Hittar inte Paint eller något annat...

Permalänk
Medlem

Hittar inte Paint eller något annat...

Som rubriken lyder så skulle jag söka på något program jag har på datorn och den hittar inget?
Är det jag som är dum eller varför hittar den inte ens program som paint?

har stängt av lite saker för att inte det ska dra data mer än nödvändigt då jag använder mobilt internet just nu.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

I 7 ligger det under Tillbehör….. Paint mm,

I 7 ligger det under Tillbehör….. Paint mm,

Permalänk

Tryck windows key + R och sen skriv mspaint

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade samma problem efter "clean install", det kommer funka efter en stund.

Tror den cache:ar in en lista med saker som den skall visa snabbt så den slipper läsa in allt på disken varie gång man söker

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

http://i.imgur.com/bipcPFj.png
Som rubriken lyder så skulle jag söka på något program jag har på datorn och den hittar inget?
Är det jag som är dum eller varför hittar den inte ens program som paint?

har stängt av lite saker för att inte det ska dra data mer än nödvändigt då jag använder mobilt internet just nu.

Skrivet av bl0m1:

Jag hade samma problem efter "clean install", det kommer funka efter en stund.

Tror den cache:ar in en lista med saker som den skall visa snabbt så den slipper läsa in allt på disken varie gång man söker

Jag var väldigt frustrerad över detta direkt efter installation. En omstart löste problemet...

Permalänk
Medlem

Tog själv ca 2-3 omstarter för min del innan det gick att söka, först dök bara metro applikationer upp men till slut så funkade allt i start menyn, vet inte vad som orsakade det men tja vänta en stund och starta om.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tack för lite svar, men som ni ser så söker den alltså inte ens på internet, den hittar INGET, nada,0,zero, vad jag än söker på så står det bara "Search my stuff", har startat om datorn antal gånger och gjort en "rebuild" på sök index men inget ser ut att vilja poppa upp.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |