Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andyah:

Folk pratade om batterier. Detta kör jag med till kontrollerna: http://cdon.se/spel/twin_docking_station_%26_battery_pack_inc...

Laddstation, batteri(x2) och en ny lucka(x2)man sätter dit på kontrollen. sen när man väl ha spelat så lägger du ner kontrollen på laddstationen bara. Så länge den är inkopplad i usbporten så laddas kontrollerna även om one är avstängt, behöver inte trycka in nån kontakt eller öppna något. Luckan har små metallbitar som sitter i plasten på luckan som i sin tur sitter mot batteriet. syns på bilden på batteriet och laddstationen.

Tycker du att den fungerar bra då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tycker du att den fungerar bra då?

ja absolut. Inte haft nå strul, livslängd på batterier vet jag ej. blir ju att man lägger ner kontrollen på station när man pausar eller stänger av osv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

Folk pratade om batterier. Detta kör jag med till kontrollerna: http://cdon.se/spel/twin_docking_station_%26_battery_pack_inc...

Laddstation, batteri(x2) och en ny lucka(x2)man sätter dit på kontrollen. sen när man väl ha spelat så lägger du ner kontrollen på laddstationen bara. Så länge den är inkopplad i usbporten så laddas kontrollerna även om one är avstängt, behöver inte trycka in nån kontakt eller öppna något. Luckan har små metallbitar som sitter i plasten på luckan som i sin tur sitter mot batteriet. syns på bilden på batteriet och laddstationen.

Jag kör på herligt play&charge kit. Men då kör jag även oftast med usb kabel till kontrollen då jag har headsetadapter = får ut både spelljud o chatljud i samma headset^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tycker du att den fungerar bra då?

Detta kör jag med. http://www.teknikmagasinet.se/produkter/el-o-batteri/batterie...

Funkar alldeles ypperligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av Andyah:

Folk pratade om batterier. Detta kör jag med till kontrollerna: http://cdon.se/spel/twin_docking_station_%26_battery_pack_inc...

Laddstation, batteri(x2) och en ny lucka(x2)man sätter dit på kontrollen. sen när man väl ha spelat så lägger du ner kontrollen på laddstationen bara. Så länge den är inkopplad i usbporten så laddas kontrollerna även om one är avstängt, behöver inte trycka in nån kontakt eller öppna något. Luckan har små metallbitar som sitter i plasten på luckan som i sin tur sitter mot batteriet. syns på bilden på batteriet och laddstationen.

Kör med ett näst intill identiskt bara att min är från ORB men eftersom jag har 2 kontroller så har jag en som nästan ständigt ligger på laddning förutom när jag har polare över då, är detta skadligt?

Permalänk
Medlem

Någon här som fått black screen of death? Och isåfall hur löste du det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av YoungTony:

Kör med ett näst intill identiskt bara att min är från ORB men eftersom jag har 2 kontroller så har jag en som nästan ständigt ligger på laddning förutom när jag har polare över då, är detta skadligt?

Att saker och ting ständigt är under laddning kan väl knappast vara bra, särskilt för livslängden i batteriet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Är det någon med en amerikansk Xbox som har fixat en 220V nätdel nu när den är släppt i Sverige? Hur har ni gjort i så fall?

Svarar på min gamla fråga med ett litet tips.. Just nu kan man köpa ett original nätagg för 349:- plus frakt:
http://www.itsajten.se/produkt/Xbox-One-AC-adapter-Original

Skrivet av Andyah:

Folk pratade om batterier. Detta kör jag med till kontrollerna: http://cdon.se/spel/twin_docking_station_%26_battery_pack_inc...

Hata proprietära batterier. Jag har ett gäng laddbara AA och AAA som funkar till allt och en laddstation där det alltid finns laddade batterier att hämta.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en spontan beställning på Gears of War remaken. Utan att faktiskt kolla upp det först så funderade jag på nu i efterhand om det bara är remake på första spelet? Eller ingår uppföljarna också?

EDIT: Läste nu "For a limited time, purchase and play Gears of War: Ultimate Edition and get the entire Xbox 360 Gears of War collection for use on Xbox One!*"

Hur går man till väga för att ta del av detta "LIMITED TIME"-erbjudandet?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Big Lars:

Jag gjorde en spontan beställning på Gears of War remaken. Utan att faktiskt kolla upp det först så funderade jag på nu i efterhand om det bara är remake på första spelet? Eller ingår uppföljarna också?

EDIT: Läste nu "For a limited time, purchase and play Gears of War: Ultimate Edition and get the entire Xbox 360 Gears of War collection for use on Xbox One!*"

Hur går man till väga för att ta del av detta "LIMITED TIME"-erbjudandet?

