Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmb

Nej, Intel är ett företag som vill tjäna pengar. Vi lever i en marknadsekonomi, om du inte trivs med det är det bara att flytta till Nord Korea eller Kuba. Vill du påverka ska du självklart berätta det för Intel, och helst av allt be dina släktingar och vänner att också göra det. Om Intel märker att kunderna inte vill ha deras "features" så försvinner de direkt. Du kan ju även köpa en AMD, och då passa på att berätta för dem varför du köper den så de inte får för sig att det här är något de kan införa utan att kunderna kommer svika dem.

Jämför med Intels serienummer som infördes med Pentium 3, tror du de hade försvunnit om folk hade suttit tysta?

Ett första steg att interagera med intel och marknaden kan ju vara att gnälla på forum som detta, inte sant?

Kommer man i framtiden kunna få tag på olåsta processorer i Nordkorea och Kuba?

Jaja, jag fattar vad du menar. Dock så vet jag inte om Intel verkligen är så himla smarta när de håller på med sånt här. Exempelvis har jag fått en ganska så negativ uppfattning av dem på grund av likartade saker som skett tidigare.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom alla svar så kanske skriver exakt samma som ngn annan. Lite onödigt, menmen.

Istället för att Intel skall låsa sina vanliga processorer kan de la tillverka processorer vid namn Intel Locked-version (;)) och sälja dem till företag och dylikt. Då kan ju inte ngn försäljare bluffa med dem iaf. Sen ang privatpersoner så kan dem också köpa sådana. Märkesdatorer som tillverkas kan innehålla denna CPU med. För dem lite mer avancerade användarna (hmm, alla? ) kan Intel lansera sin Non-Locked-version och allt fortsätter som vanligt. Återförsäljare som säljer ö.k. "ihop-plock" för helt enkelt med Intel och polisen att göra :D! Om dem inte skriver med det i specsen över datorerna; att dem är ö.k. asså.

Usch, nu ska jag iaf sova.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

som någon postade tidigare, patent är inte särskilt svart på vitt, och inte ens särskilt vattentätt.

skulle intel gå vidare med detta, och exempelvis amd komma på att ja men då gör vi det med, så kan dom väldigt lätt gå runt intels patent, om dom nu skulle vilja det, är precis lika troligt att dom köper en licens av intel.

ta patent har inte så mycket med skydd att göra längre, det är mer en status grej, skyddet man får är väldigt ihåligt och kringås väldigt lätt.

I intels fall är dom ju rätt stora, men för mindre företag är patent nästan helt bortkastad tid, går ett större företag till domstol så förlorar nästan alltid det mindre företag, även om dom äger patentet (bland annat på alla pengar det kostar att försvara sitt patent).

Blir det verklighet är jag dock rätt säker på att Intel gör det för att licensiera ut tekniken, och som vi vet så brukar amd och intel samarbeta en hel del över gränserna angående licenser.

Permalänk
Medlem

Är det roligasta med datorer att överklocka dom? LOL skaffa ett liv... Jag skulle inte bry mig så himla mycket om processorerna va låsta. Får ändå alltid måndagsex av processorerna jag köper.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

LoL snart kommer man att ha en liten tekniker hemma som är från Intel som säger FY FY FY så fort man springer in i bios! detta är juh löjligt!

iofs vem köper intel! inte då jag *STOLT*

Permalänk

Intel tar självmord..

Visa signatur

Vad???????

Permalänk

Jag har alltid gillat Intel, men det här var droppen... TCPA, klockningsskydd och dyl förstör bara. vad spelar det för roll om några företag fuskar, detta sker i alla brancher. Det fuskas nog mer med tex olagliga windows ghosts och dyl på mindre datorföretag.

Intel måste sluta leka storebror, Intel har blivit wannabe MS.

Permalänk
Medlem

om dom gör de så e dom enda som kommer köpa intel vara compaq,hp å andra oem. gör dom de så går ja över till amd direkt utan att blinka!

Permalänk
Medlem

varför inte lura fram nån teknik som VISAR att den kör på snabbare än den är gjord för... skulle ju ta bort företag som plockar pengar på klockning...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk

Maila Intel och klaga! Jag mailade en supportadress, finns inte så många att välja på tyvärr...
sverigekontoret finns det bara tel.nummer till.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Detta är bara något någon har grävit fram för att få något att prata om.
Läs detta:
http://www.overclockers.com/tips00323/

Några citat:

"This patent was applied for a long time ago. The application was filed September 29, 1999. Those of you who have been around a while might recall that Intel was quite disturbed at the time by remarkers selling overclocked machines without telling buyers about that.

What was of interest to Intel then may not be of interest to Intel now. "

Visa signatur

Prometeia Cooled Intel P4 on Canterwood