Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Hört att man kan bli one hit killed om du tar en torped i fören för där hade tirpitz magasinet, vill du testa och kolla om det stämmer?

Tog en torped i fören innan ikväll och gjorde inte mer skada än vanligt.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Hört att man kan bli one hit killed om du tar en torped i fören för där hade tirpitz magasinet, vill du testa och kolla om det stämmer?

Alla båtar har ett magasin där om du blir träffad så detonerar du. Man kan dock använda flaggor (som man köper eller får för att man just detonerat) som minimerar risken med 100%.

Nej, jag har inga ambitioner att testa detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Alla båtar har ett magasin där om du blir träffad så detonerar du. Man kan dock använda flaggor (som man köper eller får för att man just detonerat) som minimerar risken med 100%.

Nej, jag har inga ambitioner att testa detta

Alla fartyg har inte magasinet i fören, Iowa har sina under tornen tex.

Permalänk

Som sagts tidigare så finns det många skepp som har magasinet under tornen och bara för att en torped träffar fören på skeppet så betyder det inte att du kommer explodera. Det händer kanske 1 av 30 gånger att det blir en one hit.

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Alla fartyg har inte magasinet i fören, Iowa har sina under tornen tex.

Vart skrev jag att alla skepp har magasinen i fören?
Skrev bara att alla skepp har ett magasin som kommer detonera om det träffas förutsatt att du inte har en flagga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Vart skrev jag att alla skepp har magasinen i fören?
Skrev bara att alla skepp har ett magasin som kommer detonera om det träffas förutsatt att du inte har en flagga.

Skickades från m.sweclockers.com

Du skrev ju att "alla båtar har ett magasin där" som svar till min fråga om Tirpitz magasin som är placerat där?

Permalänk

Alla båtar har ett magasin (där om du blir träffad) så detonerar du.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Helt okej runda i min Zao!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Nice!
Jag måste ha en Zao i min hamn men det får bli efter Des Moines och Montana

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Nice!
Jag måste ha en Zao i min hamn men det får bli efter Des Moines och Montana

Jobbar mot Montana just nu, snart låst upp North Carolina

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Zao är ju best ingame av en anledning

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Zao är ju best ingame av en anledning

Jo det kanske den är, får tyvärr inte så många vinster med den :/

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Jo det kanske den är, får tyvärr inte så många vinster med den :/

Farmar som en tok! Är Tier 7 nu i det trädet

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Farmar som en tok! Är Tier 7 nu i det trädet

Härligt. Myoko är rolig och det blir bara bättre och bättre

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Själv gillar jag cleveland

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

Jo det kanske den är, får tyvärr inte så många vinster med den :/

När jag får min Baltimore så kan vi köra pluton igen och rada upp lite vinster
Min Tirpitz gick från 17% win ratio till 40+% enbart genom vårat pluton-spelande.

Fan tänker fortfarande på den matchen vi mötte en pluton med 3st Tier 9 BBs.
Totalt kaos men dom fick jobba för det dom jävlarna
Helt klart det bästa "Sparta" ögonblicket jag haft i WoWs!

-

Det var också nån tidigare som frågade om du bara kunde se stats på wows hemsida. Här har du en alternativ länk.

http://warshipstats.com/compare/

Kan kolla skepp-stats också utan att gå in i spelet osv.

-

Edit:

Patch notes, http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/28672-041-fu...

"Disabled the initial diagonal placement of teams and the Domination mode (with 5 key areas) on the Hotspot map"

Äntligen.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

När jag får min Baltimore så kan vi köra pluton igen och rada upp lite vinster
Min Tirpitz gick från 17% win ratio till 40+% enbart genom vårat pluton-spelande.

Fan tänker fortfarande på den matchen vi mötte en pluton med 3st Tier 9 BBs.
Totalt kaos men dom fick jobba för det dom jävlarna
Helt klart det bästa "Sparta" ögonblicket jag haft i WoWs!

