För mycket fuskare i csgo på högre rankerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFlyingFin:

Detta är tyvärr sant. Man skulle tro fuskarna håller till i de lägre rankerna (gn-mg typ), men faktiskt så är dom flesta fuskarna placerade i de högsta rankerna.

Som tips så kanske du kan börja spela ESEA eller Faceit istället? En liten avgift tycker jag det är vätt för 128tick server och inga fuskare

Skickades från m.sweclockers.com

Har märkt att de flesta fuskare ligger antingen på DMG eller på GE. Allt mitt emellan verkar vara någon zon där fuskare sällan spatserar. Har även märkt att det är oftast Ryska män i mellanåldern som fuskar (baserad på deras voicechat), Svenska snorungar (stött på en och en annan sådan plus en som var stolt att han satt i spawn och sköt ned i marken) och en och annan tysk. ESEA och Faceit har inte mindre fuskare. Skillnaden är väl att man möter så kassa spelare emellanåt att man blir less ganska fort.

Skrivet av Lordkiller:

Väldigt tråkigt och det tråkigaste är den mängden svenskar som börjat fuska. Jag förstår inte vad man vinner på det hade lika gärna kunnat varit osynlig rank.

Skulle börja med ESEA och köpte premium men blev aldrig av att spela då allt kändes så rörigt då. Men lär väl bli så. Det är väl där de bra spelarna finns nu för tiden antar jag.

Beror på en drös med orsaker. Vi har ju de som är ute bara för att reta andra.. sk. troll. Sedan har vi ju dessa som är så pass dåliga och skäms för det till den grad att de måste fuska för att kompensera. Dessa personer brukar oftast micspamma och påstå att andra är kassa för att de inte fuskar.

Skrivet av Zippeer:

Testa Faceit då, Kostar ingenting så länge du inte vill gå med i deras "leagues"

Eller vill ranka upp... eller vill möta bättre motstånd eller få poäng.. Faceit är en skitsida som låst allt av värde så länge man inte betalar en viss summa (som i sin tur är oskälig).

Skrivet av Falcon:

ESEA har en egen klient, med anti-cheat.
Faceit har inget annat anti-cheat, utöver det som Valve erbjuder.

Dock ingen aning om hur väl ESEA's anti-cheat fungerar.
Faceit är imo lite drygt, om möjligt ännu drygare än Valve's egna MM, i många fall.

Det fuskas för fullt i ESEA också. Faceit är värre än MM. Spelarna man får möta i "den normala laddern" är antingen värdelösa eller fuskare.

Skrivet av qwerty3225:

Efter 1300 timmar csgo spelar jag enbart ESEA. Pallar inte mm's kassa servrar och fuskare.

Kassa servrar håller jag med om men chansen att råka ut för en hackare i ESEA är lika stor som du skulle göra det i MM. ESEAs antifusk är skit.. Skillnaden är att folk inbillat sig att dess "Kernel" och "deep-scan" är ett mirakel men i verkligheten är den inget nytt. Dessa sorters antifusk har funnits i garanterat tio år och i slutändan så utmanövreras antifusket ganska snabbt av kodare.

Skrivet av actiwe:

Folk som köpte på sig CS:GO när det var 50% off :/

Köpte själv CS Go för en tjuga under en summersale.

Skrivet av Rosapantern:

@Ninjaflipp: Jag håller med, är själv supreme/global (hoppar upp och ner mellan rankerna...) och det är sällan man möter någon som fuskar. Oftast är det så att man möter eller hamnar med personer som blivit boostade upp till global.

Hade en snubbe som var dubbel-AK. Killen var i ett lag fulla av Supremes (Premade antagligen) och han fuskade sönder. Killen hade 40-5 i slutet av matchen.

Skrivet av Behind900:

Har under mina 1500 timmar i global offensive aldrig spelat mot en uppenbar fuskare men det händer ofta att jag får folk som kör med wallhack eller trigger på mitt lag, min uppfattning är att det blev färre fuskare efter vac waven då man i samma veva rankade upp betydligt lättare f.ö är jag global.

