Flytta kontakter till ny telefon, iphone

Permalänk
Medlem

Flytta kontakter till ny telefon, iphone

Har nu försökt lista ut hur jag ska föra över kontakter från en iphone till en annan men inte lyckats än.
Kruxet är att det är två olika apple-konton på de olika telefonerna så det ställer till det. Hade det varit en ny telefon så hade det varit enkelt via iCloud men nu fungerar det ju inte.

Har någon nått tips på hur man för över kontakter från en iphone med ett apple-konto till en annan iPhone med ett annat konto?

Permalänk
Medlem

Kan du lägga till det andra kontot under Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Lägg till Konto?

Alternativt: gå in på icloud.com i en webbläsare, logga in med kontot som har kontakterna, starta "Kontakter" appen, tryck på kugghjulet nere till vänster, Exportera vCard

Sedan loggar du in med det andra kontot som ska ha kontakterna på icloud.com, gå in i Kontakter appen, tryck på kugghjulet, sedan Importera vCard.

Inte testat denna men det borde ju fungera?

La till icloud.com metoden
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Exportera dom till en Gmail och importera till annan Gmail?
Synca till outlook och exportera ett vcard?
Flytta alla kontakter till sim-kortet och ta med det?
Eller 2a träffen på google..
http://apple.stackexchange.com/questions/148301/how-do-i-sync...

Permalänk
Medlem

Finns en klockren app från telenor för det där som heter Mina Kontakter. Kopierar upp alla kontakter till molnet och kan sen kopiera ner dem till en annan telefon som har samma app med samma konto.

https://itunes.apple.com/se/app/mina-kontakter/id847332579?mt...

Man behöver inte vara kund i telenor, men man måste såklart skapa ett konto till appen.

länk + mer info
Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att lägga allt på ett gmail konto. Går att lägga till på alla telefoner.. Jag har gjort så och hoppat mellan både htc, iphone, oneplus och iphone. Skitsmidigt!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk

På den tiden jag hade iphone körde jag med Gmail istället. Synka kontakter med Gmail och nästan gång man loggar in med Gmail på ny telefon så Synkas kontakterna tillbaka till telefon. Det ligger även på nätet under kontakter när du är inloggad på datorn. Om man vill se så allt finns innan om omformatera telefon eller vad man nu gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det riktigt fina med Telenor-appen jag tipsade om ovan är att den också får med Exchange-kontakter (t ex från en jobb-server) som annars inte synkas över till ett Gmail-konto man har i telefonen.

Permalänk
Medlem

Telenorappen fungerade sjukt smidigt!
Tack så mkt för alla svar!