Permalänk

4690k+evo 212 temps

Ska påbörja ett bygge i ett prodigy nu till helgen och har en fråga angående CPU kyl.
Jag har en hyper 212 liggandes på hyllan hemma och hade hoppats på att den kunde vara användbar för att kyla min 4690k... MEN! Tror ni den kommer räcka till lite klockning? Hade inte tänkt att sikta på några super siffror men kanske runt 4.2-4.4ghz. Kommer försöka hitta ett optimalt luftflöde med fullproppade fläkt plaster. Ska jag köra på evon eller ska jag leta efter något annat?
Mvh

Permalänk
Medlem

Ja den duger för överklockning
Dock når man en vägg där värmeutveckligen inte är linjär längre utan varje extra 100 MHz kräver en rätt rejäl förbättring i kylkapacitet. Min erfarenhet säger att man tjänar ganska lite prestana/krona på större kylare än en evo

Permalänk

Okej låter kanon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Okej låter kanon

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan vara helt lugn, senaste riggen där jag har en 212a monterad är en tvåkärnig E6850 på 775 MSI Entusiast-bräda.
Processorn dricker i sig ca 1.35 volt och ligger omkring 28-40 grader beroende på last.
Jag har även haft den monterad på ett GTX-275, med utmärkta temperaturer, dessa minns jag dock inte.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Du kan vara helt lugn, senaste riggen där jag har en 212a monterad är en tvåkärnig E6850 på 775 MSI Entusiast-bräda.
Processorn dricker i sig ca 1.35 volt och ligger omkring 28-40 grader beroende på last.
Jag har även haft den monterad på ett GTX-275, med utmärkta temperaturer, dessa minns jag dock inte.

/Lifooz

Inte mätaren som är paj då? Annars lär du ha rätt kallt i rummet om du ligger på såna temps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Inte mätaren som är paj då? Annars lär du ha rätt kallt i rummet om du ligger på såna temps?

Har öppet fönster, annars finns det inget speciellt som kyler, förutom fläkten på 212.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Kör min 4690k i 4,3ghz med en evo 212 kylare.
Tittade senast igår och då låg processorn på cirka 32-34 grader i "idle". Hade några flikar i webbläsaren uppe

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Du kan vara helt lugn, senaste riggen där jag har en 212a monterad är en tvåkärnig E6850 på 775 MSI Entusiast-bräda.
Processorn dricker i sig ca 1.35 volt och ligger omkring 28-40 grader beroende på last.
Jag har även haft den monterad på ett GTX-275, med utmärkta temperaturer, dessa minns jag dock inte.

/Lifooz

Okej, får hoppas att den duger då

Skickades från m.sweclockers.com