Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

De känns lite hårdare. Det är ju en annan profil också så det gör med skillnad. På ett 60% tycker jag att lägre profil känns bättre. OEM-profil på mitt TKL känns bättre är DSA. Kanske ska skaffa ett fullstort tangentbord med SA nästa gång?

Oo kmmer nog att skaffa ett set själv Hur mycket blev det totalt (antar att du köpte allt från Massdrop)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

De känns lite hårdare. Det är ju en annan profil också så det gör med skillnad. På ett 60% tycker jag att lägre profil känns bättre. OEM-profil på mitt TKL känns bättre är DSA. Kanske ska skaffa ett fullstort tangentbord med SA nästa gång?

Kan inte annat än instämma, av någon anledning känns brytarna tyngre ju lägre profil tangenterna har. Ganska oväntat om man frågar mig, men det är så det känns. Jag är dock inget större fan av DSA, eller platta profiler över huvud taget. SA är mycket bättre i min mening, men jag tycker bättre om cylindriska tangenter som Cherry-profil eller Topre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur mycket blev det totalt (antar att du köpte allt från Massdrop)?

Ja, jag har köpt från MD. Vet faktiskt inte vad allt kostat. Mer än 2000kr har jag handlat för i alla fall men då har jag köpt en massa olika set.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Ja, jag har köpt från MD. Vet faktiskt inte vad allt kostat. Mer än 2000kr har jag handlat för i alla fall men då har jag köpt en massa olika set.

Inte illa! Hoppas att Massdrop fixar ett mass-drop av dessa snart igen

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Första inlägget på sida 101 får en potatis keycap.

Grattis till =dorf=!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Ja, jag har köpt från MD. Vet faktiskt inte vad allt kostat. Mer än 2000kr har jag handlat för i alla fall men då har jag köpt en massa olika set.

Gratinerar =dorf=! Du fick in första inlägget på sida 101. Vill du ha en potatis-keycap så dm:a dina adress så skickar jag den till dig.

Ser ut såhär:

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Grattis till =dorf=!

Skrivet av ficklampa:

Gratinerar =dorf=! Du fick in första inlägget på sida 101. Vill du ha en potatis-keycap så dm:a dina adress så skickar jag den till dig.

Ser ut såhär:
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/e15/11324282_1615521178693506_225538401_n.jpg

Man tackar!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Hur många blev vi som beställde delar från LeandreNs group buy på GH? Vilka brytare och case har ni tänkt att använda?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Funderar på att bygga ett phantom, var har ni köpt era ISO plåtar?

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Hur många blev vi som beställde delar från LeandreNs group buy på GH? Vilka brytare och case har ni tänkt att använda?

Jag kommer köra på detta fast i silver:

... och 62g Zealios

BTW, jag har ett paket som suttit stilla på USPS central i Chicago i snart 10 dagar utan uppdateringar, någon som varit med om liknande?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

@Vaun:

Vart köpte du caset? Ser trevligt ut. Har tänkt köra på 67g Zealios, men inte helt säker än, velar mkt mellan 65 och 67.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

@Vaun:

Vart köpte du caset? Ser trevligt ut. Har tänkt köra på 67g Zealios, men inte helt säker än, velar mkt mellan 65 och 67.

https://www.massdrop.com/buy/60-keyboard-case

Där

Får se om jag gillar det, då blir det nog ett till när den droppen kommer tillbaka i en annan färg. Men i väntan på Zealios blir det nog ergo clears, jag är inte så bra på att vänta på saker ;P

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

https://www.massdrop.com/buy/60-keyboard-case

Där

Får se om jag gillar det, då blir det nog ett till när den droppen kommer tillbaka i en annan färg. Men i väntan på Zealios blir det nog ergo clears, jag är inte så bra på att vänta på saker ;P

Ok, får hålla utkik på MD efter caset.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Ok, får hålla utkik på MD efter caset.

Det finns på fler ställen, tex här: http://m.aliexpress.com/item/32260922859.html

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det finns på fler ställen, tex här: http://m.aliexpress.com/item/32260922859.html

Skickades från m.sweclockers.com

Se där, tackar.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet i samlingen!
Ett Ducky Year of the horse med MX Green.
Känns verkligen galet solit. Och tungt så in i. Kärlek så fort man öppnade lådan!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

https://www.massdrop.com/buy/60-keyboard-case

Där

Får se om jag gillar det, då blir det nog ett till när den droppen kommer tillbaka i en annan färg. Men i väntan på Zealios blir det nog ergo clears, jag är inte så bra på att vänta på saker ;P

Skrivet av seigmenn:

Ok, får hålla utkik på MD efter caset.

Om ni skaffar det och ni vill ha lite extra tyngd så har ni en ritning här.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Bytte keycaps på mitt Ducky Shine 4 SCE.
Från dessa

Till dessa

Edit: Engelskt ISO/ANSI Tai - Hao black/white keycaps set på http://ukkeycaps.bigcartel.com/product/tai-hao-abs-iso-white-...