Bara spela Gears of War: Ultimate Edition mellan 25 augusti och 31 december 2015.

"We are honored to confirm not only will the entire series of Gears of War games for Xbox 360 come to the Backward Compatibility program when it becomes generally available, but that we’ll also be giving tokens for the collection to everyone who plays Gears of War: Ultimate Edition on Xbox Live between August 25 and Dec 31st 2015. More information about the backward compatibility program generally can be located at www.xbox.com/xbox-one/backward-compatibility.

For a limited time, purchase and play Gears of War: Ultimate Edition and get the entire Xbox 360 Gears of War collection for use on Xbox One!*

*Includes Xbox 360 titles Gears of War, Gears of War 2, Gears of War 3 and Gears of War: Judgment. Each title will work as part of the Xbox One Backward Compatibility program upon Backwards Compatibility general availability – expected fall 2015. To qualify purchase and play Gears of War: Ultimate Edition on Xbox Live between August 25, 2015 and December 31 2015. Must be 17+. Xbox One, broadband internet (ISP fees apply) and Xbox Live membership required. Dates, content, and features subject to change. Not available in all markets. Xbox One Backward Compatibility feature works with select Xbox 360 games, see http://www.xbox.com/xbox-one/backward-compatibility. Xbox 360 accessories and Kinect, and games requiring those accessories, are not compatible with Xbox One consoles. Xbox Live and broadband internet required for initial download of game to console"

https://gearsofwar.com/en-us/games/gears-of-war-ultimate-edit...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Bara spela Gears of War: Ultimate Edition mellan 25 augusti och 31 december 2015.

"We are honored to confirm not only will the entire series of Gears of War games for Xbox 360 come to the Backward Compatibility program when it becomes generally available, but that we’ll also be giving tokens for the collection to everyone who plays Gears of War: Ultimate Edition on Xbox Live between August 25 and Dec 31st 2015. More information about the backward compatibility program generally can be located at www.xbox.com/xbox-one/backward-compatibility.

For a limited time, purchase and play Gears of War: Ultimate Edition and get the entire Xbox 360 Gears of War collection for use on Xbox One!*

*Includes Xbox 360 titles Gears of War, Gears of War 2, Gears of War 3 and Gears of War: Judgment. Each title will work as part of the Xbox One Backward Compatibility program upon Backwards Compatibility general availability – expected fall 2015. To qualify purchase and play Gears of War: Ultimate Edition on Xbox Live between August 25, 2015 and December 31 2015. Must be 17+. Xbox One, broadband internet (ISP fees apply) and Xbox Live membership required. Dates, content, and features subject to change. Not available in all markets. Xbox One Backward Compatibility feature works with select Xbox 360 games, see http://www.xbox.com/xbox-one/backward-compatibility. Xbox 360 accessories and Kinect, and games requiring those accessories, are not compatible with Xbox One consoles. Xbox Live and broadband internet required for initial download of game to console"

https://gearsofwar.com/en-us/games/gears-of-war-ultimate-edit...

Lysande! Tack så mycket!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Vilken version av xboxen är bäst ? Import eller Svenska ? Nån skillnad alls ?

*edit*
Aja, det blev den vanliga 1TB. Bara åka hämta nu då så man kan lira Forza 6 demot innan hela släpps.. Ska jue regna i helgen så nått kul måste man jue ha

Permalänk
Medlem

Jahopp redan stött på irritationsmoment..
Började ladda ner Forza 6 demot. 12GB på ADSL.. detta tar en stund men just ja kan jue köra en BD rulle medans jag väntar. hmm hoppsan den vill installera BD mjukvara. Ok. Ehhh woot man kan bara ladda ner en grej i taget så måste vänta på att den ska ladda ner 12Gb innan jag kan ladda ner 30MB för BD mjukvara..

Är det såhär taskigt ? Kan man inte ens byta så den laddar den lilla filen först..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Jahopp redan stött på irritationsmoment..
Började ladda ner Forza 6 demot. 12GB på ADSL.. detta tar en stund men just ja kan jue köra en BD rulle medans jag väntar. hmm hoppsan den vill installera BD mjukvara. Ok. Ehhh woot man kan bara ladda ner en grej i taget så måste vänta på att den ska ladda ner 12Gb innan jag kan ladda ner 30MB för BD mjukvara..

Är det såhär taskigt ? Kan man inte ens byta så den laddar den lilla filen först..