Vac waves brukar bara hålla i sig ett par veckor tills nästa sale börjar.. Då kommer samma idioter tillbaka med två nya konton.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jekla fuskare

Permalänk

Nu har det varit lugnt ett tag sedan senaste 3 dagarna kört ca 20 matcher dust2, mirage, office, nuke. Varje match är det ett till två nya konton som ligger topp 1/2 som bara oneshottar och står och skjuter genom väggar utan att veta eller hört vart man är. Orkar inte med alla fuskare på global. Kollat demo efter varje match och man ser hur dem siktar genom väggar vet allt och har aimassist. Nä nu tar jag och lägger av med cs igen tror jag kan hända att det blir esea framöver men just nu är jag bara för trött på allt fuskande

Sen har det även blivit ännu mer boosting services man möter som fuskar än jag någonsin stött på tidigare och både skriver det på sin steamprofil och är globals som bär lågrankare. Förr mötte man dessa någon match då och då nu möter jag dem var tredje match.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Nu har det varit lugnt ett tag sedan senaste 3 dagarna kört ca 20 matcher dust2, mirage, office, nuke. Varje match är det ett till två nya konton som ligger topp 1/2 som bara oneshottar och står och skjuter genom väggar utan att veta eller hört vart man är. Orkar inte med alla fuskare på global. Kollat demo efter varje match och man ser hur dem siktar genom väggar vet allt och har aimassist. Nä nu tar jag och lägger av med cs igen tror jag kan hända att det blir esea framöver men just nu är jag bara för trött på allt fuskande

Sen har det även blivit ännu mer boosting services man möter som fuskar än jag någonsin stött på tidigare och både skriver det på sin steamprofil och är globals som bär lågrankare. Förr mötte man dessa någon match då och då nu möter jag dem var tredje match.

ESEA är bra mycket bättre och framförallt roligare. Visst, det finns ett antal rötägg där också som bara är ute efter att förstöra eller trolla, men tro mig - det är en bråkdel jämfört med matchmaking.
I början kommer du tycka att alla fuskar, tills du inser hur liten del av ESEA:s användarbas som faktiskt kommer igenom anti-cheat systemet. När man spelat matchmaking så blir man helt enkelt paranoid, så fort någon drar något skumt så är det direkt en fuskare - För det där ska ju inte vara möjligt? Eller?

Det som tar tid är att få bort tänket, ge fan i att gå igenom varenda spelares profil - Det hjälper inte, utan påverkar bara dig negativt och få dig att "tilta" snabbare.

Mitt tips är att ta en paus (1-2veckor) och köp sedan 1 månad ESEA (ca 65kr) till att börja med. Bara 128tick gör det värt det

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd

/Uninstall
Klart. Nu slipper du bli så ledsen i ögat och kan fokusera på att bli "bra" på nåt annat.

Permalänk
Skrivet av Lordkiller:

Nu har det varit lugnt ett tag sedan senaste 3 dagarna kört ca 20 matcher dust2, mirage, office, nuke. Varje match är det ett till två nya konton som ligger topp 1/2 som bara oneshottar och står och skjuter genom väggar utan att veta eller hört vart man är. Orkar inte med alla fuskare på global. Kollat demo efter varje match och man ser hur dem siktar genom väggar vet allt och har aimassist. Nä nu tar jag och lägger av med cs igen tror jag kan hända att det blir esea framöver men just nu är jag bara för trött på allt fuskande

Sen har det även blivit ännu mer boosting services man möter som fuskar än jag någonsin stött på tidigare och både skriver det på sin steamprofil och är globals som bär lågrankare. Förr mötte man dessa någon match då och då nu möter jag dem var tredje match.

Jag vet inte vart du spelar men jag har inte sett en boostare på 2-3 månader och dom som jag sett har sugit å inte kunnat väga upp det dåliga lag han var med. Jag tycker fusket har minskat mycket jämfört med hur det var för ett halvår sen.

Permalänk

@chrillett: Spelat en hel del med norrmän och engelsmän. Just office har jag sett dem flesta som boostar på. Hamnar mestadel på EU West. Annars hamnar vi på EU East också.

Verkar som det fuskas minst på EU North dock får man dras med alla toxic ryssar om man inte är 5 premades.

EDIT: Och för er som inte ser några fuskare eller boostare kom ihåg att detta är på global elite. Känns lugnare när man lirar på supreme.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Bara skaffa esea, bättre anti-cheat, mer tävlingsinriktag spelplatform etc. Folk kommer dampa i början om du spelar dåligt men det är bara att bli bra btw om du skaffar esea kan vi alltid spela ett pick up game

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är global elit och stöter aldrig på fuskare, lirar säkert 5 games om dagen. Är det bara jag som har tur? Eller?

Permalänk
Medlem

@Lordkiller:
om du dividerar dina fuskare till ca 10% så kommer du närmare sanningen

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk

Går ju att smurfa i supreme.
Förresten så spelar inte alla så fruktansvärt bra. Har en polare som alldrig lirat cs utan endast leagueoflegends, han tig sig till supreme på endast 2 månader. Inte alls svårt att komma dit. I global därimot, finns det folk som spelar som guld/silver. Och får insta headshot. En massa jävla fuskare i global. Och dem föesta har ju nångång varit supreme så förstår dig.

Skrivet av Lordkiller:

Jag börjar bli tokig på denna skiten och det mest deprimerande är att fler och fler svenskar börjar fuska ett bra tag var det nästan bara ryssar som fuska. Nu är det mesta del svenskar och en del ryssar. Ett stort jävla: skäms på er!

Jag spelar för nuvarande på Supreme Master First Class. Och varje match möter man folk med nya konton som alltid toppfragar.

Ingen chans i hvete att någon skulle smurfa på denna nivå då vi alla spelar så fruktansvärt bra och förtjänar vår rank.(de flesta iallafall...)

Det är så sjukt irriterande att dessa nya konton alltid toppfragar sedan när de börjar förlora då fan slås aimbot och wallhack på, på riktigt och dödar alla genom väggar dörrar. så togglar plötsligt idioter i ens eget lag på som har 2000 timmar och flera hundra spel på steam. alla börjar skaka dra oneshot hs skjuter hs genom dörrar väggar vad som.

Så från en trevlig match till fuskarnas krig. Detta börjar ske match efter match efter match nu och jag börjar bli riktigt less på allt.

de senaste 10 matcherna jag spelat nu har det varit i snitt 2st fuskare som är helt obviouse och 3 som döljer det ganska bra.

Och till er som säger att det inte finns några fuskare utan att de bara är bra är antingen otroligt låg rank eller fuskare själva.

Det går att urskilja fuskare från folk som inte fuskar ganska enkelt när man spelat länge.

Erkänner givetvis att att man lätt blir paranoid mot alla nya konton men jag dömmer inte förrens jag verkligen vet att de fuskar.

Och till er som minns mig så spelade jag mycket på spelarenan i 1.6 Där jag var i toppen blev dock aldrig etta. DeaglareN^ / Lordkiller hette jag där. min topp var 2800P~

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vadå funkar inte VAC då eller? har svårt att tro man kan fuska en längre tid utan att bli bannad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vadå funkar inte VAC då eller? har svårt att tro man kan fuska en längre tid utan att bli bannad..

Folk förstår bara inte att det finns annat folk som faktiskt är bättre än dom själva. Blir själv anklagad för fusk ganska ofta, anklagar sällan någon annan för det. Tar det bara som att dom är bättre än mig, kollar gärna på repris och slänger iväg en report om jag mot allt förmodan misstänker fusk. Vet inte hur många Overwatch fall jag har fått där det bara är någon som är bra som har blivit reportad för ett släng HS eller något, rätt tröttsamt. Men åt andra sidan skadar det inte att reporta, funktionen finns av en anledning.
Mer än en report kan man inte göra.

Permalänk
Medlem

I de flesta matcher jag spelar blir jag eller någon i mitt lag fuskanklagad. Blir värre om jag är på en smurf med låg play time (alla konton är Global). Är det någon av oss som fuskar? Nej.

Verkar räcka med att ta med någon supreme eller LEM i sitt lag för att få möta totala idioter. Blir något bättre när vi är 5 st som alla varit global sedan länge (dvs sen långt innan VAC ban vågen) men det är ändå rätt bedrövligt. Problemet med rankingsystemet är att när det krävs absolut 0 för att nå Supreme/Global så har man massa nybörjare som tror att de är bland de bästa. Så när de möter någon som kör över dem totalt tror de att det är fusk direkt.

Nu för tiden kör jag mest gathers eller turneringar när jag spelar mer seriöst, just för att MM inte går att spela seriöst alls. Leka i MM med kompisar som är LE/LEM kan man ju alltid göra om man har tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

I de flesta matcher jag spelar blir jag eller någon i mitt lag fuskanklagad. Blir värre om jag är på en smurf med låg play time (alla konton är Global). Är det någon av oss som fuskar? Nej.

