Corsair färdigställer Bulldog – gamingchassi i paket för vardagsrum

Permalänk
Melding Plague

Corsair färdigställer Bulldog – gamingchassi i paket för vardagsrum

Det blir ett nytt chassi med medföljande nätaggregat, moderkort och vattenkylning när Corsair färdigställer minstingen Bulldog, som sägs vara särskilt lämpad för 4K i vardagsrummet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nej tack.

Ser lite ut som en klumpig projektor. Inget jag skulle vilja ha framme i alla fall. Men om man ändå ska gömma den så spelar funktionalitet större roll.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Dustin måste ta in det! Dustin.

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

Fina och väl tänkta demobilder.
Inte en sladd i sikte!

Finns det inte lite nyare TV-apparater i renderingsprogrammen istället för att ha något som liknar nyaste fräscha plasman år 2005?

Permalänk
Medlem

Om den ska vara i vardagsrummet måste den vara knäpptyst.

Permalänk
Medlem

Ser aningen bättre ut än prototypen, men inte mycket.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Antar att det finns plats för gpu i chassit med tanke på nätaggregatet. En god idé men det är klart bland det fulaste jag sett i chassiväg.

Permalänk
Medlem

Riktigt fult chassi.. Kunde de inte bara gjort ett enkelt chassi utan "fräna" detaljer?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Vill folk verkligen ha trams-chassin?! Det är i min bedömning inte snyggt och inte speciellt flexibelt. Man kan inte heller tänka sig att det blir särskilt billigt. De tänkta kunderna måste vara p6-p12 och helt frälsta av Corsair's prylar. Resterande köper nog en vettigare och billigare lösning.

Permalänk
Medlem

@Mimematis: Om du kikar i foten till tvn i bild #2 så ser du faktiskt reflektionen av en kabel, samtidigt som man kan syna två stycken kablar precis mellan tv och bänk.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Inte i mitt vardagsrum! Fif-n va uggly den vart..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

jag tyckte den såg helt okej ut. hade kunnat ha den framme hos mig.

vad är det som ingår för 4200kr?
nätagg, moderkort, chassi, gpu och cpu kylare?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Så hiskeligt ful, alla dessa små vinklingar hit och dit. Gör den rak och kubformad istället

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Äh! Tycker den är schysst, men tydligen är man p12a då! xD

Finns redan raka och fina chassin för de som vill ha det! De får gärna vara lite kreativa med formerna för mig så länge den har relativt vettiga lösningar för kylning och annat som denna verkar ha, men säkerligen inte det kallaste.

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk
Medlem

Konstiga associationer?:

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragshnak:

Äh! Tycker den är schysst, men tydligen är man p12a då! xD

Finns redan raka och fina chassin för de som vill ha det! De får gärna vara lite kreativa med formerna för mig så länge den har relativt vettiga lösningar för kylning och annat som denna verkar ha, men säkerligen inte det kallaste.

Instämmer. Tycker detta är nåt av det snyggaste PC-chassit i ett vardagsrum jag sett. Man vill ju att den ska vara bred och inte djup. Kan jag bara lacka över Corsair-loggan, då PC-komponentlogotyper är gräsliga utanför nördhörnan, så är saken nästan klar. Väntar bara på Zen och Greenland

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

"...we moved the feet under the unit."... No shit! Är det inte där dom ska sitta?
Corsair lider av hybris för snygg var den då inte!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net