-

Det var också nån tidigare som frågade om du bara kunde se stats på wows hemsida. Här har du en alternativ länk.

http://warshipstats.com/compare/

Kan kolla skepp-stats också utan att gå in i spelet osv.

-

Edit:

Patch notes, http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/28672-041-fu...

"Disabled the initial diagonal placement of teams and the Domination mode (with 5 key areas) on the Hotspot map"

Äntligen.

Ja det låter super
Den striden var nog en av dom roligaste!
Jag såg patch notes och sa samma sak

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

sitter ni i en kanal ? Söker folk att lira med

Har t7 som högsta, cv o ca

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Själv gillar jag cleveland

Clevelands är besvärliga men lyckades faktist sänka en sådan med min Atlanta.
Annars är man glad om man slipper ha Clevelands i matcher, eller ha dom i egna laget.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Har hållit på i en en halv evighet att grinda upp poäng för att byta bort Furutaka kryssaren mot en Aoba.
Fast Furutaka och jag kommer inte överens. Det är få matcher som vi överlever på.

Finns det något sätt att föra över poäng från andra båtar?
Skulle slutat med WoWS sedan länge om man bara hade Furutaka:n

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Skrivet av behindthecloset:

sitter ni i en kanal ? Söker folk att lira med

Har t7 som högsta, cv o ca

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen kanal, jag loggar bara in och ser att DareDevil (Ikaroz) är online sen går vi och dominerar helt enkelt
Hade 4 raka vinster idag, en förlust och sen en vinst igen som avslutning.

Du kan lägga till mig "GeneralRushHour", är oftast online efter 4-5 nån gång på vardagar.

Permalänk
Skrivet av Kronvrak:

Har hållit på i en en halv evighet att grinda upp poäng för att byta bort Furutaka kryssaren mot en Aoba.
Fast Furutaka och jag kommer inte överens. Det är få matcher som vi överlever på.

Finns det något sätt att föra över poäng från andra båtar?
Skulle slutat med WoWS sedan länge om man bara hade Furutaka:n

Ja furutaka är ingen höjdare, prova att vara lite passiv i början. Skepp som har fått elite status går att farma xp med, dock så kostar det doubloons att göra om dom till free xp.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av behindthecloset:

sitter ni i en kanal ? Söker folk att lira med

Har t7 som högsta, cv o ca

Skickades från m.sweclockers.com

Jag heter dock Ikaroz ingame, adda mig med om du vill.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av Kronvrak:

Finns det något sätt att föra över poäng från andra båtar?
Skulle slutat med WoWS sedan länge om man bara hade Furutaka:n

Finns två olika sätt.

1. Köp en Premium, konvertera XP:n du genererar till "free xp" som kan användas överallt oberoende av var dom kom ifrån.
Kostar dock guld att konvertera (1 doubloon = 25 free xp om jag inte minns fel)

2. Uppgradera ditt favoritskepp helt och hållet, research:a skeppet efter så ditt favoritskepp blir "Elite Status" och gör samma sak som 1.

Permalänk

Så var det patch dag då 1550mb stor patch att ladda hem!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Klarade körkorts teorin idag, funderar på att köpa tirpitz som present för mitt slaviska pluggande denna vecka.

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Klarade körkorts teorin idag, funderar på att köpa tirpitz som present för mitt slaviska pluggande denna vecka.

Får väl säja grattis då!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Klarade körkorts teorin idag, funderar på att köpa tirpitz som present för mitt slaviska pluggande denna vecka.

Bara så du är medveten om det så behövde du inte ta körkort för att få spela.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skepparexamen behövs dock för att låsa upp realistic mode.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bara så du är medveten om det så behövde du inte ta körkort för att få spela.

Haha, tog "Datorkörkort" när jag var 10 (tror jag?) där man lärde sig använda Word etc och någon webbläsare som hade en fyr som ikon.