Får endast ut 14.7gb av 1tb usbdisk

Permalänk
Medlem

Får endast ut 14.7gb av 1tb usbdisk

Som rubriken.
Direkt när jag satte i den hittade den allt utrymme men jag ville radera allt och ta bort recovery partionen och de andra partionerna som fanns för att sen göra en helt ny på hela utrymmet och efter jag gjorde det så tyar jag bara hitta 14.7gb. Provat både göra om den till GPT och MBR utan framgång. Kör win 10.
Alla ideer eller tips är välkomna.

Update:

Citat:

Jag hade samma problem med både en 1tb usbdisk och ett USB-minne så rörde ihop det lite

/moderator

Trådstart förtydligad
Permalänk
Medlem

Märke/modell?

Permalänk
Medlem

Bild från diskhanteraren på den är också till hjälp.

Permalänk
Medlem

Kan ju mycket väl handla om en kinasticka där de fulhackar mbr för att få Windows att tro att det finns mer utrymme än vad som egentligen finns. Här låter det verkligen som att du tillintetgjorde det hacket när du formaterade stickan och det visade sig vara ett 16GB-minne.

Permalänk
Medlem

Försök med programmet TestDisk, http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk. Det funkade för mig när jag "sumpade" ett usb minne.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att du använder Diskpart.
http://www.supertalent.com/datasheets/Resetting%20USB%20drive...

Det är inbyggt i Windows och fungerar utmärkt!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Kan ju mycket väl handla om en kinasticka där de fulhackar mbr för att få Windows att tro att det finns mer utrymme än vad som egentligen finns. Här låter det verkligen som att du tillintetgjorde det hacket när du formaterade stickan och det visade sig vara ett 16GB-minne.

Känns lite som det ja för nu hittar jag inte det jag hade då det låg på en del som inte "fanns" utan enbart samma nonsens, oavsett recovery program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

Känns lite som det ja för nu hittar jag inte det jag hade då det låg på en del som inte "fanns" utan enbart samma nonsens, oavsett recovery program.

Fast som trogen ebyaköpare, när jag tänker efter, jag köpte det på lokala elgiganten faktiskt. bummer.

Permalänk
Medlem

Ja, är det så är det bara att gå tillbaka med det?

Permalänk
Medlem

@alnit:

Vilket filsystem valde du?

Hur ser disken ut i disk management?

%windir%\system32\diskmgmt.msc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Ja, är det så är det bara att gå tillbaka med det?

Ja, dock tvivlar jag på de betalar tillbaka de 4k i valuta jag hade på minnet. Mest det som är problemet, inte 150kr för minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

@alnit:

Vilket filsystem valde du?

Hur ser disken ut i disk management?

%windir%\system32\diskmgmt.msc

Ligger som en fat32 felfri på 14.7gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

Ligger som en fat32 felfri på 14.7gb

Och ja, den biten funkar, jag undrar ju vad resten tog vägen och det som låg på delen som försvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

Ja, dock tvivlar jag på de betalar tillbaka de 4k i valuta jag hade på minnet. Mest det som är problemet, inte 150kr för minnet.

Du köpte en 1TB-sticka för 149:- på Elgiganten? Det luktar skämd fisk här någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Du köpte en 1TB-sticka för 149:- på Elgiganten? Det luktar skämd fisk här någonstans.

Sorry skrev fel, det är såklart ett usbminne de gäller.

Permalänk
Medlem

@alnit:

FAT32 har inte stöd för så stora diskar default. Prova att formatera som NTFS.

Permalänk
Medlem

1TB usb-minne för 149kr?!? på Elgiganten? Nädu... det tror jag inte förens jag ser det.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Inaktiv

1tb sticka för 150 pix i en svensk butik som Elgiganten? Tror du blandat ihop Elgiganten-inköp med ebay/aliexpress/etc. Låter konstigt i mina öron.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

1TB usb-minne för 149kr?!? på Elgiganten? Nädu... det tror jag inte förens jag ser det.

Som jag skrev, det är ett usbminne

Permalänk
Medlem

"Direkt när jag satte i den hittade den allt utrymme men jag ville radera allt och ta bort recovery partionen och de andra partionerna som fanns för att sen göra en helt ny på hela utrymmet och efter jag gjorde det så tyar jag bara hitta 14.7gb. Provat både göra om den till GPT och MBR utan framgång. Kör win 10.
Alla ideer eller tips är välkomna."

"Ja, dock tvivlar jag på de betalar tillbaka de 4k i valuta jag hade på minnet. Mest det som är problemet, inte 150kr för minnet."

? Har lite svårt att få dessa meningar att gå ihop.

Kopierade du först över 4k i valuta till minnet och sedan tog du bort alla partitioner?

Märke och modell som efterfrågats förut borde ju inte heller vara så svårt att få fram?

Skum tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

Som jag skrev, det är ett usbminne

Enda modellen som finns i Sverige att köpa med 1TB USB Minne. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1598049
Pris: 6.700-10.000SEK

Helt enkelt, gav du 150kr för det har du blivit lurad och du har en modifierad sticka.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

Som jag skrev, det är ett usbminne

Ja precis, det jag skriver också.. Låter otroligt billigt om du skulle ha fått tag i ett 1TB usb minne. Även USB hårddisk så är det sjukt billigt.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Enda modellen som finns i Sverige att köpa med 1TB USB Minne. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1598049
Pris: 6.700-10.000SEK

Helt enkelt, gav du 150kr för det har du blivit lurad och du har en modifierad sticka.

För tredje gången, det är usbminne ***bort/mod***

§1
Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med både en 1tb usbdisk och ett minne så rörde ihop det lite, ber om ursäkt, har läst det nu iaf, tack för inputen ni som gav den, det hjälpte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

För tredje gången, det är usbminne

Jag ger upp på att hjälpa dig, antingen trollar du eller så läser du för tredje gången inte vad folk skriver.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Vi vet nu att det handlar om ett usbminne och inte en extern hårddisk.
Att du formaterade den tyder på att dina 4k i valutor är borta.
För att vi ska kunna hjälpa dig så måste vi har mer att gå på.
En bild eller länk på usb minnet så vi vet vad det är vi hjälper dig med. Om det är ett "kina-minne" som någon har skrivit om förut i tråden, eller om det är en genuin 1tb usbminne som du har köpt hos Elgiganten. Dock lutar det mer mot ett Ebay inköp för 150kr som är märkt 1TB men som igentligen innehåller 16GB minne och att du har blivit lurad, eller så har du blandat ihop olika usbminnen och tagit ett vanligt 16GB minne som du köpte från Elgiganten för ca 150kr.
Hur som helst kan det vara bra för oss med mer inormation om märke, modell etc för att hjälpa dig vidare.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

när ni disser växer upp kommer ni se det är inte frid o fröjd i datorträsket, som jag skrev jag rörde ihop extern disk o usb minne, sorry?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

när ni disser växer upp kommer ni se det är inte frid o fröjd i datorträsket, som jag skrev jag rörde ihop extern disk o usb minne, sorry?

du skrev att du har köpt det för 150kr på elgiganten vilket inte stämmer

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Du har en fejksticka, och du köpte nog inte den på Elgiganten utan snarare på Ebay.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@alnit:

Då skulle jag gärna vilja tipsa dig om att försöka vara lite mer tydlig
Jag fick läsa tråden tre gånger om för att förstå att du hade blandat ihop två stycken olika enheter (därav frågan som startade tråden).
Skönt att det löste sig iaf

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow