Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du samma ssid och nyckel kommer klienten att växla mellan accesspunkterna som den vill oavsett vilken frekvens de använder. Du ansluter normalt sett mot ett ssid inte en specifik accesspunkt.

Ja allt är exakt samma, det är samma router som skickar ut signalerna också. Den verkade hålla sig till den som jag valde (5 GHz) men det kanske var för att den ville det. Man ser i alla fall två "olika" nätverk med samma namn i listan över tillgängliga nätverk att ansluta till. Det var inte som när man har flera accesspunkter till samma nätverk, för då ser man bara ett nätverk i den listan.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Caoz:

Jag kör med produkten du efterfrågar på min stationära och kan säga att jag är riktigt nöjd med prestandan. Kör med en Asus AC66-router. Enda problemet jag hade var med PCE-AC66 alltså modellen innan fick spel när jag uppgraderade till Haswell, då dessa tydligen är inkompatibla. Reklamerade produkten hos min lokala återförsäljare och bytte till PCE-AC68 som fungerar kanon. Har routern i köket och datorn i vardagsrummet, ca 10 meter och en vägg samt massor av möbler och annan elektronik i vägen.

Hittade tråden av en tillfällighet. Men nu förstår jag varför jag fick blåskärm med båda mina nätverkskort från Asus (AC66 och RT-N66U ) i min andra-dator/server med Hasswell Refresh. Och jag som svurit på moderkortstillverkarna Gigabyte länge nu. Så det är Asus som är skurken igen...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Hittade tråden av en tillfällighet. Men nu förstår jag varför jag fick blåskärm med båda mina nätverkskort från Asus (AC66 och RT-N66U ) i min andra-dator/server med Hasswell Refresh. Och jag som svurit på moderkortstillverkarna Gigabyte länge nu. Så det är Asus som är skurken igen...

Kul att det kunde hjälpa någon, jag slet verkligen mitt hår innan jag förstog vad som var felet.

Permalänk
Medlem

Har haft sjuka problem med PCE-AC68 på Win7 64-bit idag (köpte det idag) och ska lämna tillbaka det!

Rätt vad det var slutade kortet fungera och drivrutinerna "pajade" så att kortet fick felkod 10 i enhetshanteraren (tydligen en väldigt ospecifik, typ catch-allfelkod), och det enda som verkade hjälpa var (ytterligare) en omstart av datorn.

Ska pröva det här istället:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/222346-t...

Jag kör inte ZoneAlarm utan Avira, men jag har inte prövat att avinstallera Avira faktiskt... Var rätt nöjd med prestandan på AC68 i alla fall när jag till slut lyckades få det att funka en liten stund, men som sagt väldigt väldigt mycket bök. Och när jag till slut gav upp och avinstallerade programvaran som följde med slutade mitt inbyggda nätverkskort på moderkortet att fungera så jag var tvungen att installera om dom drivrutinerna OCH min dongel till Cubase slutade funka och blev tvungen att rycka ut det fram och tillbaka också... Nåt stod inte rätt till med dom drivarna till AC68

Så - nu har jag fått skriva av mig lite! Dags att sova och peppa inför att lämna tillbaka kortet ;P

EDIT: Glömde bort att kortet inte heller verkade vilja spela tillsammans med Virtualbox som bryggad "nätverkshost" (om det nu finns nåt sånt ord )... I Ubuntu i VM:en så ville nätverket aldrig kicka igång efter att jag ställt in AC68-kortet som hostkort.

Inkompatibelt med Virtualbox i bryggat läge?
Visa signatur

/Jeppe