Ny dator, ingen signal till skärmen!

Permalänk
Medlem

Ny dator, ingen signal till skärmen!

Hej,

Hämtade hem en ny dator från Inet idag och här är specsen :

1 st 499 sek Crucial 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport (5308830)
1 st 2389 sek Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB (5311087)
1 st 1049 sek Samsung SSD EVO 850-Series 250GB (4304782)
1 st 349 sek Cooler Master Hyper 212 EVO (5322017)
1 st 2699 sek MSI Radeon R9 380 GAMING 4GB (5411426)
1 st 2190 sek Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming (2205197)
1 st 699 sek Fractal Design Integra M 550W 80+ Bronze, Modulär (6909983)
1 st 1299 sek MSI Z97-S02 INET EDITION ATX (1902630)

Problemet som jag har just nu är att allting startar, vi har lyckats koppla in allting ordentligt (vad vi tror) grafikkortet lyser upp, fläktarna startar och så.
Vi har även kollat genom MSI's youtube sida på hur dem kopplar in LED + & -, men får ändå inget ljus vid startknappen av chassit, det är saksamma, bryr mig inte så mycket om det lyser en cool färg direkt, problemet är att skärmen inte får någon signal, den startar och visar Acer 3D, sen kommer Energy Star loggan och sen så står det "No Signal" och färgen på start/stäng knappen på skärmen blir orange.

Vi har testat skärmen med en annan dator och den fungerar som den bör.
Vi har testat med både HDMI & VGA kabel.

Filmade med mobilen inuti burken, ifall det är till någon hjälp.
https://www.youtube.com/watch?v=ETPULW6P5I8&feature=youtu.be

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@rhomez: Testa med att stänga av datorn och koppla bort ström kabeln, senare håll in start knappen för 30 sekunder medan datorn får ingen ström. Senare koppla in kabeln och starta den. Om det inte hjälper så är jag inte säkert på vad det är. Testa också att koppla in skärmen till moderkortet om inget fungerar.

Edit: Såg nu att du inte kan koppla in skärmen till ditt moderkort.

Permalänk
Medlem

kan vara så att skärmen inte har registrerat vilken kabel du använder och du haft den skärmen inkomplad i en annan burk med annan ingång så testa o ändra instälningar på skärmen

Visa signatur

Live Long And Prosper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr3nn3:

@rhomez: Testa med att stänga av datorn och koppla bort ström kabeln, senare håll in start knappen för 30 sekunder medan datorn får ingen ström. Senare koppla in kabeln och starta den. Om det inte hjälper så är jag inte säkert på vad det är. Testa också att koppla in skärmen till moderkortet om inget fungerar.

Edit: Såg nu att du inte kan koppla in skärmen till ditt moderkort.

Testat utan vidare resultat, och nej exakt det går inte koppla in skärmen till moderkortet

Skrivet av bibo_99:

kan vara så att skärmen inte har registrerat vilken kabel du använder och du haft den skärmen inkomplad i en annan burk med annan ingång så testa o ändra instälningar på skärmen

Testat ändra inställningar, ingen förändring heller.

Tack för svaren till båda er.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har redan en tråd i supportforumet. Det är inte tillåtet med korspostning.

*Låst*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X