Permalänk
Medlem

jag köpte min naos för 3 dagar sedan, älskar musens ergonomi och stil men varje gång jag startar datorn eller väcker den ur sovläge så startar inte musen utan att jag drar ut usb sladden och sätter i den igen ibland får jag inte igång den alls, detta är välldigt irriterande eftersom min dator står på en plats så jag inte kommer åt baksidan så enkelt och det tar onödig tid. jag köpte musen på Inet i stockholm och jag bor ca 30 mil där ifrån så det är lite svårt för mig att gå tillbaka till butiken och be om en ny, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Jaha efter att ha kört med Mionix Naos 8200 i några månader nu börjar den balla ur.
Ägde tidigare en Naos 5000 men bytte senare för att även den ballade ur(sladden klappade då verkar inte vara det problemet nu)

Ibland slutar musen att fungera och alla LED lampor slutar lysa och meddelande i windows kommer upp och säger att USB device is not recognized.
Även samma för min bror som har samma mus och haft den i ungefär lika länge som jag.

Någon som haft samma problem och lyckas lösa detta?

Edit: Märkte nu att det endast händer när jag drar musen snabbt.

Permalänk
Skrivet av luddee98:

jag köpte min naos för 3 dagar sedan, älskar musens ergonomi och stil men varje gång jag startar datorn eller väcker den ur sovläge så startar inte musen utan att jag drar ut usb sladden och sätter i den igen ibland får jag inte igång den alls, detta är välldigt irriterande eftersom min dator står på en plats så jag inte kommer åt baksidan så enkelt och det tar onödig tid. jag köpte musen på Inet i stockholm och jag bor ca 30 mil där ifrån så det är lite svårt för mig att gå tillbaka till butiken och be om en ny, vad ska jag göra?

Prova att köra den i USB 2.0 port. Hade samma problem som dig. Allting funkar perfekt nu efter byte från 3.0 till 2.0

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Jag kommer snart byta min andra naos 8200, båda har problem med tumknapparna som stannar intryckta.

Nån annan som har samma problem.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Prova att köra den i USB 2.0 port. Hade samma problem som dig. Allting funkar perfekt nu efter byte från 3.0 till 2.0

Tack ska testa
Märkte även att det händer varje gång jag drar musen snabbt över musmattan.

Edit: Stoppade in skiten i USB 2.0 och har samma problem när jag drar musen snabbt.

Permalänk

Silken röra, köpte en Avior 7000 på Kjell och Co i Löddeköpinge för någon månad sedan, sensorn var kass och den fungerade inte alls. Det var tyvärr den sista dom hade på lager så jag beslöt mig för att testa en Naos istället. Efter lite spelande så kom jag fram till att den inte passade min hand alls, så jag letade run lite och såg att dom sålde ut Avior 8200 på teknikmagasinet i Malmö. For tillbaka till Lödde, lämnade tillbaka Naosen, och sen direkt in till Malmö och plockade upp en Avior 8200.
Väl hemma igen så fungerade allt hyfsat bra, muspekaren frös till lite i någon millisekund då och då men jag tänkte inte så mycket på det, jag trodde det var min musmatta som var gammal och sliten bara.
Nu någon månad senare så vet jag att det inte är fallet, jag har testat många andra musmattor nu och jag har ändrat runt i inställningar men inget fungerar. Problemet är kvar och mycket värre.
Musen fryser till, laggar och går bara diagonalt ibland. Sen helt plötsligt, lika fort som det kom, är allt bra igen. Blir galen, 2 möss på rakan som inte fungerar som de ska??? Jag har precis lagt in en Request på Mionix hemsida, jag hoppas verkligen det löser sig...
Jag hittar inte mitt kvitto dock, brukar alltid lägga kvitton i kartongen, men nej, hittar det ingen stans, fan va less man blir...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Hej Mionix, kul att se er på forumet och att ni har ett intresse av era konsumenters åsikter!

Jag har nu ägt tre stycken Mionix möss och alla har tyvärr lidit av samma problem. Mushjuls knappen har en förmåga att börja glappa väldigt fort. Det brukar ta ca 6månader innan jag känner att knappen har börjat glappa ordentligt. Jag tycker detta är väldigt tråkigt då jag använder just mushjulsknappen för min push to talk i program som te.x Ventrilo, Mumble och Teamspeak. Detta är dock det enda problemet jag har stött på när jag har använt mig av era möss.

