Permalänk
Medlem

Imponerande att du fixade elektroniken så bra, men hade jag gjort ett så arbetskrävande projekt så hade jag i alla fall matchat färgen med dekoren som redan finns i bilen. Ser tyvärr riktigt fult ut.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Sjukt impad. Skulle aldrig ens få för mig att ta mig an ett så stort projekt. Har inte kunskapen för det heller

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Undrar också över batteriet, tråkigt att den inte kan laddas medans du kör, säg att du ska åka långt, vi pratar 10+ timmar, funkar det eller laddas den ur?

Permalänk
Snusfri

Underbart kreativt och härligt projekt, solklart att man röstar 5p.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

För att lösa laddning och data samtidigt kan du använda dig av följande adapter från dell.
Ska fungera med andra plattor är Dells egna windows varianter.

Finns att köpa här: http://accessories.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&cs=19...

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem

Sånt här gillar jag, när man gör det själv istället för att köpa färdiga kit. Kan inte ge annat än 6/5!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ser riktigt bra ut

Dock synd att färgen på fuskträt inte är samma som bilen original (men förståeligt om det är svårt att efterlikna det).

Men i alla fall bra jobbat

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat alltså! Hur lång tid tog det?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Att du löste alla funktioner + ett bra retro utseende. Grymt bra jobbat.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Är extremt imponerad. Hade väldigt gärna haft något liknande i min bil. Har dock ingen kunskap till det.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Kom hit i tron om att du endast monterat en platta i en bil, vilket är trevligt i sig, men blev djupt imponerad över att du reverse-engineerat (vad heter det på svenska, bakåt-ingenjörat?) kommunikationen i bilen för att styra all elektronik. Grymt!

Permalänk
Medlem

Verkligen imponerande.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt gjort! Sen får jag väll tillägga att du har bra smak på bilar, är själv väldigt glad i Jaguar! Både XK8:an och XKR är väldigt fina bilar.
Håller själv på med att få en dator i centerkonsolen på min sommarbil, jobbar med den när tiden finns men skall bli klar i vinter.

Ditt projekt gav mig lite nya vinklar och tips, hade inte tänkt på att värma/forma om vilket sparar en hel del tid för mig, jag hade planer på att bygga en ram från grunden. Jag kör dock med en miniITX dator och en 7" pekskärm (kan hända att jag plockar upp en 10" panel istället i vinter om den kan få plats) men är i princip samma sak förutom lite kablar från datorn gömd bakom handskfacket.

Snyggt jobbat!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Impomerande!

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat. Helt fantastiskt kul projekt!

Skulle nog dock personligen inte gått för "valnöt" i Windows-appen. Känns så ute med typen av design som härmar trä och metall - lite som en väldigt gammal iPhone. Hade den gjorts om i någon snygg modern metro-stil så hade det blivit ett grymt helhetsintryck.

Oavsett smak/utseende; önskar det fanns högre poäng man kunde ge här!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Glömde att lägga till; för att lösa OTG/ström-problemet till min HP Stream 7 så beställde jag en sådan här ifrån AliExpress för en hundring: http://www.aliexpress.com/item/2014-new-Tablet-pc-usb-otg-cha...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hej alla och tack för att ni röstade på mig och tack för alla fina och konstruktiva kommentarer!
Jag har försökt att svara på det mesta men har jag glömt någon så säg till.

Skrivet av mrfish:

Hur länge räcker batteriet på plattan? Jobbigt om man är på roadtrip eller liknande och den dör efter ett tag!
Får göra som Teslorna och stanna då och då för att ladda upp batteriet.

Skrivet av xanan:

Undrar också över batteriet, tråkigt att den inte kan laddas medans du kör, säg att du ska åka långt, vi pratar 10+ timmar, funkar det eller laddas den ur?

Batteriet räcker ungefär 4 timmar märkte jag när jag hade den på bänken. Att sitta 10 timmar i bilen skulle jag inte klara av och om det skulle vara så, så kan man manuellt lura den att den är i laddläge. Då förlorar man dock rattkontrollerna.

Skrivet av Meantek:

Är imponerad av projektet, men har en tanke... Hur blir det med besiktning, och då närmare bestämt varningsblinkers? Jag misstänker att det kan uppstå problem, så stingsliga och skitnödiga som vissa besiktningstekniker kan vara.

Jag har med funderat på det och jag ska sätta in en "riktig" knapp för varningsblinkers innan besiktningen.

Skrivet av Svaniis:

5 poäng för elektroniken, 0 poäng på utseendet.

Skrivet av Piece of Cake:

Imponerande att du fixade elektroniken så bra, men hade jag gjort ett så arbetskrävande projekt så hade jag i alla fall matchat färgen med dekoren som redan finns i bilen. Ser tyvärr riktigt fult ut.

Skrivet av martinot:

Grymt jobbat. Helt fantastiskt kul projekt!
Skulle nog dock personligen inte gått för "valnöt" i Windows-appen. Känns så ute med typen av design som härmar trä och metall - lite som en väldigt gammal iPhone. Hade den gjorts om i någon snygg modern metro-stil så hade det blivit ett grymt helhetsintryck.
Oavsett smak/utseende; önskar det fanns högre poäng man kunde ge här!

Jag är som Spock, funktion är viktigare än form och jag erkänner villigt att jag inte är någon konstnär. Om någon av er vill göra ett utkast i 1280x1024 upplösning som passar bättre är ni välkomna.
Angående plastfilmen så var detta det närmaste jag kunde komma och jag föredrog det framför svart eller kolfiber-look då bilen kräver en lite striktare och konservativ inredning. De flesta som sett den i verkligheten tycker det ser bra ut.

Skrivet av Strumpa:

Grymt jobbat alltså! Hur lång tid tog det?

Det tog ungefär ett halvår. Men då är det ett weekendprojek bland alla andra.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag är som Spock, funktion är viktigare än form och jag erkänner villigt att jag inte är någon konstnär. Om någon av er vill göra ett utkast i 1280x1024 upplösning som passar bättre är ni välkomna.
Angående plastfilmen så var detta det närmaste jag kunde komma och jag föredrog det framför svart eller kolfiber-look då bilen kräver en lite striktare och konservativ inredning. De flesta som sett den i verkligheten tycker det ser bra ut.

Jag påstod inget om vad som finns på skärmen, bara om att träimitationen inte matchar resten. Kan tipsa om att det finns tunna (mindre än en millimeter) trä-"ark" (vet inte vad de heter egentligen) av i princip vilken träsort som helst. Skaffar du en sådan så kan du matcha mycket bättre. Kan inte vara dyrt heller.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

En klar 10a.
Var i Bosnien och Kroatien i 2mnd i sommar.
Fikk besöka verkstaden till riktig interiörmästare.
Detta är lika imponerande.

https://m.facebook.com/kosovacdizajn?_rdr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Kul och inspirerande projekt! Och snyggt utfört!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, gillade även designen på kontrollpanelen även fast den kändes lite stel.
Negativt är ju touchskärm i bil. Utan fysiska knappar måste man kolla ner för att trycka på rätt och det är kopplat med livsfara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Negativt är ju touchskärm i bil. Utan fysiska knappar måste man kolla ner för att trycka på rätt och det är kopplat med livsfara.

Jag fick iden efter att ha sett en dokumentär om Tesla motors och modet efter att ha sett Mighty Car Mods.
Allt på youtube.

Om Tesla kan ha en enda stor touchpanel för alla knappar och få det att anses säkert så borde ju jag med kunna ha det.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd

Häftigt projekt och grymt imponerad!
Hatten av!!

Permalänk
Medlem

Vad fick dig att välja reläer istället för optokopplare eller transistorer?

Nu knappar man kanske inte så ofta men smattrandet skulle göra mig galen.
5/5 dock!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Vad fick dig att välja reläer istället för optokopplare eller transistorer?

Nu knappar man kanske inte så ofta men smattrandet skulle göra mig galen.
5/5 dock!

Det är pyttesmå reläer bakom surfplattan. De hörs ingenting alls.
Anledningen var helt enkelt att detta var ett färdigt kort som passade till det jag behövde. Sedan är det ju historiskt så att man använder reläer i en bil. Så jag hakade bara på trenden.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Precis något sånt här hade jag tänkte göra med en raspberrypi och deras nya touch skärm. Men fyfan kvalitén på ditt bygge blir fan svårt att toucha! imponerande framförallt att du lyckades med AC'n! gymt snyggt jobbat

Permalänk
Medlem

nästan så man blir sugen att skaffa körkort

Visa signatur

[Ace Ecco 220][ASRock Z77E ITX][3570k@4.2][ASUS 970 STRIX 4GB]
[Team Elite 8GB (2x4GB) CL11 1600MHz][Corsair HX520W]
[Toshiba Q300 480GB]

Permalänk
Skrivet av jolu5893:

nästan så man blir sugen att skaffa körkort

Dyrt, men värt det. Dels kan man ta sig fram betydligt smidigare än utan bil. Speciellt om man inte bor i Stockholm Göteborg, resten av landet har betydligt sämre förbindelser (går en buss om man bor rätt 1 gång i timmen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Här jag bor så går den 1 gång per dag om man har tur och är därför inte ens ett alternativ.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Grattis, jättebra gjort!