Permalänk

Validera ini-fil

Kör in en ini-fil i php med parse_ini_file och får du ut en array med div värden på massa olika språk. Tex så ser en ut så här (Se nedan)

Viss data är skriven på alla möjliga konstiga språk (ja se nedan för exempel) med deras konstiga tecken.

Problemet som händer är att vissa värden (även engelska, som inte har några konstiga tecken) försvinner. Antar att det är något fel med ini-filen.

Finns det något lätt sätt att validera den? Andra lösningar på detta?

[lang]
sv_SE=Svenska
en_GB=Engelska
bg_BG=Bulgariska
es_ES=Spanska
cs_CZ=Tjekiska
da_DK=Danska
de_DE=Tyska
et_EE=Estniska
el_GR=Grekiska
fr_FR=French
ga_IE=Irländska
it_IT=Italienska
lv_LV=Lettiska
lt_LT=Litauiska
hu_HU=Ungerska
mt_MT=Maltesiska
nl_NL=Nederländska
pl_PL=Polska
pt_PT=Portugisiska
ro_RO=Rumänska
sk_SK=Slovakiska
sl_SI=Sloveniska
fi_FI=Finska

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fel i test.php...

Warning: syntax error, unexpected BOOL_TRUE in settings.ini on line 103 in /customers/e/f/3/icedor.se/httpd.www/_upl/initfel/test.php on line 1 bool(false)

edit: bättre nu!

edit: hittar dock inget fel, det såg konstigt ut först i Maltesiska där du hade ett extra ', men ser bättre ut nu

Permalänk
Skrivet av thulin82:

Fel i test.php...

Warning: syntax error, unexpected BOOL_TRUE in settings.ini on line 103 in /customers/e/f/3/icedor.se/httpd.www/_upl/initfel/test.php on line 1 bool(false)

edit: bättre nu!

edit: hittar dock inget fel, det såg konstigt ut först i Maltesiska där du hade ett extra ', men ser bättre ut nu

Sorry, hade hunnit lösa saker innan du svara och tog då bort testfilerna. Därför php'n inte fungerade.

Tack för ditt svar! Hur gjorde du för att hitta felen så fort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Sorry, hade hunnit lösa saker innan du svara och tog då bort testfilerna. Därför php'n inte fungerade.

Tack för ditt svar! Hur gjorde du för att hitta felen så fort?

Först var jag osäker på vad "felet" var, men såg jag att strukturen ändrades på väldigt många ställen, och alltid efter maltesiskan, då var det en smal sak att lokalisera ett ' som såg konstigt ut, vet inte om det var det du syftade på som "fel"

Permalänk
Skrivet av thulin82:

Först var jag osäker på vad "felet" var, men såg jag att strukturen ändrades på väldigt många ställen, och alltid efter maltesiskan, då var det en smal sak att lokalisera ett ' som såg konstigt ut, vet inte om det var det du syftade på som "fel"

Ja, ett fel är väl själva definitionen av ett fel.

Tack för hjälpen!