Verkar räcka med att ta med någon supreme eller LEM i sitt lag för att få möta totala idioter. Blir något bättre när vi är 5 st som alla varit global sedan länge (dvs sen långt innan VAC ban vågen) men det är ändå rätt bedrövligt. Problemet med rankingsystemet är att när det krävs absolut 0 för att nå Supreme/Global så har man massa nybörjare som tror att de är bland de bästa. Så när de möter någon som kör över dem totalt tror de att det är fusk direkt.

Nu för tiden kör jag mest gathers eller turneringar när jag spelar mer seriöst, just för att MM inte går att spela seriöst alls. Leka i MM med kompisar som är LE/LEM kan man ju alltid göra om man har tråkigt.

Få hålla med dig där, folk tar MM way to serious. Varför vet jag inte, visst är man inte så bra på spelet och kan spela faceit/esea så är det väl deras enda alternativ. Har kanske mött 2-5 fuskare sen banwave. Man får bara acceptera att det finns folk som pangar hårdare än sig själv. Åh även om du möter en fuskare vad ska du göra? Kör klart gamet starta ett nytt och fortsätt bara panga tills du når den rank du vill, vet att det är tråkigt att möta hackers men att tilta på det gör det inte bättre då blir du bara mer omotiverad till nästa game och kommer prestera sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaseen:

Är global elit och stöter aldrig på fuskare, lirar säkert 5 games om dagen. Är det bara jag som har tur? Eller?

Ja det är nog bara du som har haft tur. Jag har samma rank men spelar väldigt sällan mer än 3 matcher i rad utan fuskare.

Tyvärr har fuskarna börjat leta sig in på faceit också...

Permalänk
Medlem

@Pahwn
Säker på att dem inte bara är lite vassare än dig på att panga HS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snauz:

@Pahwn
Säker på att dem inte bara är lite vassare än dig på att panga HS?

Haha, jag är redan global Det jag vile få fram är att bredden i skill är betydligt större nu i global. Många fler som är riktigt usla, trots sin höga rank..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av så många fuskare i LE, men de kan också bara vara bra på att dölja det.

Permalänk
Avstängd

Tråkiga med PC är ju att 95% alla kända spel fuskas det i...Är det inte serverfusk är det grafikhacks...är det inte nån av dessa så är det de klassiska fusken....

Jag spelar endast på konsol numera pga alla fuskare på PC .

Visa signatur

''Playstation 4 got the power of ultra-end PC's for years to come''

-Andrew Wilson

Permalänk

Skrev ett litet inlägg i går om min son på 12 år som spelar mycket och vill utveckla sig mer genom att gå med i en vettig clan.

Tänkte att jag med skulle hoppa över och börja köra lite CS GO tävlingsinriktat efter att ha kutat runt med bottar ett tag.

Första matchen slutar med att jag är vansinnig och avbryter just pågrund av fuskare. Det fanns minst 2 stycken (ryssar i det här fallet) som helt uppenbart använde wallhack och godmode. Slängde ut rök och visste precis var man var och när man själv sköt på dem på nära håll med upp till 10 skott så hade det fortfarande 100hp kvar i hälsa.

Fusk är det värsta jag vet eftersom man inte har en chans till att försvara sig. Synd att det inte går att skydda sig mot. Tyvärr innebär det att jag inte kommer att fortsätta spela CS GO.

Vet att det fuskas i många spel i dag, men det verkar vara mer regel än undantag i CS GO.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Hmmm, över TS brukar vi skoja när vi är en man kort:
"Random Russian haxor FTW!"
Slår sällan fel!?

Jag spelar annars mycket sällan PCW nu för tiden, det är helt enkelt inte kul, skuttande HS med AWP i all ära...jag håller mig till vår clan-server, där är det garanterat rent om man står ut med lite admin-mobbing.

De flesta är duktigare än mig, och det har jag inga problem med, men spelare som inte behöver anstränga sig för att skjuta ut hela motståndarlaget utan en gnutta strategi eller taktik med få timmar CS:GO är helt klart suspekta...och de är på tok för många idag.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Vill inte vara den, men jag spelar ungefär 3-4 matcher per dag (Matchmaking) och det är ytterst sällan jag möter en blatant fuskare. Någon gång kanske man möter någon som gör något udda, men det är sällsynt.
Och ja, min rank är Global och jag har varit det i flera månader. Kanske har du otur med de du möter, men jag skulle säga att vi är för snabba på att döma folk i CS.