Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

så jag kollade skyrim och titans quest. skyrim kändes lite som bioshock och tiatns quest kändes lite för mkt light show. en typisk grej jag är anti vad gäller nya spel

kanske hade jag inte känt så om jag alltid lirat det. jag ska erkäna att första gången jag såg diablo 2 var jag inte alls imponerad. det tog ett tag där också

Skyrim är Diablo i 3D Alla drakar är Diablo antar jag. Man ska köra spelet moddat för att det ska vara kul. Vad tycker du om gratisspelet Path Of Exile då? riktigt snyggt och svårt, det jag hatade spelet för är att karatan man ritat upp kan nollställas efter att man varit inne i en grotta och då vet man inte var man är längre vilket är irriterande. Det var därför jag lade ner spelet. Skillträdet är 100x större än Diablo, så man bör tänka med skallen först innan man placerar skillpointsen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Yo boys

Jag är kommen till act 2 på nightmare med vad som skulle kunna vara det sista försöket

blir lite lir ikväll

nån av er som kört?

bonden..vad fan händer? har du klarat det än?

Tackar för tipset om skyrim. Det var dock inget för mig kände jag med grafiken och lite sånt

Permalänk

Fann den här dyrgripen i kistan hos the summoner

Fan lätt det bästa jag nånsin hittat i samband med att ha kämpat mot honom

denna tar jag med mig till hell

det har varit galet svårt på normal eftersom att amazonen är så förbannat trögstartad med min build. höll på att stryka med ett par ggr. det lossnade rejält på nightmare dock-då hade jag fått min valkyrie och freeze arrow samt att mf´n började löna sig rejält. hittade även denna. Kuki noko

det börjar med andra ord bli rättvist jämfört med normal där jag hade väldigt begränsat med flyt

med denna bågen så kommer jag ha en attack på både eld och frost. med yxans hjälp kommer jag även komma åt phys immunes

känns jävligt gött efter hårt slit och god planering att saker händer som gör att planen verkligen går i lås! det hade funkat bra med vissa andra finds men detta var helt klart ett av toppscenariorna

Annars e builden som tidigare

Critical strike:20

Valkyrie: 20

1or på de som krävs dit och resten i freeze arrow

Undantaget är att fire arrow och exploding arrow får 1 poäng var(nästa blir då exploding arrow.har nyss tagit fire arrow) eftersom att bågen ger +3

Jag har alltså level 6 immolation arrow med bågen och får 4 points boost av de två ovan nämnda skillsen

Efter det så kommer jag sikta på 10-15 var på immolation och freeze arrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Yo boys

Jag är kommen till act 2 på nightmare med vad som skulle kunna vara det sista försöket

blir lite lir ikväll

nån av er som kört?

bonden..vad fan händer? har du klarat det än?

Tackar för tipset om skyrim. Det var dock inget för mig kände jag med grafiken och lite sånt

Trodde du hade dött eller intresset i alla fall. Jag själv orkar knappt inte spela spel en längre stund längre. Kan bara vara åldern. Man fyllde ju 53 i somras. Har istället blivit mer intresserad av stryktips efter det att jag vann 57000kr på min födelsedag och hänger mer på liverättning än sweclockers nu för tiden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Trodde du hade dött eller intresset i alla fall. Jag själv orkar knappt inte spela spel en längre stund längre. Kan bara vara åldern. Man fyllde ju 53 i somras. Har istället blivit mer intresserad av stryktips efter det att jag vann 57000kr på min födelsedag och hänger mer på liverättning än sweclockers nu för tiden

haha jag hade paus : ) eller jag dog ju med den förra gubben och slutade men nu är det 3e försöket igång

wow 53 vårar! grattis! : )

Bra jobbat med tipset!

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

Yo boys

Jag är kommen till act 2 på nightmare med vad som skulle kunna vara det sista försöket

blir lite lir ikväll

nån av er som kört?

bonden..vad fan händer? har du klarat det än?

Tackar för tipset om skyrim. Det var dock inget för mig kände jag med grafiken och lite sånt

Har snöat in helt på överklockning istället så är igång och kör in massa resultat där både i global ranking och lite tävlingar nu på senare tid. Tror helt ärligt inte jag startat ett spel på 2 månader nu.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Har snöat in helt på överklockning istället så är igång och kör in massa resultat där både i global ranking och lite tävlingar nu på senare tid. Tror helt ärligt inte jag startat ett spel på 2 månader nu.

men du dog alltså med den gamla eller är han kvar vid sista hundradelen av spelet?

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

men du dog alltså med den gamla eller är han kvar vid sista hundradelen av spelet?