Tillägg av bilder.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Senaste tillskottet i samlingen!
Ett Ducky Year of the horse med MX Green.
Känns verkligen galet solit. Och tungt så in i. Kärlek så fort man öppnade lådan!
http://i.imgur.com/60ciU1y.jpg

hah, var är det inhandlat? har haft ute mina ett gäng gånger på marknaden här utan minsta intresse för annat än pbt-capsen, och nu när jag råkat påbörja två nya byggen lär det hamna där igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

hah, var är det inhandlat? har haft ute mina ett gäng gånger på marknaden här utan minsta intresse för annat än pbt-capsen, och nu när jag råkat påbörja två nya byggen lär det hamna där igen

Köptes på maxfps.
Var egentligen inte meningen att jag skulle köpa ett Ducky YOTH från första början, eftersom jag var intresserad av ett Pok3r istället
Men lyckades hitta detta med MX Green och för 1400 kr så kan jag inte vara mer än nöjd!
Och passar verkligen mig som en handske haha. Lite ovant i början dock!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Varken ABS eller PBT flyter i rent vatten då båda plasterna har en densitet (i ABS fall bara aningen) högre än den för vatten. Det är dock lätt att öka densiteten för vatten lite grann genom att hälla i vanligt koksalt. Det gör inte så värst mycket för densiteten, men tillräckligt för att ABS skall flyta.

Om inte jag missminner mig är Duckys PBT-tangenter tillverkade av just Vortex, så det lär vara ungefär samma sak.

Mina caps från Filco flyter i alla fall i vanligt kranvatten (antar att det är ABS). PBT sjunker om man inte lägger dem uppochner som en båt. Försöker man "sänka" dem, så sjunker de, men ABS flyter upp igen

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Slängde på Granite keycapsen jag köpte av @Vaun här på forumet, och OJ vad nöjd jag blev!

Blev en helt makalös känsla att använda tangentbordet nu.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nu har man betalt GMKRGB kittet!
Ser verkligen fram emot dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Köptes på maxfps.
Var egentligen inte meningen att jag skulle köpa ett Ducky YOTH från första början, eftersom jag var intresserad av ett Pok3r istället
Men lyckades hitta detta med MX Green och för 1400 kr så kan jag inte vara mer än nöjd!
Och passar verkligen mig som en handske haha. Lite ovant i början dock!

heh, duck (yoth)/mini'n har helt klart ett av dom vettigaste fn-lagrena bland retailbrädor utan större programmerbarhet.
sättet dom har designat case/plate och pcb på är så sjukt overkill att det blir ett handikapp, hhkb pro2:an kändes som något man får i ett kinderägg efter att ha vant sig vid yoth's.

inte nog med att pcb och plate monteras i ett överdrivet stort urfräst aluminiumblock, istället för att skruva fast pcb:n mot infästningarna i caset går infästningarna igenom pcb:n och skruvas stumt mot platen, som i sin tur även har fått kantprofiler efter långsidorna, 60% på 1.3kg...

ducky yoth plate/pcb i jämförelse med kbp v60 mini:

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

heh, duck (yoth)/mini'n har helt klart ett av dom vettigaste fn-lagrena bland retailbrädor utan större programmerbarhet.
sättet dom har designat case/plate och pcb på är så sjukt overkill att det blir ett handikapp, hhkb pro2:an kändes som något man får i ett kinderägg efter att ha vant sig vid yoth's.

inte nog med att pcb och plate monteras i ett överdrivet stort urfräst aluminiumblock, istället för att skruva fast pcb:n mot infästningarna i caset går infästningarna igenom pcb:n och skruvas stumt mot platen, som i sin tur även har fått kantprofiler efter långsidorna, 60% på 1.3kg...

ducky yoth plate/pcb i jämförelse med kbp v60 mini:
https://farm9.staticflickr.com/8636/16422504069_587102149c_o.jpg

Jo lite den känslan jag fick när jag öppnade paketet första gången! Tangentbordet kändes så galet stabilt så det nästan är sjukt. Sen att man kan använda det som vapen vid ett inbrott eller liknande är la bara en fördel....
Mitt Ducky G2pro känns lite plastigt numera haha.
Och nu med Granite capsen blev det bara bättre, ser bara inte snyggare ut, men känns även så galet mycket bättre att skriva på.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att på ett enkelt sätt byta från iso enter till ansi på ett YOTH?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Finns det möjlighet att på ett enkelt sätt byta från iso enter till ansi på ett YOTH?

vill få för mig att pcb:n är "combo" men platen specifik, så nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

vill få för mig att pcb:n är "combo" men platen specifik, så nej.

Damn, okay, tack för infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

heh, duck (yoth)/mini'n har helt klart ett av dom vettigaste fn-lagrena bland retailbrädor utan större programmerbarhet.
sättet dom har designat case/plate och pcb på är så sjukt overkill att det blir ett handikapp, hhkb pro2:an kändes som något man får i ett kinderägg efter att ha vant sig vid yoth's.

inte nog med att pcb och plate monteras i ett överdrivet stort urfräst aluminiumblock, istället för att skruva fast pcb:n mot infästningarna i caset går infästningarna igenom pcb:n och skruvas stumt mot platen, som i sin tur även har fått kantprofiler efter långsidorna, 60% på 1.3kg...

ducky yoth plate/pcb i jämförelse med kbp v60 mini:
https://farm9.staticflickr.com/8636/16422504069_587102149c_o.jpg

jag har haft filco tenkeyless / ducky premier / poker 2. har alltid tyckte att dom två förstnämnda har varit mycket mer robusta än poker 2. men jag älskar 60% keyboard. så ducky mini yoth är alltså stabilt 60%? låter ju som en dröm. hade dock velat haft aluminiumen i svart istället för silver men man kan väl inte få allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

jag har haft filco tenkeyless / ducky premier / poker 2. har alltid tyckte att dom två förstnämnda har varit mycket mer robusta än poker 2. men jag älskar 60% keyboard. så ducky mini yoth är alltså stabilt 60%? låter ju som en dröm. hade dock velat haft aluminiumen i svart istället för silver men man kan väl inte få allt.

om nu inte min beskrivning av byggsättet och vikten på tangentbordet ger dig en referens kan jag nämna att ett fullsize ducky premier väger in på ganska precis samma vikt