Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Skrivet av knorrrhane:

Jag blir utloggad ganska ofta, är det någon annan som har detta problem? Om jag skall skriva ett snabbsvar t.ex. så loggar jag in, trycker på "Skicka inlägg" och måste då logga in igen för att skriva meddelandet på nytt. Någon annan som upplever detta?

Mobil eller datorn?

I början blev jag utloggad rätt ofta, var jag i från datorn i 20 minuter eller någon timme behövde jag logga in igen. Men nu loggas jag aldrig ut precis som i 5.0. Stänger till och med av datorn utan bekymmer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av knorrrhane:

Jag blir utloggad ganska ofta, är det någon annan som har detta problem? Om jag skall skriva ett snabbsvar t.ex. så loggar jag in, trycker på "Skicka inlägg" och måste då logga in igen för att skriva meddelandet på nytt. Någon annan som upplever detta?

Det är inte så att du har nått som "kastar ut dig" i datorn, tex raderar kakor via timer eller nått som gör att din uppkoppling bryts ? Sker det "direkt" eller när du lämnat sidan en lite längre tid tid ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte så att du har nått som "kastar ut dig" i datorn, tex raderar kakor via timer eller nått som gör att din uppkoppling bryts ? Sker det "direkt" eller när du lämnat sidan en lite längre tid tid ?

Nej, jag skall inte ha det. Det fungerar som det skall på andra hemsidor. Det sker direkt ja, speciellt exemplet med att skriva snabbsvar i forumet. Jag kan logga in, börja skriva på ett snabbsvar och när jag trycker på "Skicka inlägg" så måste jag logga in igen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av knorrrhane:

Nej, jag skall inte ha det. Det fungerar som det skall på andra hemsidor. Det sker direkt ja, speciellt exemplet med att skriva snabbsvar i forumet. Jag kan logga in, börja skriva på ett snabbsvar och när jag trycker på "Skicka inlägg" så måste jag logga in igen.

Vad kör du för webbläsare? Har du provat att köra utan några addons? Som @mrqaffe säger låter det som att du blockerar/tar bort cookies på ett eller annat sätt.

Själv kör jag med Safari, Opera, Chrome och Firefox på olika datorer och blir aldrig (eller mycket sällan) utloggad även om jag inte använt datorn på länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av knorrrhane:

Jag blir utloggad ganska ofta, är det någon annan som har detta problem? Om jag skall skriva ett snabbsvar t.ex. så loggar jag in, trycker på "Skicka inlägg" och måste då logga in igen för att skriva meddelandet på nytt. Någon annan som upplever detta?

Jag får så hela tiden på jobbet. Väldigt frustrerande då man knåpat ihop ett inlägg och klickar på skicka, för att då tvingas logga in på nytt. Får alltid kopiera inläggen innan jag skickar dem, vilket är lite frustrerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

@Biberu
Försvann "igonera"-funktionen i samband med nya systemet eller är det bara för mig det inte fungerar?
Har personer på listan, men de igoreras inte som de gjorde tidigare och jag ser ingen knapp för det heller..

Permalänk
Legendarisk

@Blk: Det går inte längre att dölja inlägg av blockerade användare i forumtrådar. Skulle man stöta på någon vars åsikter man inte håller med om, som av en eller annan orsak inte går att övertyga i en diskussion eller som helt enkelt bryter mot forumets trivselregler så får man försöka ta ett steg tillbaks och ignorera det, eller anmäla inlägget till en moderator så tittar vi på det.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@Blk: Det går inte längre att dölja inlägg av blockerade användare i forumtrådar.

Ok, antog det, men blev osäker iom att listan på de man ignorerar fortfarande var kvar.

Permalänk

Jag får ett lite småjobbigt fel från sidan titt som tätt. Det gäller mail-notifikationen.
Ofta om jag går in på sidan och kikar lite, kollar dagens fynd tex, så får jag EFTER detta ett mail om att det finns nya inlägg i just denna tråden. Glad i hågen klickar man på mailet och ser då att det inlägg jag notifieras om, har jag redan läst. Detta händer rätt ofta. Det känns lite som att notifieringen kickar igång just då jag sett inlägget, vilket känns lite missvisande.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av marmeladov:

Jag får ett lite småjobbigt fel från sidan titt som tätt. Det gäller mail-notifikationen.
Ofta om jag går in på sidan och kikar lite, kollar dagens fynd tex, så får jag EFTER detta ett mail om att det finns nya inlägg i just denna tråden. Glad i hågen klickar man på mailet och ser då att det inlägg jag notifieras om, har jag redan läst. Detta händer rätt ofta. Det känns lite som att notifieringen kickar igång just då jag sett inlägget, vilket känns lite missvisande.

