SpelClockers säsongstartar klockan 20:00

Permalänk
Melding Plague

SpelClockers säsongstartar klockan 20:00

SweClockers alldeles egna gamingklan SpelClockers drar igång höstsäsongen och bjuder in alla medlemmar till en fullspäckad spelkväll. Först ut är en omgång Rocket League.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Jag har sett folk spela en hel del Rocket League och det ser rejält roligt ut måste jag säga.

Kan tyvärr inte närvara då jag inte har råd med spelet just nu, menmen!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Entusiast

Bra spelval, om någon streamar så länka gärna.

Edit: Där får man för att vara för snabb, skyller på matlagningen !

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Firkraag:

Bra spelval, om någon streamar så länka gärna.

Klart vi streamar, står också i artikeln.

Förresten, lite propaganda. @emilakered #SkaffaRocketLeague

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

kul att vi ska börja spela med sweclockers igen :D. dock synd jag inte har Rocket League.

Visa signatur

Stationär: moderkort: Asus Rog Rampage V extreme l processor: i7 5960x @ 4.5ghz l GPU: Zotac RTX 3080 ti l SSD:Samsung SSD 970 EVO 500GB NVMe M.2 l SSD Samsung QVO 2tb l Ram: 32gb Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3000mhz CL9 l nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850W l kyllare: Custom Loop med 2x360 radiators

Permalänk
Medlem

Woop woop! Synd att jag är i Grekland och lider i solen och 28 gradigt klarblått hav. Usch, vad trist. Men om två veckor så hade jag gärna hakat på förutsatt att det är något spel jag har eller kan spela. Jag hade gärna testat rocket league. Ska vara skitroligt har jag hört.

Kommer någon/några från redaktionen att vara med?

Permalänk
Inaktiv

Spelclockers...LOL! Fantasilöst namn...

Permalänk
Medlem

Trevligt försöker börja lira mer online. Sist jag lira var tony3 och nu lite broforce. Har inte rocket league men håller koll framöver vad som sker.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
SpelClockers

YAY! Äntligen är spelkvällarna igång igen! Har saknat det!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

En fråga även fast jag inte är med. Varför kör ni Teamspeak istället för Mumble?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Geeks Gaming

@NodCommander: För att vi gick ifrån mumble då fördelarna med teamspeak är fler än med mumble.
Även om mumble är open source o allt så är det väldigt få som känner till det eller använder det, ska man ha en voice plattform så ska den vara lätt att komma åt, det är det inte med mumble.

Permalänk
Geeks Gaming

@Stisse72: Har du ett bättre förslag?

Permalänk
Medlem

Cool. Ska testas med battlefront! Behöver lite mer gamingpolare på 30+ 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att spela med er när väl battlefront kommer!

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheMadPanda:

@Stisse72: Har du ett bättre förslag?

Varför inte GameClockers. Då blir språket konsekvent. Tråkigt att vi i Sverige måste blanda ihop engelska och svenska, det blir aldrig bra, bara töntigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173108:

Varför inte GameClockers. Då blir språket konsekvent. Tråkigt att vi i Sverige måste blanda ihop engelska och svenska, det blir aldrig bra, bara töntigt.

Töntighet var viktig när man var p14, på swec måste man vara 18+ så ingen bryr sig.

Permalänk
Moderator
Moderator

Vårt arbetsnamn ursprungligen var "SweClockers Spelgemenskap" men det var krångligt och lite för högtravande. När vi internt funderade på vad vi kunde döpa om oss till när vi fick en egen forumdel så kom SpelClockers som ett alternativ, först tyckte vi att det lät lite lustigt och var tveksamma men varför inte?

Vi handlar om "spel" för "SweClockers" forum så SpelClockers blev lite av en ordvits, ett medvetet brott mot svenska.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

RocketClockers.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

När jag läste säsongsstart så fick jag Svt i huvudet bara. xD

SpelClockers säsongsstart i "ettan" xD

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Skitkul, kommer absolut vara med!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173108:

Varför inte GameClockers. Då blir språket konsekvent. Tråkigt att vi i Sverige måste blanda ihop engelska och svenska, det blir aldrig bra, bara töntigt.

SweClockers och SpelClockers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Ni måste ändra informationen på Twitch-sidan bara för där står det fortfarande att ni använder Mumble

Visa signatur

| Playstation 4 Pro | Nintendo Switch |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bLAJZER:

Ni måste ändra informationen på Twitch-sidan bara för där står det fortfarande att ni använder Mumble

Kollar på det, trodde jag ändrade på det igår men kanske aldrig sparade i hastigheten. Innan sändningsstart är det alltid en miljon saker.

Tack!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DeluxXxe:

Skitkul, kommer absolut vara med!

Inte för att vara den, men det var igårkväll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DeluxXxe:

Skitkul, kommer absolut vara med!

Skrivet av TheMadPanda:

Inte för att vara den, men det var igårkväll

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju vara värt att påpeka att det kommer spelas mer Rocketleague även om det inte stream:as! =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Moderator

Klart det blir mer Rocket League!

Om ni har sett Lego långfilmen så känner ni kanske till scenen med den blå rymdlegomannen som aldrig har ett namn och aldrig får bygga sitt rymdskepp. Förutom på slutet. Tänk er den scenen när han byggt klart den, lyfter och förintar allt motstånd.

Rocket League! Rocket League! Rocket League!

Kan ibland se den scenen när man drar full boost och rammar en fiende för att spränga densamma.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan ju vara värt att påpeka att det kommer spelas mer Rocketleague även om det inte stream:as! =D

Says he who does not play
Vi spelar i princip varje kväll, så klr vi inte rocket league för stunden så blir det en annan kväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar ni CS:GO?

Permalänk

Njae, jag har inte ställt in min xbox kontroll ännu så den funkar som jag vill, eller jo jag provade ett key mapping program som verkade fungera rätt ok. Men efter det så har jag inte spelat direkt, men jag gillar spelet.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happen:

Spelar ni CS:GO?

Undrar detsamma!

Kul initiativ!