Nejdå han lever, tror paladinen var i första isgrottan på väg till Anya när spelet hängde sig efter någon dags inaktivitet senast så visst är han på sluttampen av spelet även om det är massor farligheter kvar tills det är över.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Nejdå han lever, tror paladinen var i första isgrottan på väg till Anya när spelet hängde sig efter någon dags inaktivitet senast så visst är han på sluttampen av spelet även om det är massor farligheter kvar tills det är över.

aah så var det..

Permalänk

Då var Mephisto nightmare nere för räkning och trots en mega MF boost strax innan så vart det bara bå och gula items men men..den risken var sjuk och sjukt e kul ibland. minus lightning mot mephisto haha good times

i alla fall bestämde jag mig för att jag är redo vad gäller det mesta i vapen-väg och utrustning så jag började implementera min sol-strategi redan nu med en crown och 3*sol. Jag kommer byta ut min mf-rustning mot en 4 socket armor så fort jag hittar en och lyckas jag inte med det så socketar jag en från act 5 ellr recipe för 4 sol i rustning. Det kan kräva att jag ger upp 3 av mina 4 amn-runes för en sol upgrade men det vore det värt för det skulle ge mig en schysst de3fense som jag kommer behöva när de snabba horderna styrker fram

jag kommer mest troligt behålla mitt craftade bälte "safety belt"

ringar har jag sikte på resists och safety rings

handskar har jag nu chance guards men de kommer bli battle gloves eller resist gloves. får se

har en upgraderat dark glow rustning till mercen och med en resist hjälm ska han förhoppningsvis komma upp i 80 resist all så småningom. han kommer behålla sin strength ethereal lance tills vidare

kuko shakoko och spelsteel kommer fortsätta vara mina vapen. decrepify och telport kommer användas friskt

siktar på att ha 23 i freeze arrow och 15-20 i immobilation arrow med synergies som boostar lite

act 4 nu, precis kommit till 3e regionen

planen är att fortsätta hålla monstren i check med frys och röra mig runt mycket så att merc och valk skyddar mig. när cold och pys immunes kommer så måste jag ha teleporten redo. det är tufft som fan att time weapon swap och kasta teleport i stundens hetta men det måste gå! fick smaka på svårigheten nu i act 3 när dolls omringade mig. med cold immunes kommer detta bli svårt onekligen men decrepify kommer jämna ut oddsen när de är cold immunes och inte blir frusna eller de monster som inte kan bli frusna om det är andra faktorer som styr för några kan inte frysas men de kan bli skadade av kyla

immobilation arrow ser jag fram emot att använda mot maggot queen. är hon fire immun så blir det freeze. är hon cold immune så ska jag njuta av att decreppa henne och se mercen jobba! teleporta in och ta staven ser jag inte som en hjältes alternativ

ser verkligen fram emot hell

kanske inte borde gjort mig av med Bonesnap. hade kunnat vara effektivt i kombination med decrepify men den tog plats och jag var tvungen att välja/solla och det är för få ställen som det hade blivit aktuellt

anyways..är det någon som fortfarande läser och har nån input eller fråga så är det bara att posta

unique finds värda att nämna totalt som både dumpats och är kvar:

nagelring(ring)

bloodfist(handskar)

chance guards(handskar)

bone snap(maul)

hell clap(båge)

kuko shakoko(båge)

raven claw båge(vill jag minnas..)

steelclash(sköld)

tror jag fick the ward eller stormguild också men sköldar är ju inte direkt nåt jag kan använda med amazonen

dark glow(rustning)

hexfire(svärd)

varit en del andra också men kan inte minnas dem. det lustiga var att det tog galet lång tid men sen(tror det var när jag nådde nightmare) rasslade det till och jag har fått rättvis nytta av min mf för det har varit mycket risk med låg resistance(till och med minus på nån, kanske några bitvis) och armor som pris

Permalänk
Medlem

Hej Guffa, jag läser fortfarande tråden och följer streams lite till och från när man har tid, mycket händer hos mig, har flyttat m.m så har inte haft tid till mycket alls, blev en ominstallation av dtorn så D2 försvann också =(

Permalänk

Tjena man! kul att höra! Hoppas nya placet e nice!

aaah weird. då får du ta det som en pik och låta spelet vila lite och komma igen när det blir läge

Permalänk

Guffa knackar på Baals dörr. Jag har rensat allt och nästa steg är Förstörelsens härskare

Sen är det hell : )

fighten mot ancients var ganska intressant. En snubbe tipsade mig om att stå högst Upp på trappsteget för att då ha en säker plats. Bah! Det vore skittradigt

Jag körde head on med minotaur axe i ena läget och speel steel i andra. Det tog sin tid för svärdbarbaren var phys immune och hade stone skin

Utan köld från bågen skulle det visa sig tufft att få ner honom. Spellen tog slut och det inkluderar firestorm som jag även tömde. Som tur var hade han bara en 6-del kvar eller så och valken hade poison damage så till slut föll han och jag kunde återvända till staden med en level up och tack och lov fans alla grejer kvar i stan. Fruktade verkligen för potionsen

Permalänk

Baal e död och jag e mitt i cow level

shit vad sjukt. jag har ju spell steel i off handen och använder mest teleport och decrepify. två gånger hade jag råkat ha teleport uppe när jag skulle kasta decrepify

första gången hamnade jag mitt i smeten men lyckades ta mig ur haha så sjukt

andra gången var det bara jag och mercen. tog bort valkyrie för att få bättre mf vid kills. tror inte hon får mercens bonus eller ens min??

men andra gången var det vid cow king och jag klickade och insåg snabbt mitt misstag då han bland annat hade cur och lightning enchanted och min resist var minus på grund av mega mf boost : )

men teleporterings animationen stannade mitt i och jag flyttades inte

fattar inte varför!

det hela satte igång ett tänk om vad som hänt om jag kommit mitt i? hade jag överlevt

jag klarade det sist och då var de fler men nu var det curs och lightning..jag tror jag hade haft god chans även denna gången då jag e kvick och hade juvve men ändå så sjukt..

vad orsakde att jag inte kom mitt i?

kolla gärna och säg vad ni tror eftersom animationen börjar..kan den ha avbrutits av curse?

jag provade att upprepa canceln med att flytta etc men det verkar inte gå

http://www.twitch.tv/guffaharley/v/12936997

54:30

totta därifrån och 30 sekunder fram

VAD händer? varför teleporteras jag inte?

är det Tyrael som ingriper på samma sätt som Baal gjorde när alla mina potions försvann och när spelet frusit sig?

Permalänk

kan det vara att de blockade vägen precis när jag tryckte?

Permalänk

undrar om det kan vara att den där bolten som kommer precis innan ger mig nån skada i omgångar och att den sista kommer precis efter jag tryckt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Baal e död och jag e mitt i cow level

shit vad sjukt. jag har ju spell steel i off handen och använder mest teleport och decrepify. två gånger hade jag råkat ha teleport uppe när jag skulle kasta decrepify

första gången hamnade jag mitt i smeten men lyckades ta mig ur haha så sjukt

andra gången var det bara jag och mercen. tog bort valkyrie för att få bättre mf vid kills. tror inte hon får mercens bonus eller ens min??

men andra gången var det vid cow king och jag klickade och insåg snabbt mitt misstag då han bland annat hade cur och lightning enchanted och min resist var minus på grund av mega mf boost : )

men teleporterings animationen stannade mitt i och jag flyttades inte

fattar inte varför!

det hela satte igång ett tänk om vad som hänt om jag kommit mitt i? hade jag överlevt

jag klarade det sist och då var de fler men nu var det curs och lightning..jag tror jag hade haft god chans även denna gången då jag e kvick och hade juvve men ändå så sjukt..

vad orsakde att jag inte kom mitt i?

kolla gärna och säg vad ni tror eftersom animationen börjar..kan den ha avbrutits av curse?

jag provade att upprepa canceln med att flytta etc men det verkar inte gå

http://www.twitch.tv/guffaharley/v/12936997

54:30

totta därifrån och 30 sekunder fram

VAD händer? varför teleporteras jag inte?

är det Tyrael som ingriper på samma sätt som Baal gjorde när alla mina potions försvann och när spelet frusit sig?

Inte för att vara elak, men mer irriterande stream får man leta efter. Varför trycker du fram menyn i spelet hela tiden och så står du där ett bra tag. Jag tröttnade ganska snabbt att kolla på videon

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

för att folk skriver i chatten beror det oftast på

det är min första och enda stream

jag startade den för att folk här efterfrågade den

jag tar inte illa upp. jag känner bara inte till vad folk är vana vid eller så

det som är är det bästa jag kan erbjuda. det har kommit 85 följare och är oftast mellan 4 och 10 pers som kollar

ibland uppåt 15-20

så nåt måste jag göra rätt

det var extremt mkt pausande denna gång dock pga en del frågor och diskussioner sen just det som jag nämnde här

Permalänk

jag är tvungen att pausa pga stashen i stan när nån skriver nåt

Permalänk

Då var amazonen inne i hell och fförsta quetst e avklarat

minus på lightning och poiosn(50 på poison hehe) men bra damage reduction och attack(särskilt med mina två medhjälpare)

förbannat många cold immunes gör att decrepify och immobilatiion arrow används också

jag ska tänka på din kritik amx

det blir alltid nån som känner att det suger. antingen e jag otrevlig som inte skriver tillbaka eller så är jag störig som skriver