Det låter som det skulle kunna vara något buggliknande. Vad jag vet finns funktioner som ska se till att notifikationer inte skickas om du hinner läsa tråden mellan inlägg och utskick. Vår käre utvecklare har lite välförtjänt semester, men jag antecknar din kommentar och skickar över när han är tillbaka!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det låter som det skulle kunna vara något buggliknande. Vad jag vet finns funktioner som ska se till att notifikationer inte skickas om du hinner läsa tråden mellan inlägg och utskick. Vår käre utvecklare har lite välförtjänt semester, men jag antecknar din kommentar och skickar över när han är tillbaka!

Märkt att notiser i bland inte kommer på 5/6 timmar ca och sen drar igång när jag sätter mig vid datorn och kollar igenom det jag inte läst.

Sen trådar med mycket bilder gör så man inte hamnar på olästa inlägg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det låter som det skulle kunna vara något buggliknande. Vad jag vet finns funktioner som ska se till att notifikationer inte skickas om du hinner läsa tråden mellan inlägg och utskick. Vår käre utvecklare har lite välförtjänt semester, men jag antecknar din kommentar och skickar över när han är tillbaka!

Perfekt! Har ju varit såhär rätt länge, så gör ju inte så mycket om det avvaktar lite. Bra att du flaggar det hela dock

Skrivet av Broken-arrow:

Märkt att notiser i bland inte kommer på 5/6 timmar ca och sen drar igång när jag sätter mig vid datorn och kollar igenom det jag inte läst.

Precis så ja, notifikationerna kommer då man redan läst inläggen.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av marmeladov:

Perfekt! Har ju varit såhär rätt länge, så gör ju inte så mycket om det avvaktar lite. Bra att du flaggar det hela dock

Precis så ja, notifikationerna kommer då man redan läst inläggen.

Lite så ja och sen fungerar det hela hela dagen sen. Är precis som längre uppehåll gör att mailen kommer glesare än tvärt om.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Broken-arrow:

Märkt att notiser i bland inte kommer på 5/6 timmar ca och sen drar igång när jag sätter mig vid datorn och kollar igenom det jag inte läst.

Sen trådar med mycket bilder gör så man inte hamnar på olästa inlägg.

Skrivet av marmeladov:

Perfekt! Har ju varit såhär rätt länge, så gör ju inte så mycket om det avvaktar lite. Bra att du flaggar det hela dock

Precis så ja, notifikationerna kommer då man redan läst inläggen.

Skrivet av Broken-arrow:

Lite så ja och sen fungerar det hela hela dagen sen. Är precis som längre uppehåll gör att mailen kommer glesare än tvärt om.

En fråga, använder ni "Snabba notifieringar" eller inte? Med de rutorna ikryssade (plus de vid "Prenumerera på") ska ni få notifieringar direkt, inte i uppsamlande utskick. Får en tråd flera nya inlägg notifieras ni dock bara en gång (för första) innan nästa besök om jag minns rätt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av marmeladov:

Perfekt! Har ju varit såhär rätt länge, så gör ju inte så mycket om det avvaktar lite. Bra att du flaggar det hela dock

Tack för rapporten! Ska titta på det när jag är tillbaks. Under tiden vore det hjälpsamt om du hade möjlighet att besöka följda trådar för att kontrollera statusen (innan du läser svaret eftersom att detta markerar hela tråden som läst) nästa gång det händer. Olästa trådar ska visas som ett öppet kuvert med ett liter brev i. Funderar också på om det är möjligt att du kan ha läst trådarna utan att vara inloggad, vill minnas att det var problem att behålla sessionen från ditt kontor?

Skrivet av Broken-arrow:

Lite så ja och sen fungerar det hela hela dagen sen. Är precis som längre uppehåll gör att mailen kommer glesare än tvärt om.