En annan synpunkt på era möss är att jag tycker sidoknapparna alltså musknapp 5 och 6(?) som man ska nå med tummen ligger lite dåligt. Den första knappen är lätt att nå medans den knappen som sitter längre fram behöver jag ändra min position med handen för att kunna nå. Nu har jag inte väldigt små händer utan skulle nog anse mig själv som normal / lite större än vanligt.

Annars är det en toppen produkt!

Mvh
Simon.

Permalänk
Medlem

@Mionix: Hej! Lite oklart om ni är aktiva på sweclockers, men det är värt ett försök.

Använder Naos 7000/8200 hemma/på jobbet, men något jag saknar är en trådlös Naos att ha med sig till laptopen.

Har ni något på gång? Ska man vänta eller får det bli en Logitech istället...

Permalänk
Medlem

Alltid älskat mionix sedan ja köpte mitt zibal 60. Även helt nya keycaps utan kostnad då original va fel tryckt på EN tangent och fick hela layouten nytt. Impad!

Köpte även min första mus som jag äskat sedan början. Naos 7000 om jag inte minns fel. Dock saknar ja någon lampa som visar vilken dpi ja kör på. Dock är detta som jag fattat de löst på nästkommande modellen.

Hoppas ni har fler hörlurar på G!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem

Hej, har konstigt beteende på min Castor mus. När jag lyfter den och snabbt ner igen för att röra så slutar den funka ett litet tag. Min gamla Naos 5000 gör inte detta. Nått någon vet hur man fixar? Känns som om musen stänger av sensorn när man lyfter den, men vet inte riktigt då man inte ser om den är igång eller ej.

Är det på väg någon ny Naos inom snar framtid, gillar den stora formfaktorn på dom lite bättre än Castor?

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Skrivet av grasfer:

Hej, har konstigt beteende på min Castor mus. När jag lyfter den och snabbt ner igen för att röra så slutar den funka ett litet tag. Min gamla Naos 5000 gör inte detta. Nått någon vet hur man fixar? Känns som om musen stänger av sensorn när man lyfter den, men vet inte riktigt då man inte ser om den är igång eller ej.

Är det på väg någon ny Naos inom snar framtid, gillar den stora formfaktorn på dom lite bättre än Castor?

Beror på vilken musmatta du använder. Jag har också Castor och har märkt att musen inte fungerar på något annat än helsvart musmatta. Har du använt kalibrering av musmattan i programmet föreslår jag att du testar utan den och ser om det blir bättre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Beror på vilken musmatta du använder. Jag har också Castor och har märkt att musen inte fungerar på något annat än helsvart musmatta. Har du använt kalibrering av musmattan i programmet föreslår jag att du testar utan den och ser om det blir bättre.

Kör med Steelseries QCK och den är ju svart och tyg.

70% visar den där analysen.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacharls:

Jag kommer snart byta min andra naos 8200, båda har problem med tumknapparna som stannar intryckta.

Nån annan som har samma problem.

Jag har samma på min Naos 7000, Tumknappen stannar inne, sjukt enerverande.
Bytt mus redan för det e omöjligt att ha det så.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av grasfer:

Kör med Steelseries QCK och den är ju svart och tyg.

70% visar den där analysen.

Den ska fungera. Testa att stänga av analyser och se om det blir bättre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

@Mionix: Hej! Lite oklart om ni är aktiva på sweclockers, men det är värt ett försök.

Använder Naos 7000/8200 hemma/på jobbet, men något jag saknar är en trådlös Naos att ha med sig till laptopen.

Har ni något på gång? Ska man vänta eller får det bli en Logitech istället...

Nu var det ett tag sedan du skrev men kikar man på @Mionix så :
Senast aktiv 2014-02-20 17:15

Skrivet av Defender:

Jag har samma på min Naos 7000, Tumknappen stannar inne, sjukt enerverande.
Bytt mus redan för det e omöjligt att ha det så.

Oj, hoppas att det inte händer mig. Hade dock en Naos 5000 i ett par år utan att knapparna fastnade så jag hoppas ju på det bästa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9