon länk så man kan testa modden?

Permalänk
Avstängd

Undrar om människor som spelar fotorealistiska spel där man skjuter andra blir mindre hämnade till att utföra en sådan handling i verkligheten?

Jag tror inte att en person blir mindre hämnad när det är ett gamla spel som Doom eller Quake där det är fantasivärldar med fantasimonster och som har en uppenbart icke-verklighetstrogen grafik och känsla.

Men när det blir riktiga spelvärldar i nutida stadsmiljö, där det är vanligt klädda människor istället för monster, där vapnen är tagna från verkligheten och grafiken är så avancerade att det ser fotorealistiskt ut så kanske det kan få en person att bli mindre hämmad för sådant?

I filmer så går det knappt längre att urskilja specialeffekter från verklighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Undrar om människor som spelar fotorealistiska spel där man skjuter andra blir mindre hämnade till att utföra en sådan handling i verkligheten?

Jag tror inte att en person blir mindre hämnad när det är ett gamla spel som Doom eller Quake där det är fantasivärldar med fantasimonster och som har en uppenbart icke-verklighetstrogen grafik och känsla.

Men när det blir riktiga spelvärldar i nutida stadsmiljö, där det är vanligt klädda människor istället för monster, där vapnen är tagna från verkligheten och grafiken är så avancerade att det ser fotorealistiskt ut så kanske det kan få en person att bli mindre hämmad för sådant?

I filmer så går det knappt längre att urskilja specialeffekter från verklighet.

Glöm inte videovåldet och hårdrocken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Glöm inte videovåldet och hårdrocken!

Kort och koncist! Spot on

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Skillnaden med företag och privatmoddare är att företag har investerat pengar de vill tjäna tillbaka och de kan släppa saker innan de är helt klara för att sedan släppa patchar som rättar till det, så har det varit jämt och jag ser inget fel i det.

Av någon anledning är spelföretagen de enda som kommer undan med den typen av affärsmodell som du nämner. Om du köpte en film, skulle det vara okej om scener lades till i efterhand via uppdateringar? DLC's för att få se hela filmen?

Det är inte okej att ett företag, med så mycket resurser, släpper produkter som inte är färdiga.

----------------------------------

Jag tycker att den här modden verkar riktigt intressant. Tyvärr har jag redan problem att hålla mig över 60 fps i massiva scener, så jag får nöja mig med att titta på andras bilder.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad har det med tidsplanering att göra? De har ett mål för när det förväntas vara klart med god marginal, men oväntade saker sker. Det spelar ju ingen roll ifall de skjuter på releasen, då gnälls det ju över det istället, kolla bara GTA V, alla gnällde för att de sköt fram releasen för att de behövde putsa på det mer.

Ja, men det jag syftar på är att deras tidsplanering kanske var lite väl optimistisk från början.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Moddad Assassins creed 3 4K med TXAA

Klicka för större bild

Assassins creed revelations moddat:

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Ja, men det jag syftar på är att deras tidsplanering kanske var lite väl optimistisk från början.

Det tycker jag absolut inte den var, den låg bra till i tid men oplanerade saker kan inträffa på vägen oavsett vad det gäller. Du kanske är på väg till skolan/jobbet (vet inte vad du sysslar med) och har gått hemifrån i tid men blir plötsligt indragen som vittne till ett brott, då håller inte din tidsplan heller.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Trist att man är så bunden till deras Online-skit. Jag vill bara spela med mina polare och ändå är jag tvungen att jönsa runt i Onlineläget med allt vad det innebär, så jag kan aldrig lira moddat tillsammans med polare. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Varför väljer man att visa en tung grafikmod på en laptop där det inte ens ser spelbart ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan svara på den fråga då Martin "Toddy" Bergman är min polare och vi bodde i Irland ihop under tiden han gjorde detta och hade sin stationära hemma

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.