HDD får "Device not migrated" Vad bör jag göra?

Permalänk
Medlem

HDD får "Device not migrated" Vad bör jag göra?

Har stött på ett problem nu när jag ska trycka in min tredje hårddisk.
Jag får "Device not migrated" https://i.gyazo.com/a57cd593f228188c1dc3ef061d5da1d2.png
Vad bör jag göra? Finns det någon lösning, har inte hittat något på the interwebs, men då är jag en kass letare också.
Hittar den överallt förtuom i diskhanteraren

Tackar för alla svar.

Permalänk
Medlem

Var har du för problem med själva disken? Hittar du inte disken i diskhanteraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Var har du för problem med själva disken? Hittar du inte disken i diskhanteraren?

Precis, den dyker upp överallt förutom i hanteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QeXeT:

Precis, den dyker upp överallt förutom i hanteraren.

Med överallt menar du BIOS och?
Likadant om du kopplar in disken i en annan dator?

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med att få upp en gammal disk i Windows 10 när jag uppgraderade för ett tag sedan. Efter många om och men så visade det sig att jag tidigare hade använt den i en Storage Pool i Windows 8 vilket gjorde att den inte dök upp som den skulle. Efter att jag gått in i Storage pool och tagit bort disken så dök den upp som vanligt.

Vet inte om det hjälper det minsta men det kan ju inte skada heller 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Med överallt menar du BIOS och?
Likadant om du kopplar in disken i en annan dator?

BIOS och hela köret, har provat 1 annan dator och där hitta jag den inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QeXeT:

BIOS och hela köret, har provat 1 annan dator och där hitta jag den inte heller.

Vad är hela köret?

Hittar du den om du i kommandotolken skriver "diskpart" följt av "list disk"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Vad är hela köret?

Hittar du den om du i kommandotolken skriver "diskpart" följt av "list disk"?

Hitta den inte i commandotolken, visste inte ens att jag kunde titta där, haha.

Permalänk
Medlem

Gör då så att du bootar datorn på en Linux live-CD och ser om den dyker upp där. Gör den inte det så så kan du använda den som brevpress.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gör fönstret i diskhanteraren större och kolla den nedre delen av fönstret om den syns. Många bruka missa att kolla där nere.

Disken (partitionen) ser du på 2-3 olika ställen. Du får upp olika val i menyn beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan (bilden). När disken är formaterad/fixad så dyker den också upp på den övre halvan vilket blir 3 ställen.