14 dagars returrätt på Steam för spel

Permalänk
Medlem

14 dagars returrätt på Steam för spel

Det är en del folk som inte vet om att Steam kan betala tillbaka pengarna på ett spel man inte är nöjd med. Kraven är:
*Du måste begära återbetalning inom 14 dagar från den dagen du köpte spelet.
*Du får inte ha spelat mer än 2h av de spelet.

Och detta är egentligen de enda kraven, mer info finns här: http://store.steampowered.com/steam_refunds/

Hoppas detta hjälpte en del folk med svåra beslut som skall tas!

§3.1
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik förtydligad (§3.1 i forumreglerna)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Notera att du inte kan refunda ett Early Access spel!

Permalänk
Medlem

Trevligt! Nu köper jag inte särskilt många spel men visst har det hänt att man varit tveksam till om spelet faktiskt är värt sitt pris. Schysst av dem att även erbjuda återbetalning av mellanskillnaden för spel som inhandlats precis innan rea.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzykozz:

Notera att du inte kan refunda ett Early Access spel!

Early access spel går visst att redunda, jag har redundant H1Z1 och dead realm utan några problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konstigt.. de vägrade refunda DayZ för mig, avinstallerade skiten efter 10min och mailade dem. De hänvisa mig till ett paragraf där de förklara att early access spel inte kam refundas

Skrivet av 91renner:

Early access spel går visst att redunda, jag har redundant H1Z1 och dead realm utan några problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart vägrad att refunda black ops 3. För att jag gav bort en gift beta nyckel till en.

Update: "The PC Black Ops III Beta is now open to everyone on Steam. "

Permalänk
Medlem

Jag har redan provat detta med Planetary Annihilation. Hade inga problem med att få det refundat!

Ska möjligtvis prova Evolve också men det verkar inte finnas några spelare :/

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2