Mailen kan skickas med olika intervall beroende på vilka händelser som hamnar i kön. Är du aktiv på sidan och blir @omnämnd eller citerad kommer de gå ut snabbare än om du passivt väntar på vanliga bevakningar som kanske inte är riktade direkt till dig. Som @emilakered nämnde ovan så kan man ändra det beteendet genom att aktivera "snabba utskick" i profilinställningarna.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

En fråga, använder ni "Snabba notifieringar" eller inte? Med de rutorna ikryssade (plus de vid "Prenumerera på") ska ni få notifieringar direkt, inte i uppsamlande utskick. Får en tråd flera nya inlägg notifieras ni dock bara en gång (för första) innan nästa besök om jag minns rätt.

Tack för tipsen. Jag har dock "snabba notifierar" redan ibockat, men det är just dessa som bråkar tyvärr. Det stämmer, man får notifieringar bara för första olästa inlägget i en bevakad tråd. För mig har det dock väldigt ofta varit att jag inte fått någon notifiering alls, men då jag ändå går in och läser tråden (utan att ha blivit notifierad) så rasslar det plötsligt till i min mail om inlägg jag just läste.

Skrivet av Biberu:

Tack för rapporten! Ska titta på det när jag är tillbaks. Under tiden vore det hjälpsamt om du hade möjlighet att besöka följda trådar för att kontrollera statusen (innan du läser svaret eftersom att detta markerar hela tråden som läst) nästa gång det händer. Olästa trådar ska visas som ett öppet kuvert med ett liter brev i. Funderar också på om det är möjligt att du kan ha läst trådarna utan att vara inloggad, vill minnas att det var problem att behålla sessionen från ditt kontor?

Mailen kan skickas med olika intervall beroende på vilka händelser som hamnar i kön. Är du aktiv på sidan och blir @omnämnd eller citerad kommer de gå ut snabbare än om du passivt väntar på vanliga bevakningar som kanske inte är riktade direkt till dig. Som @emilakered nämnde ovan så kan man ändra det beteendet genom att aktivera "snabba utskick" i profilinställningarna.

Absolut. Jag ska vara på min vakt och hålla lite uppsikt över "följda trådar" och se om funktionen beter sig önskvärt.

Haha, du har bra minne du märker jag. Det stämmer, då jag surfar från jobbet så blir jag titt som tätt utkickad, men har börjat vänja mig.
Det är nog inte där skon klämmer i detta fall dock. Jag har nämligen blivit varse om ovan beskrivet problem just i sommar då jag haft semester och kollat mest via mobilen, har nämligen haft ynnesten att vara ledig i 8veckor så problemet är inte relaterat till jobbet

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av emilakered:

En fråga, använder ni "Snabba notifieringar" eller inte? Med de rutorna ikryssade (plus de vid "Prenumerera på") ska ni få notifieringar direkt, inte i uppsamlande utskick. Får en tråd flera nya inlägg notifieras ni dock bara en gång (för första) innan nästa besök om jag minns rätt.

Skrivet av Biberu:

Tack för rapporten! Ska titta på det när jag är tillbaks. Under tiden vore det hjälpsamt om du hade möjlighet att besöka följda trådar för att kontrollera statusen (innan du läser svaret eftersom att detta markerar hela tråden som läst) nästa gång det händer. Olästa trådar ska visas som ett öppet kuvert med ett liter brev i. Funderar också på om det är möjligt att du kan ha läst trådarna utan att vara inloggad, vill minnas att det var problem att behålla sessionen från ditt kontor?

Mailen kan skickas med olika intervall beroende på vilka händelser som hamnar i kön. Är du aktiv på sidan och blir @omnämnd eller citerad kommer de gå ut snabbare än om du passivt väntar på vanliga bevakningar som kanske inte är riktade direkt till dig. Som @emilakered nämnde ovan så kan man ändra det beteendet genom att aktivera "snabba utskick" i profilinställningarna.

Då är jag helt med på det hela fungerar

Har fått mail som är röd text under t.ex "1 citat, 1 nytt inlägg", verkar vara redan lästa trådar mot normalt svart.

Pingar till i mobilen så fort jag börjar titta i en tråd mer eller mindre.

