Hjälp med val av fast bredband (bor mitt i skogen)

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av fast bredband (bor mitt i skogen)

Hejsan hoppsan! nu är det såhär att jag funderar på att köpa en ny router för den jag använder jsut nu är rent utav bara skit (Mobilt begränsat bredband) Jag vill ha fast bredband och att dte ska vara bra hastighet på det.. men nu till problemet, JAG BOR MITT I SKOGEN! finns det något som funkar här ute i ödemarken som inte är begränsat?!?

§3.1
Permalänk
Skrivet av ostron99:

Hejsan hoppsan! nu är det såhär att jag funderar på att köpa en ny router för den jag använder jsut nu är rent utav bara skit (Mobilt begränsat bredband) Jag vill ha fast bredband och att dte ska vara bra hastighet på det.. men nu till problemet, JAG BOR MITT I SKOGEN! finns det något som funkar här ute i ödemarken som inte är begränsat?!?

Det är inte en ny Router du söker för att lösa ditt problem, utan en ny typ av bredbandstjänst. (Efter vad jag kan tolka av din information)

ADSL borde väl fungera?
Slå en signal till några bredbandsleverantörer och fråga vad dom har möjlighet att leverera till dig.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ostron99:

Hejsan hoppsan! nu är det såhär att jag funderar på att köpa en ny router för den jag använder jsut nu är rent utav bara skit (Mobilt begränsat bredband) Jag vill ha fast bredband och att dte ska vara bra hastighet på det.. men nu till problemet, JAG BOR MITT I SKOGEN! finns det något som funkar här ute i ödemarken som inte är begränsat?!?

Du vet väl vad som är draget till huset ? Om du inte vet med dig att du har fiber så är troligen adsl det som gäller eller saknar huset framdragen telefonledning ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

@ostron99 *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Denna gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Men vilket abonnemang är bra och billigast?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ostron99:

@mrqaffe: Men vilket abonnemang är bra och billigast?

Vilken typ av uppkoppling kan du få där du bor ? Det är ju den viktigaste frågan och när du tagit reda på det så kan man börja kolla på operatörer.
Jag förmodar att du inte har fiber eller liknade (för då borde du vetat om det) utan är hänvisad till adsl eller mobilt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.