Gå in på "Mina spel och appar" --> "kö" --> Välj BD mjukvaran --> Tryck på startknappen och välj ladda ner nu.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er som kan, vad är skillnaden mellan att köpa en EU-version i jämförelse med en svensk? Elgiganten har enbart EU-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Gå in på "Mina spel och appar" --> "kö" --> Välj BD mjukvaran --> Tryck på startknappen och välj ladda ner nu.

Ok tack bra att veta. Dom borde ha lite hintar som ploppar upp
Började lira Forza. Lyckades få Både bugattin och 1M credits på första försöket. Synd att det var demot hehe.
Ultimate edition nästan 1000Kr ouch.. Blir nog vanliga edition

Blir nog bra. Måste bara lära mig konsolen. Inte haft en sen PS3 och aldrig en Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K_MaN21:

Tänkte kolla med er som kan, vad är skillnaden mellan att köpa en EU-version i jämförelse med en svensk? Elgiganten har enbart EU-versionen.

Köpte min Svenska idag men man måste ta "collect at store" verkar det som..
Vet ej skillnaden. Frågade samma sak. Glömde fråga när jag väl var där och hämta.

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XONE1TB/xbox-one-spelkonsol-1-tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av K_MaN21:

Tänkte kolla med er som kan, vad är skillnaden mellan att köpa en EU-version i jämförelse med en svensk? Elgiganten har enbart EU-versionen.

Ingen skillnad alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Någon som vet vart man kan kolla hur många dagar man har kvar på sitf xbox live ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dodde1991:

Någon som vet vart man kan kolla hur många dagar man har kvar på sitf xbox live ?

Skickades från m.sweclockers.com

Fanns inne i inställningar, tror jag, "subscriptions" eller nåt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KDAson:

Hur kollar man om man har aktiv Xbox Live Gold medlemskap på sin Xbox One?

Skrivet av PowerNet:

Antingen på:
https://account.microsoft.com/services

Eller direkt på din Xbox One så:
Inställningar - Prenumerationer

Skrivet av Dodde1991:

Någon som vet vart man kan kolla hur många dagar man har kvar på sitf xbox live ?

Skickades från m.sweclockers.com

Frågan och svaret har redan varit uppe tidigare, se ovan

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Hur fungerar det med Köp för spel i xbox store, om jag skulle byta till ENGLAND's region och köpa spel där, skulle jag då kunna byta tillbaka till sverige, ta bort spelet och sen senare kunna hämta det (om spelet nu finns i båda SE och EN storen)??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tänkte ta mig igenom Halospelen då jag aldrig spelat dem. Såg sen att Mass Effect 1 går att lira med Preview funktion. Nån som lirat det på One ? Kanske nån som har en invite att dela t.om. ?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Myllerman:

Tänkte ta mig igenom Halospelen då jag aldrig spelat dem. Såg sen att Mass Effect 1 går att lira med Preview funktion. Nån som lirat det på One ? Kanske nån som har en invite att dela t.om. ?

Tror de stängde ner möjligheten att bjuda in fler.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tror de stängde ner möjligheten att bjuda in fler.

Ajdå det var tråkigt. Får man vänta till November.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myllerman:

Ajdå det var tråkigt. Får man vänta till November.

Just det spelet fungerade iallafall tidigt ganska dåligt så ingen jättestor förlust om du har annat att spela. Förhoppningsvis kommer det fungera bättre till officiella bakåtkompatibilitetslanseringen. Jag har själv Mass Effect på mitt konto så ser fram emot att få testa det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Just det spelet fungerade iallafall tidigt ganska dåligt så ingen jättestor förlust om du har annat att spela. Förhoppningsvis kommer det fungera bättre till officiella bakåtkompatibilitetslanseringen. Jag har själv Mass Effect på mitt konto så ser fram emot att få testa det då.

Okej, jo har några spel att ta mig igenom så antar det inte är nån brådska egentligen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myllerman:

Okej, jo har några spel att ta mig igenom så antar det inte är nån brådska egentligen.

Resonerade lika även jag, även om jag blev rätt sugen på preview-programmet när fler spel började läggas till. Men finns så mycket annat, och framförallt, nya titlar att spela nu så jag har inte haft någon större brådska personligen.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Ajdå det var tråkigt. Får man vänta till November.

Kommer bakåtkompabiliteten med November uppdateringen?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Kommer bakåtkompabiliteten med November uppdateringen?

Verkar så.

Citat från xbox.com

"Betaversionen av Xbox One-bakåtkompatibilitet är tillgänglig från den 15 juni för Xbox Preview-medlemmar. Programmet lanseras i stor skala i november 2015. "