Sen undrar jag om det går att fixa så trådar med mycket bilder går att hamna på sista olästa (bilder laddar ju inte in fort och när man hamnar rätt så kan man hamna rätt högt upp i tråden).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Märkt att notiser i bland inte kommer på 5/6 timmar ca och sen drar igång när jag sätter mig vid datorn och kollar igenom det jag inte läst.

Sen trådar med mycket bilder gör så man inte hamnar på olästa inlägg.

Det är helt hopplöst att försöka gå till första olästa inlägg i trådar med mycket bilder, speciellt när bilderna ligger på nån lite långsammare server, hoppar upp och ner på sidan i evigheter känns det som.

Är inte riktigt hundra, men tror inte detta problem var lika farligt på förra versionen av forumet?

@Biberu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av marmeladov:

Tack för tipsen. Jag har dock "snabba notifierar" redan ibockat, men det är just dessa som bråkar tyvärr. Det stämmer, man får notifieringar bara för första olästa inlägget i en bevakad tråd. För mig har det dock väldigt ofta varit att jag inte fått någon notifiering alls, men då jag ändå går in och läser tråden (utan att ha blivit notifierad) så rasslar det plötsligt till i min mail om inlägg jag just läste.

Har försökt att återupprepa något liknande utan framgång. Själva läsandet av trådar påverkar inte heller när mailkön töms — de uppgifterna används bara för att filtrera ut inaktuella händelser — så just den biten ser ut som ett sammanträffande. Gissar att du kan ha läst tråden mellan det att mailet skickades och din klient frågade servern om det fanns nya meddelanden. Vet du vad den ligger på för intervall? Ser det ut att kunna förklara det?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Har försökt att återupprepa något liknande utan framgång. Själva läsandet av trådar påverkar inte heller när mailkön töms — de uppgifterna används bara för att filtrera ut inaktuella händelser — så just den biten ser ut som ett sammanträffande. Gissar att du kan ha läst tråden mellan det att mailet skickades och din klient frågade servern om det fanns nya meddelanden. Vet du vad den ligger på för intervall? Ser det ut att kunna förklara det?

Mja, visst kan det vara ett sammanträffande, det kan jag inte utesluta. Men det rör sig om ganska många sammanträffanden att det kommit nya inlägg just exakt då jag loggar in, vilket känns lite lustigt isf. Men jag ska tänka på det hädanefter och se när inläggen är skrivna, de gånger det inträffar.

Intervallet vet jag inte, men det är till min privata gmail jag får notifikationer och de kör väl med push, så jag antar att jag får ett litet pling i telefonen direkt det ramlar ner i gmail-inkorgen.

Men jag ger dig dåliga möjligheter att felsöka inser jag. Ska försöka spalta upp det lite mer hur det hela sker, men inbillar mig faktiskt att det avtagit lite i det senaste. Jag ber att få återkomma

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Har försökt att återupprepa något liknande utan framgång. Själva läsandet av trådar påverkar inte heller när mailkön töms — de uppgifterna används bara för att filtrera ut inaktuella händelser — så just den biten ser ut som ett sammanträffande. Gissar att du kan ha läst tråden mellan det att mailet skickades och din klient frågade servern om det fanns nya meddelanden. Vet du vad den ligger på för intervall? Ser det ut att kunna förklara det?

Det har nu gått lite tid och jag har inte heller lyckats återupprepa felet, skönt nog. Om det berott på något knas med swec-utskicken eller inte blir nog svårt att utröna trots allt, det kan ju lika gärna ha varit min gmail som bråkat för mig. Jag har tex fått tömma cachen på gmail-appen i mobilen några gånger i somras/höstas och de kan ha sammanfallit med då jag fick dessa fel.

Nåja, för mig fungerar det finemang nu iaf, så får tacka för att du löste problemet

edit: Kan även flika in med att det vi diskuterat tidigare om att jag från mitt jobb/kontor, haft problemet att jag ideligen blivit utkastad och fått logga in på nytt, även det nu är löst

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Här sparkar vi liv i en gammal tråd istället för att starta upp en ny.

Jag har för mig att man ska kunna se alla gamla versioner av sweclockers någonstans.
Typ sweclockers 1.0 , 2.0 , 3.0. Kommer inte ihåg vart det var jag såg det och har googlat mig förgäves.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME