Ostabil FPS efter windows 10 update

Permalänk
Medlem

Ostabil FPS efter windows 10 update

Hej!

Jag har nyligen uppdaterat till w10. Jag ska fatta mig kort... Innan jag uppdaterade till w10 (körde w7 innan) så hade jag mellan 500-800 fps i arena matcher, dvs väldigt små kartor. Nu när jag kör så har jag bra fps under freezetime, typ 5 sekunder alltså, sedan går jag ner till 300, ungefär som att jag var cappad till 300 fps.... Någon som vet hur man avhjälper detta?

mvh simon

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Rekordmedlem

Om du uppdaterat och aktiverat 10an så kan du göra en ren installation i stället, det kan hjälpa, eller så är det helt enkelt så att din kombination av hårdvara ännu inte stöds fullt ut och du får vänta på uppdateringar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du uppdaterat och aktiverat 10an så kan du göra en ren installation i stället, det kan hjälpa, eller så är det helt enkelt så att din kombination av hårdvara ännu inte stöds fullt ut och du får vänta på uppdateringar.

Det gjorde jag. Ok det var det jag trodde men surt...

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Fps_max 0 i konsolen. Om du inte ändrat den är FPSen låst på 300.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av scj:

Det gjorde jag. Ok det var det jag trodde men surt...

Du menar att du gjort en ominstallation efter att du uppdaterat och aktiverat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ändrat Windows power setting till Max performance och Nvidia Control Panel?
Men känner igen mig, har mindre fps med Windows 10 än 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du menar att du gjort en ominstallation efter att du uppdaterat och aktiverat ?

Japp.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ändrat Windows power setting till Max performance och Nvidia Control Panel?
Men känner igen mig, har mindre fps med Windows 10 än 7.

Väldigt stor skillnad. Gillar verkligen w10 men att det blir så stor skillnad i prestanda får mig att nästan vilja gå tillbaka till w7..

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av nojdh:

Fps_max 0 i konsolen. Om du inte ändrat den är FPSen låst på 300.

Detta har jag redan kontrollerat. Ingen skillnad

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av scj:

Väldigt stor skillnad. Gillar verkligen w10 men att det blir så stor skillnad i prestanda får mig att nästan vilja gå tillbaka till w7..

Det har alltid tagit typ ett halvår innan det mesta funkat skapligt och ett par år innan "allt" funkat ok när MS släppt ett nytt os och 10an lär inte vara nått undantag, de flesta företag uppdaterar aldrig innan första servicepacken kommer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nojdh:

Fps_max 0 i konsolen. Om du inte ändrat den är FPSen låst på 300.

Detta har jag redan kontrollerat. Ingen skillnad

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X