Permalänk

har nyss klarat halls of the dead och beger mig djupare in i öknen

3 jävligt coola finds att nämna varav en sägs vara ladder only men jag hittade den ändå..första gången nånsin jag hittat en unik charm

min e +1 dock men har bättre defense och +49 all resists

används bara för att kalla på valkyrien dock

har hittat en rare matriarchal bow(tror jag det är) som är jävligt grym också. den är mitt avståndsvapen nu

varvar med spellsteel och stoneraven beroende på motstånd och surroundings

Permalänk

detta måste med andra ord innebära att ladder only och "single player, ladder only" även räknas i single player. alla runord med mera

trodde det betydde när man spelar single player på ladder

Permalänk
Medlem

väldigt fina saker du hittade nu Guffa! ser ljust ut nu

Permalänk

Det som inte fick hända hände såklart

dubbel escape som var tänkt att bara stänga ner inventory-listan kom och så ett snabbt tryck som inte gick att låsa ned....save and exit

allllllla mina grejer. inklusive fucking spellsteel, min kronjuvel

gone

poof

det var riktigt segt. flera coola unika. flera skill + för valk summon

så jävla surt

nåja..stoneraven och min båge e kvar i alla fall

Permalänk

svårt val nu om jag ska behålla might mercen eller köra aim eller holy freeze

Permalänk

hittade en Ist runa igår. Första nånsin

spelet hängde sig så förlorade saker igen..fick göra om maggot lair..i och med detta skippade jag ancient tunnels i lost city för att jämna ut xp och eventuella finds. jag har förvisso torskat så många sjukt bra items i och med att det gick snett så kanske kunde jag ändå tagit dem men..så här valde jag att göra

Permalänk

då var viper temple avklarat och nästa steg e förbannade labyrinten

måste säga att jag sett på maken till Viper temple level 2

Det var helt crazy. Tror det var 3 minibossar förutom fangskin

Shit vad snabba och aggressiva de var. hade det inte varit för teleportstaven jag fick tag på till slut hos Drognan så tror jag fan inte det hade gått. De var så satans många. Sen fanns det flera ancient horadrims som sköt på avstånd och väckte upp de skeletten som tog sig upp för trappan

En av bossvipersen hade dessutom teleport så jag var livrädd att han skulle hamna mitt i smeten helt plötsligt

I alla fall. En riktigt nice fightupplevelse som krävde mkt fokus

Detta blev min belöning. Inte illa!

ifall ni vill titta hur det gick så är det från 57:46 det börjar

http://www.twitch.tv/guffaharley/v/16333780

Permalänk

tror det blir att hämta might mercen igen vid lämpligt tillfälle! nu behöver jag inte oroa mig för träåffchansen som bitvis är nere på under 40 med mitt spjut..minns inte med bågen men tack vare freezing arrow är det inte så stor grej eftersom den verkar träffa ändå. dock..den fysiska skadan verkar missa en del, speciellt när jag har slut mana och vill ta några med mig innan jag drar genom portalen igen

Permalänk

Det flyter på bra i vildmarken runt Lut Gholein!

Har gjort en delirium-hjälm till mercen och fann en unik grim scythe. shit vad länge jag har letat efter ett nytt vapen till honom!

hittade även en 2 socket tigulated mail och gjorde en smokerustning till honom

det känns mycket bättre nu för det var riktigt tufft bitvis på act 2 och flera monster orsakade verkliga problem. nu känns det som att vi har kommit ur tunneln, samtliga stärka av upplevelsen : )

med +2 skills på delirium och ett par handskar med +3 passive skills så har jag äntligen fått tillbaka min (ca) level 25 valk också!

Smoke

+75% Enhanced Defense
+280 Defense Vs. Missile
All Resistances +50
20% Faster Hit Recovery
Level 6 Weaken (18 Charges)
+10 To Energy
-1 To Light Radius

Delirium

1% Chance To Cast Level 50 Delirium* (morph) When Struck
6% Chance To Cast Level 14 Mind Blast When Struck
14% Chance To Cast Level 13 Terror When Struck
11% Chance To Cast Level 18 Confuse On Striking
+2 To All Skills
+261 Defense
+10 To Vitality
50% Extra Gold From Monsters
25% Better Chance of Getting Magic Items
Level 17 Attract (60 Charges)

Permalänk

jag vacklade länge mellan att lägga min lem-runa på en treachery till min merc men kände samtidigt att jag skulle ha potential för att få ut mest av delirium när allt kom kring. har hämtat en might merc nu igen så med min nya båge och spjutet i "andra handen" så har jag schysst fys-skada nu mot de som är cold och eller fire immune

lite störigt att cold immunes inte blis slowade av min freeze arrow eller mercens holy freeze men jag har hittat bra sätt att hantera klungorna