Permalänk
Medlem

Vilken Macbook Pro 13"

Hej

Jag har tänkt köpa mig en MacBook Pro Retina 13". De program som framförallt kommer användas är Final Cut, Photoshop samt Logic.
Alla tre används för hobbyverksamhet och kommer inte köras speciellt "hårt" då jag fortfarande är i inlärningsfasen.

Har som sagt suttit och dividerat fram och tillbaks om en 13" eller 15" passar mig bäst men bestämt mig för en 13" med tanke på 15"s pris. Kollat igenom massvis med forum och recensioner om dessa Macbooks men inte riktigt fått den klarhet jag är ute efter.

De Macbooks det nu står emellan är alltså:

Apple MacBook Pro Retina 13" 128GB (Uppgraderat till 16GB ram)

Apple MacBook Pro Retina 13" 256GB

Apple MacBook Pro Retina 13" 256GB (Uppgraderat till 16GB ram)

Apple MacBook Pro Retina 13" 256GB från net on net som tydligen har ett erbjudanden just nu: https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/13-14tum/apple-...

Har noterat att folk ofta svarar i trådar att man borde köra på det bästa. Vilket kanske skulle vara en 15" i detta fall. Jag anser själv att jag förmodligen klarar mig med 13" med mina ändamål. Skulle gärna vilja veta om egna erfarenheter med programmen i fråga på MacBook 13" Retina.

Så gott folk, vilken MacBook tror ni är mest värd i detta fall. Klarar man sig på 8GB ram så är net on net's erbjudande väldigt prisvärt enligt mig.

Tacksam för svar!