Permalänk

@Rydisen: Riktigt nice försök att fixa kabeldragningen bakom skärmen bara

Permalänk
Medlem

Kul tråd. Här kommer en bild från min höra som befinner sig i vardagsrummet

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Min lilla hörna. Visar inte insidan av datorn för det är en röra för tillfället. I oktober ska jag byta till Enthoo Evolv Atx och med det bygga en egen liten loop i datorn. Det kommer bli första gången jag fixar en egen vattenkyld lösning, så funderar på att köra en liten bygglogg också :).

Gear:
Hörlurar: Sennheiser Momentum On-Ear
Tangentbord: Mionix Zibal-60
Mus: Mionix Avior 7000
Matta: Steelseries QCK +
Skärm: Asus VG248QE
Headset: Corsair Vengeance 2100 (syns ej på bild)

Datorspecs ser ni i signaturen :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Shitt lite stökigt Derbi

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRot:

Här spenderar man många sena kvällar, lite för många kanske...
Funderar på att sätta upp ljudabsorbenter på väggen bakom skärmen.
http://i.imgur.com/HuJ1lCG.jpg

Grymt snygg backgrund :D,

Du har inte lust att ladda upp den alt skicka länken där du hitta den ?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av EddAa:

Grymt snygg backgrund :D,

Du har inte lust att ladda upp den alt skicka länken där du hitta den ?

Hittade den åt dig https://wallpaperscraft.com/download/surface_black_red_system.... Välj upplösning under bilden.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Hittade den åt dig https://wallpaperscraft.com/download/surface_black_red_system.... Välj upplösning under bilden.

Jag tackar så hemskt mycket !!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Mitt skrivbord i vardagsrummet efter flytten. Ska försöka inskaffa mig trådlöst tangentbord och mus. Då jag älskar teknikprylar, men hatar att se kablarna det för med sig. Kommer uppdatering när allt är klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimpstyle:

Mitt skrivbord i vardagsrummet efter flytten. Ska försöka inskaffa mig trådlöst tangentbord och mus. Då jag älskar teknikprylar, men hatar att se kablarna det för med sig. Kommer uppdatering när allt är klart.
http://i57.tinypic.com/10fqkgl.jpg

Står skärmarna av sig själva eller har du något stativ?
Riktigt fint

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är fruktansvärt avundsjuk på er som lyckas dra era kablar snyggt och hålla det så. Blir helt knäsvag när jag ser snygga kabeldragningar trots att jag själv inte håller det speciellt bra då jag håller på att koppla in och ur, nya grejer, fram och tillbaks, snyggare tidigare, tillbaks till det gamla. Ja, ni förstår.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Står skärmarna av sig själva eller har du något stativ?
Riktigt fint

Dom står av sig själva

Permalänk
Medlem

@hoz Vad är det för skrivbord du har?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

@hoz Vad är det för skrivbord du har?

begagnat från bafab.se, vetefasen vad det är för märke.

Permalänk
Medlem

Setupen.

Kabeldragningen

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Mitt skrivbord på jobbet, där man tar det praktiska före det estetiska....

Permalänk
Skrivet av LPG:

Dåså har man grejat och fixat. Ny musmatta, corsair mm200 extended samt gjort skrivbordet större med en extra bit. Nu luktar det ek i rummet ett tag till!

Någon som kan rekommendera hörlurshänge?

Vad är det för stol? Ser grymt skön ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av SJUKUNGEN:

Vad är det för stol? Ser grymt skön ut

Ser ut som en Kinnarps 9000

Permalänk
Medlem
Skrivet av SJUKUNGEN:

Vad är det för stol? Ser grymt skön ut

Skrivet av Khers:

Ser ut som en Kinnarps 9000

Har faktiskt ingen aning, köpte den inte själv. Men det kanske stämmer det som Khers tror. Underbart skön är stolen i alla fall!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Mitt skrivbord på jobbet, där man tar det praktiska före det estetiska....

http://i.imgur.com/NuL4Zxj.jpg

njaaaa? ser ut att som att ergonomin och effektiviteten den medför har förbisetts lite väl mycket för att kunna kalla det praktiskt?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av hoz:

njaaaa? ser ut att som att ergonomin och effektiviteten den medför har förbisetts lite väl mycket för att kunna kalla det praktiskt?

Du har inte tillräckligt med bollar i luften samtidigt märker jag. Arbetsytan jag får ut av det där är snarare för lite än för mycket.
Värt att notera är att skärmen längst bort används till mindre viktiga saker, typ dokumentation, mail och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Du har inte tillräckligt med bollar i luften samtidigt märker jag. Arbetsytan jag får ut av det där är snarare för lite än för mycket.
Värt att notera är att skärmen längst bort används till mindre viktiga saker, typ dokumentation, mail och så vidare.

yes, för det är många bollar i luften som krävs för att man ska se hur det går att förbättra en arbetsplats.
det absolut första jag hade ändrat där är behovet av att fysiskt förflytta sig.
kvm-switch för mus/tgb och 4:e skärmen placeras ovanför den i mitten, vilket med din notering utöver fysisk skrivbordsyta medför en ökning av din primära "arbetsyta".
avsaknaden av handledsstöd och den minimala fysiska ytan du har mellan dig och skärmarna hade jag också gjort något åt.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av hoz:

yes, för det är många bollar i luften som krävs för att man ska se hur det går att förbättra en arbetsplats.
det absolut första jag hade ändrat där är behovet av att fysiskt förflytta sig.
kvm-switch för mus/tgb och 4:e skärmen placeras ovanför den i mitten, vilket med din notering utöver fysisk skrivbordsyta medför en ökning av din primära "arbetsyta".
avsaknaden av handledsstöd och den minimala fysiska ytan du har mellan dig och skärmarna hade jag också gjort något åt.

Hehe, gör ett sista svar här. Om det är mer du vill diskutera så tar vi det i PM istället för att flooda tråden

KVM switch behövs ju inte, alla skärmar är kopplade på samma dator, det andra tangentbordet som syns var bara där för att jag fick för mig att testa bucklingsprings ett tag.

Sätta skärmen över den andra hade jag gärna gjort, tanken är att 27" skärmen ska vara över 30" skärmen då de har samma fysiska bredd, men just nu har jag inga grejer för att få upp skärmen över den andra.

Handledsstöd är så 2013, tröttna på det efter allt meckande jag gjorde, det var mer snyggt än nyttigt för min handplacering, ytan mellan skärmarna och mig är ganska perfekt då jag vill få ut så mycket arbetsyta som möjligt och därmed har ganska låg dpi inställt på skärmarna (i linux kan man ställa det dynamiskt utan att allt buggar ur som i windows). Har en Kinnarps stol med bra armstöd som går i höjd med bordet just nu, så armarna sitter i 90 grader när jag arbetar.

Behöver heller inte röra på mig för att se alla skärmar, det enda jag rör är huvudet i sidled istället för i höjdled (om jag skulle ha en skärm över skärmen i mitten).

Så, nu vet du hur jag tänker. Du får gärna PMa mig med tips om bättringar, för jag vill sitta så bra som möjligt då jag sitter här 40 timmar i veckan, sitter ungefär likadant hemma, fast med 3 skärmar istället för 4, likadant skrivbord och stol i övrigt.

Permalänk
Jubileumsmästare
Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Snyggt, är det en LYR2 jag ser? Bitfrost också kanske?
Nöjd med dessa? Vad kör du för lurar till?

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av careface:

Snyggt, är det en LYR2 jag ser? Bitfrost också kanske?
Nöjd med dessa? Vad kör du för lurar till?

Lyr och Bifrost Über, kör HE-500.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Lyr och Bifrost Über, kör HE-500.

Fasen så fett!
Tänkte köra samma combo till ett par HD800.

Permalänk
Medlem

Precis breddat skärmhyllan så att jag kunde få plats med högtalarna också. Ska se om vi har den tillhörande listen så man slipper se "insidan" av skivan annars får jag väl leta upp nån svart färg att dra på.
Ljudet från högtalarna blev också lite bättre när man fick upp dom i nåttsånär rätt höjd istället för att ha diskanten ~20 cm för lågt.

Permalänk
Medlem

äntligen fått fingrarna ur och börjat möblera om på/runt skrivbordet jag använder för lödning och småmek med allt möjligt, tanken är att få dit 6st skärmar inom sinom tid då de bara är på 17" 1280x1024.
men till att börja med måste jag styra upp alla verktyg vettigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimpstyle:

Mitt skrivbord i vardagsrummet efter flytten. Ska försöka inskaffa mig trådlöst tangentbord och mus. Då jag älskar teknikprylar, men hatar att se kablarna det för med sig. Kommer uppdatering när allt är klart.
http://i57.tinypic.com/10fqkgl.jpg

Snyggt. var har du fått tag på det skrivbordet?